Mijn eigen KOELER! (nog niet af hoor ->)

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hier ben ik mee bezig, het is een beetje een wazige foto, maar alvast een klein voorproefje :) idee is zelf bedacht, hoop dat het ook effectief gaat worden, uiteraard worden alle kieren en gaten (behalve fans natuurlijk ;)) netjes afgewerkt, maar dat komt later wel, eerst het draad werk solderen etc, etc,

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/defey/pic1.jpg

hoop jullie mening te horen, als je alleen wilt zeiken, hou je mening dan please voor je. thx

Verwijderd

En dat moet beter gaan werken dan de door profs ontwikkelde koelers :?

• Mister_X
weet ik veel, ik vind het zoiezo leuk om zoiets zelf te maken, hoe komen die profs aan hun ideen dan? nah, je hoeft er geen wonderkind voor te zijn denk!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
gewoon doorgaan met pielen en je niet laten afzeiken.
Ik heb zelf ook hele mecano constructies in m'n kast om de fannetjes op de juiste plaats te huiden en heb 5 koelblokken aan elkaar geknutseld(scheelde 10 graden op idle en 15 op full load!!)

momenteel vraag ik alleen nog het nut af van mijn fannetjes in de kast omdat er zo'n bureau ventilator in de kast staat te blazen die volgens mij me hele uitgedachte airflow verpest(alhoewel deze methode 1 graad scheelt)

Verwijderd

Ik zeik 'em niet af hoor, al zou dat wel zo overkomen.
Dit is ook geen afzeikmodus, zie het als opbouwende kritiek :)
Als ik dat plaatje zo bekijk, komt er geen fan direct op de sink, wat wel optimaal is, er gaat dan geen lucht verloren. De grote fan zuigt lucht van de sink weg. Is de sink hier wel geschikt voor? omdat ze bijna altijd blazen. Lijkt me wel dat dat in 't ontwerp is uitged8.
Twee kleine fans op elkaar, waarom niet 1 grotere? Da's beter voor de levensduur.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Kweet nie of ut veel zouw schele met un normale koelur hoor, maar tis ut probere wel waard denkik....

I see dead pixels...

• Mister_X
die kleine zitten er om dat er geen grote paste, het is nu al krapjes, maar het gaat passen hoor,

ik weet ook niet of het effectief zal worden, maar het is leuk om te doen, en anders verzin ik wel weer wat nieuws, dat kwam er een tijdje ook zomaar ineens uit! (het idee) achja, lekker prutsen aan je pc is leuk... :)

Verwijderd

Ik heb er wel respect voor.. we zitten immers op het forum van tweakers.net..

succes! Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Verwijderd

doe wel voorzichtig want ik heb in mijn creativere buien een keer mijn p2-300 cpu totaal verkloot! :(

Ik had perongeluk een koperbaantje op de printplaat doorsneden toen ik hem uit zijn box brak |:(

Wat echter wel erug wreed was dat hij met een koperhaar uit een audiokabel het gewoon weer deed! Had je dan die gezichten moeten zien op lanparties :9

Zeg waarom heet jouw pc copperwire heel verhaal was toch wel kewl, maar absoluut NIET om aanteraden want ik heb een partij in de stress gezeten voordat hij het weer deed!

Heb zelfs met zo'n grote soldeerbout geprobeert een druppeltje tin tussen de koperbaantjes te droppen werkte niet en er kwam toch een rook van die epoctie van de printplaat af :(

dat zijn de mindere tweak uurtjes >:)

Verwijderd

Okay,

Ik heb zelf ook even zitten denken en dit zou volgens mij wel een goede cooling zijn. Misschien dat er over een tijdje eens mee ga beginnen (when i have the guts ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/surpriselink/cooling.jpg

tell me what you think. Voor die buis om het niet te gevaarlijk te maken, gewoon iets als een schone stofzuiger buis, gewoon een standaard heatsink met wat extra gaten er ingeboord, gewone 5mm fans (maar wel 4 keer dus :P)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

ben ook bezig met een cooler
ben me dr flink op aan het uitleven met mn dremel als hij af is post ik wel wat plaatjes

Na rose e cient spin

• Mister_X
dat idee is ook wel cool, maar ik laat 1 kant openstaan, inperciepe is mijn idee hetzelfde, alleen is mijnes op een andere volgorde...

Ik zal vandaag nieuwe pics maken, duidelijkere... :)

Verwijderd

hey mister X waar staan jouw plaatjes en ook je thumb? kan ze namelijk niet zien, worden waarschijnlijk tegen gehouden door de firewall, dus, maar?!?!

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 00:36 schreef funksngrooves het volgende:
Okay,

Ik heb zelf ook even zitten denken en dit zou volgens mij wel een goede cooling zijn.
tell me what you think. Voor die buis om het
Dat plaatje is niet echt optimaal.
Zoals je het daar tekend wordt de warme lucht van de processor gelijk weer terug de kast in gezogen (brandend wierookje of peuk kan helpen)
Ik heb gewoon (op te testen) de boven en onderkant uit een melkpak geknip en dan een beetje inknippen zodat er een leuke 8x8 fan in past. Die op de over je orb heen en voila 10C lager :) Als je het nu zo bouwt je op die hoogte een gat in je case maakt en dan waar de processor zit een een fan zet die de warme lucht naar buiten voert heb je volgens mij een redelijk goede koeling gemaak.

