Toon posts:

ALLUS IS WEG HOE KRIJG IK HET TERUG?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Me schrijf is ineens leeg.. me partitie D:
als ik hem aanklik staat er de schijf is niet geformateerd?!?!?
moet ik hem nu formateren??
of kan ik de schrijf nog terug krijgen er staan belangrijke dingen op ook voor school
ik word helemaal gek
kan ook geen systeem recovery doen??
wat moet ik doen :(
hoop dat iemand een oplossing heeft

Jr graaf

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

Mogen we ff wat meer info, mijn glazen bol is nl. beslagen :P

Dus: PC specs, wat voor een OS etc. graag.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Niet schreeuwen met caps.

Is alleen die partitie stuk? Wat zegt Partition Magic ervan?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Om te beginnen te leren een titel met kleine letters te typen (is nogal 'slot-gevoelig' zo ;))
Ook aan jouw gegevens hebben we niks op deze manier... wat is het OS?, type schijf, leeftijd, systeem specs... etc. Hoe meer info hoe beter.
Hint: zoek eens op SpinRite of doe een Google op 'Recovery'
* MetalRush moet sneller leren typen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MetalRush op 16-10-2003 17:04 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

• nee, niet formateren
• nee, niet schreeuwen
• zie punt 2
• waarschijnlijk heb je een virus of een stervende harde schijf
• system recovery lijkt me niet nuttig, aangezien dat voor je windows instal geldt
• getdataback of een dergelijk programma kan je wel helpen, tenzij er fysiek iets zwaar mis is met je schijf.
• waarschijnlijk gewoon de index v/d schijf vernaggeld, maar begin eens met een virusscan.

Als je geen software hebt doe dan de online scan op www.housecall.nl

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hoe bedoel je "ineens" :?
Tip: Hoe krijg ik verloren gaande data terug? ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

zoek eens op google naar data recovery. Er zijn genoeg programmaatjes die data kunnen vinden, zelfs op geformatteerde schijven.

Verwijderd

met knoppix heb ik hier nog wel eens de files kunnen saven van een disk of partitie die wimdows niet meer kon vinden,

kan in ieder geval geen kwaad

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor harddisk 60 gig
AMD Athlon XP 2000+
Sis 730S Moederbord
512Mb
Windows XP NL Met Sp1

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

w0w

mwah ik zou kalm blijven en iig niet de caps meer aanzetten. Ik zou hem niet formateren want dan kun je het iig niet terugkrijgen. welke os heb je? Fat/ntfs? hoegroote schijf? merk? type? iets meer info?

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt plotseling gebeurt na het rebooten
ik heb geen virus ik heb norton 2003
scan altijd en zit ook achter firewall norton internet security
kan het te maken hebben met hoe de schrijf is aangesloten ?
verkeerde kabel?
het is een nieuwe hardeschrijf 60Gig van Maxtor
me windows draait op een oudere schrijf 8 gig

• MetalRush
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je hebt dus 1 schijf met meerdere partities?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal niet meer scheeuwen word alleen gek... staan belangrijke dingen op :(:(

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Getdataback for NTFS (of voor Fat) is echt een goed programma hiervoor, is mijn ervaring. Je staat er verstelt van wat je allemaal terug kunt halen! Succes

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Lijkt mij niet aan de orde.
Er is op de een of andere manier een fout geslopen in de partitietabel. Dit is wellicht te fixen met partitionmagic. Anders moet je even naar de maxtor site om een diagnostic tool te halen. Welke dat precies is, kan je vinden in de FAQ van dit forum (Opslagmedia & I/O Controllers) geloof ik. Verder staat daar nog wel wat nuttige info die je kan lezen.
Misschien is er iets met je schijf aan de hand, maar dat hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een recovery programma gedownload
maar daar zegt hij dat de schrijf niet kan lezen...
net als ik de schrijf aanklik zegt hij dat ik moet formateren ?
Zal die link is proberen bedankt

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:09:
[...]

Lijkt mij niet aan de orde.
Mij wel. Als je m'n eerste link leest, zie je dat ts een week geleden nog 448MB in z'n systeem had zitten. Blijkbaar wel een nieuwe harde schijf gekocht, maar geen nieuw geheugen. En als 'ie wel nieuw geheugen heeft gekocht mag 'ie dat wel even melden :)

Verder is het niet handig om aan je partitietabel te gaan sleutelen als je niet weet waar de fout vandaan kwam, mogelijk vererger je de zaak - herhaling valt iig niet uit te sluiten. Dus eerst memtest eroverheen en dan praten we verder, dacht ik zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan op 16-10-2003 17:12 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
als ik me goed kan herrineren was me harde schrijf D:/ Fat
maar ik weet het niet zeker :S

• EXX
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

MetalRush schreef op 16 October 2003 @ 17:06:
Je hebt dus 1 schijf met meerdere partities?
Wat ik er uit kan opmaken heeft ie 1 (oudere) HDD van 8 GB als C: met daarop Win XP, en 1 nieuwe Maxtor HDD van 60 GB als D:. Die laatste is niet meer toegangelijk.

Omdat er Win XP gebruikt wordt en de D: > 32 GB is het vrij waarschijnlijk dat ie met NTFS is geformatterd is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
het is 512 maar in windows geeft hij 448 aan

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:06:
kan het te maken hebben met hoe de schrijf is aangesloten ?
verkeerde kabel?
Kijk eens of de kabel van je Hardeschijf nog wel goed vast zit. In ieder geval gewoon de kabel er eens in en uit doen. Mischien dat je kast is bewogen waardoor de kabel een beetje verkeerd is komen te zitten. Heb ik namelijk ook een keer gehad. :)

Ennum, het is hardeSCHIJF niet hardeschRijf :P

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 16 October 2003 @ 17:11:
[...]
Wat ik er uit kan opmaken heeft ie 1 (oudere) HDD van 8 GB als C: met daarop Win XP, en 1 nieuwe Maxtor HDD van 60 GB als D:. Die laatste is niet meer toegangelijk.

