Toon posts:

Geluiden/muziek voor films digitale camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de montage (studio 8 van pinnacle) van een aantal films gemaakt met mijn digitale camera.

Nu wil ik daar twee dingen bijvoegen :

-muziek : het genre wat ze bijv. ook bij tv documantaires gebruiken (dus de rstigere muziek)
-geluiden : van water wind vogels verkeer enz....

Weet iemand of hier kant en klare cd's van zijn en waar ze verkrijgbaar zijn ???

Ik ben zelf op internet aan het zoeken geweest maar niets gevonden :( ...

Verwijderd

Is het niet minder saai om gewoon leuke muziek er onder te zetten? Denk aan Miami Vice, die serie heeft een groot deel van zijn coolness te danken aan de goede stukken muziek die er in zaten.
Wat voor film moet het uiteindelijk worden? Als het niet te lang is kan je ook intro's van bijv. gitaarnummers nemen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het eigenlijk voor mijn vader en die wil er wat rustigere muziek bij hebben en af en toe wat van die geluiden..(wind e.d.)

Het zijn voornamelijk vakantiefilms en duren meestal een klein uurtje..

Verwijderd

Ben je soms van die oude video-8 dingen aan het overzetten? Uit zo'n loodzware 80's camera met tapes van 8 minuten? Oude vakantiefilms van pa? Is het dan niet leuker om er hits uit die tijd onder te zetten? Ja ik zeg maar wat, want ik geloof niet dat er kant-en-klare dingen voor te downloaden zijn. Je zou het eens kunnen vragen in een 'echte' CD-winkel (dus niet de freerecordshop maar een particuliere fanatiekeling).

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn wel digitale.. :)
Bij strandvakanties e.d. is het leuk om wat wildere muziek te hebben, maar bij rustige momenten meer de muziek van bij documantaires.

Maar het belangrijkste is eigenlijk die geluiden van wind water verkeer e.d.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

er bestaan van die effect cd's, zoals digieffects, dat zijn hele dure stock cd's. voor muziek geldt hetzelfde, je hebt stockmuziek cds. maar, je komt ook een heel eind met wat klassieke muziek en dergelijke... (de bibliotheek heeft soms van die dingen, ook die effect cds)
Pagina: 1