• Mister_X
daar zit wat in jah, dat probleem krijg je bij ook, maar als je bij de ingang en uitgang een rooster plaats, waarbij bij (in mijn geval) de grote fan, waar lucht naar binnen word gezogen, schuinenbalkjes opzet (rooster dus) zo dat de lucht van schuin van links word gezogen (van voorkant links) en bij de kleine fans, een rooster met balkjes waarvan de lucht naar rechts word uitgeblazen. dan zou dat probleem opgelost zijn, dat geld ook voor die tekening, zoiezo stijgt de warme lucht omhoog, dus effe een rooster die er ook voor zorgt dat het omhoog eruit geblazen wordt, en beneden een rooster die het van onder naar binnen zuigt..

i am good or good :):)

Verwijderd

Het is het proberen waard

Verwijderd

Als et af is willen we plaatjes/resultaten:)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/cpu.jpg

=p

Verwijderd

Man.. die koeler die zuigt :P

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/defey/pic1.jpg

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 11:17 schreef Alchemy het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/cpu.jpg

=p
En dat voor 24 MHZen meer [zie signature] :)

Verwijderd

Hehe ik kreeg hem niet hoger op dit mobo =( Maarja altijd beter dan standaard =p Zal misschien nog wel iets hoger kunnen krijgen ofzo maar mijn bios gaat met grote stappen 112, 124 enz 112 pakde die al niet.

Ach en beetje extra cooling is nooit weg toch :9

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

idd, ik heb met een oude voedingskoeler m'n athlon 500@700.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Dit ziet er wel leuk uit, ik ben hier zelf ook mee bezig geweest! Celery 566@877, die is nu dus gefried |:(

Dus geef mij maar een Alpha met een goeie fan! (of 2 :) )

PIII 700@933 1.65v !!!!!!! :P

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Ik wilde zelf ook zoiets gaan doen. Maar dan anders: Ik wil een flexibele 80 of 120mm luchtslang (Doorsnee, geen lengte. Dûh...) helemaal door mijn kast trekken naar de proc toe en dan met een vierkant gat precies over de proc heen laten zakken. Dan een 80 of 120 mm casefan aan de voorkant (hoe groter, hoe stiller) en net zo één aan de achterkant. Geen fan op de heatsink omdat de luchtstroom door de buis al ruim voldoende moet zijn en een extra fan dan alleen maar voor kabaal zorgt.

Zo kan de case-temp niet meer van grote invloed zijn op de proc-temp en dat lijkt me prettig.

Heeft iemand dit al ooit geprobeerd? Hielp het? Is dit een goed plan? Wat zijn de valkuilen? Etc...
Commentaar welkom.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Koel! Keep up the good work!:)

Motor-Forum.nl

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Wel grappig...

ik heb een pc met daarin _standaard_ dat wat jullie beschrijven.
een grote fan naar buiten, waarchter een grote "slurf" zit die over mijn koelblok gaat. Koelt prima. En indien ik wil kan ik op dat koelblok _nog_ een fan zetten. weer wat koeler :)

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Heb je foto ervan ? =}

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 11:44 schreef MetalStef het volgende:
Heeft iemand dit al ooit geprobeerd? Hielp het? Is dit een goed plan? Wat zijn de valkuilen? Etc...
Commentaar welkom.
Is een beetje het melkpak-idee zoals ik al zei. Het werkt best goed.. Ik had eerst met wat hobbykarton een trechtervorm gemaakt met daarin 2 2,2W fans (8x8-type) koel errug goed maar een hoop herrie. Het maar 1 zo'n fan (airflow geleid door melkpak)iets minder herrie en ongeveer de zelfde koeling. Met een 0.14 W fan (ook 8x8 en door het melkpak) helemaal geen herrie (=meer herrie van de voeding) maar koelt minder (ca. 5-7C)

Ach er zijn vele wegen. ik vond de link http://www.fanbus.com wel zeer interessant b.t.w.

Verwijderd

t.e.n. >

Ja id de warme lucht wordt volgens mij ook weer naar binnen gezogen. Ik was er eerst overtuigd van dat de warme lucgt snel zo opstijgen en dus niks met het onderste gat te maken had. Wat wel kan is denk ik of de buis aan de voorkant uitlaten of de buis boven de voeding uitlaten. De voeding blaast de warme (stijgende) lucht weg als die evntueel wil gaan dalen door het aanzuigen van de buis-in.

• Mister_X
De voeding blaast de warme (stijgende) lucht weg als die evntueel wil gaan dalen door het aanzuigen van de buis-in.
als warme lucht daalt is het volgens mij geen warme lucht meer toch?

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 19:34 schreef Mister_X het volgende:

[..]
als warme lucht daalt is het volgens mij geen warme lucht meer toch?
Klopt! Maar volgens mij bedoelde t.e.n. dat zoals ik het had getekend, de warme uitlaat lucht weer terug werd gezogen door de inlaat buis ondanks het feit dat warme lucht stijgt.

Maar omdat de voeding ervoor zit, heeft die aantrekkingskracht van de buis-in geen kracht genoeg om de warme lucht er weer terug in te zuigen
Pagina: 1