Omdat er Win XP gebruikt wordt en de D: > 32 GB is het vrij waarschijnlijk dat ie met NTFS is geformatterd is.
Hij heeft het wel een tijdje goed gedaan... en dat is inderdaad hoe ik ervoor sta
de andere schrijf is niet meer toegankelijk

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een programma downloaden waar ik kan zien of me schijf beschadigt is ?

Verwijderd

Heel toevallig had ik dit dus een ook een tijdje terug. Kijk eens naar Restorer 2000. Hier kun je een demoversie van downloaden, en dat programma leest alleen je hele hd af naar (vroegere partities) welke je later weer kunt saven naar een andere schijf.

Ik heb mijn data (40gig, wat ook op een 60gig maxtor stond) allemaal terug gekregen. Test dat programma eens en overweeg of het de moeite waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:21 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:12:
Ik weet niet waar je ziet dat Windows 448MB aangeeft, maar ik zou eerst memtest draaien. Ga daarna naar de maxtorsite, en download hun diagnose-software (was dat maxblast?). Als die zegt dat je een probleem hebt, weten we al meer. Deze stappen staan overigens uitgebreid uitgelegd in de faq, wellicht een leuk idee om hier niet naar de bekende weg te gaan vragen?

[ Voor 23% gewijzigd door Rataplan op 16-10-2003 17:23 ]

• honey
  • Laatst online: 18-03 14:29
Mpdrichel schreef op 16 October 2003 @ 17:13:
[...]

Kijk eens of de kabel van je Hardeschijf nog wel goed vast zit. In ieder geval gewoon de kabel er eens in en uit doen. Mischien dat je kast is bewogen waardoor de kabel een beetje verkeerd is komen te zitten. Heb ik namelijk ook een keer gehad. :)

Ennum, het is hardeSCHIJF niet hardeschRijf :P
Als ik het zo lees, wordt de harde schijf wel herkent, dus is hij wel goed aangesloten. De OS geeft aan dat hij niet geformateerd is, dus het lijkt mij eerder een software fout (van Windows). Dat de HD ineens dood is, is niet waarschijnlijk.

- Maakt je HD vreemde geluiden?
- Heb je iets veranderd aan je hardware?
- Heb je een nieuw programma geinstaleerd of is het echt 'zomaar, ineens'?
- Is de gehele HD niet toegankelijk of is het een partitie (en de rest werkt nog wel)?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijk dan eerst eens op de site van maxtor en haal maxblast (dacht ik), daarmee kun je je schijf testen. Immers ik lees dat je C van een andere schijf afkomt.

Wat geeft hij aan bij drivebeheer in XP? Zit hij daar wel een partitie maar is doe ontoegankelijk? Of is de hele schijf niet zichtbaar in drivebeheer?

Wil je echt dat hier zinnige hulp vandaan komt, neem dan eerst de stappen door in de FAQ. Rapporteer wat er dan allemaal gebeurd.

Zoals het nu gaat, kan iedereen wel wat roepen, maar of dat zinnig is.

Geef je systeem specs is: Had je maar 1 drive of 2? Zoals staat de C: wel op die maxtor of niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40

lordsnow

I know nothing

Ontrack Easy Recovery Pro deed bij mij wonderen.

[ Voor 91% gewijzigd door lordsnow op 16-10-2003 18:23 ]

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 09:56

AlexAuto

Parttime Tweaker

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:12:
512 MB totaal, waarvan 64 MB gebruikt voor onboard video => 448 MB geheugen

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

je moet je oude sch(r)ijf :) even in een andere PC zetten, als slave,
dan kan je nog redden wat er te redden valt.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Ik heb DE oplossing voor je,

het programma'tje heet : Recover It All

Heb hetzelfde bij de hand gehad, dit programma'tje repareerd je partitie tabel en alles werkt weer als daarvoor.

echter de shareware versie heb je niks aan die laat alleen zien wat hij doet, de Full versie repareerd hem daadwerkelijk.

laat ff een berichtje achter als je interesse hebt.

gr.

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 18:28:
-bla-

echter de shareware versie heb je niks aan die laat alleen zien wat hij doet, de Full versie repareerd hem daadwerkelijk.

laat ff een berichtje achter als je interesse hebt.

gr.
ik hoop dat dit over de shareware versie gaat :X

[ Voor 22% gewijzigd door EL_Loco op 16-10-2003 18:31 ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

AlexAuto schreef op 16 October 2003 @ 18:23:
512 MB totaal, waarvan 64 MB gebruikt voor onboard video => 448 MB geheugen
Good call, daar had ik geen rekening mee gehouden. Next stop: www.maxtor.com :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 15:26
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:07:
Ik zal niet meer scheeuwen word alleen gek... staan belangrijke dingen op :(:(
Dat bewijst maar weer hoe belangrijk het voor mensen zoals jou kan zijn om voor goeie backups te zorgen. Jouw motto is blijkbaar dus verre van "Voorkomen is beter dan genezen"...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vind het trouwens bijzonder jammer dat iedereen in zo'n ranzig topic gaat blaten/posten in plaats van om het gewoon met rust te laten en netjes een topicreportje te posten en eventueel de TS op het juiste gedeelte van de OM FAQ te wijzen.

Haagse gek, neem de jou schijnbaar ontschoten [faq]registratievoorwaarden[/] en dan in het bijzonder het forumgedrag gedeelte aandachtig door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 16-10-2003 20:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.