UPS valt uit door HD??

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb hier een smart-ups staan, waaraan een pc gekoppeld is. Het probleem is alleen dat de pc na een aantal minuten uitvalt als je de stekker uit de APC haalt. Nu hebben we al van alles geprobeerd om te wisselen maar niks hielp. We zijn er uiteindelijk achtergekomen dat het aan de HD's ligt. Zodra die niet zijn aangesloten werkt alles goed. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt want het klinkt niet echt logisch dat een apc niet goed werkt door de HD(s).

De HD's starten ook op met Fixed Disk. Heeft iemand enig idee wat dat precies inhoudt?

Al vast bedankt voor de moeite

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Lijkt mij logisch, de HDs vreten de meeste stroom en na een paar minuten is een UPS over het algemeen wel leeg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

je kan zelf uitrekenen hoe lang dat ding up moet blijven; als je een 600va UPS hebt en een disarray van 150 SCSI's dan begrijp ik het wel...(maar deze gegevens heb je (nog) niet gegeven...)

• ccm1982
Het zijn 2 simpele Maxtor HD's
1x 40GB Maxtor 5400RPM
1x 80GB Maxtor 7200RPM

Het systeem zou standaard rondt de 45 minuten zonder stroom moeten draaien.

Als je het systeem weer aanschakelt met de UPS eraan en haalt vervolgens de stroom eraf werkt het weer voor een paar minuten en gaat dan gelijk weer uit. Ook als ik hem een dag laat opladen schakelt ie zichzelf zo snel uit. Het gekke is ook dat het systeem in 1 keer uitgaat en niet netjes wordt afgesloten. Heeft dit toevallig niks met die Fixed Disk te maken??

[ Voor 9% gewijzigd door ccm1982 op 16-10-2003 16:57 ]

Verwijderd

Owke.... paar vragen:

is de accu van dat ding nog goed? (durf bijna te wedden van niet)
Hoe oud is dat apparaat ??
Heb je van de serieele poort van de UPS een kabeltje naar je server lopen en de software geinstalleerd ??

ik heb geen flauw benul wat jij bedoelg met fixed disk... Normaal gesproken zijn dat je HD's ..

maar is het nu een foutmelding?
en wanneer krijg je die?
staat er iets in de logs ??

• ccm1982
Ik heb al 2 verschillende UPS's gebruikt. Beiden doen het zelfde.
Ze zijn beide nieuw.

Het apparaat werkt onder NT. We hebben hier een kabeltje bij wat inderdaad van me UPS naar me PC loopt (dit kabeltje zorgt er alleen voor dat de pc netjes wordt afgesloten).

De Fixed disk heeft ook alleen met de HD's te maken. Dit krijg ik als ik me pc aanzet en vervolgens het bootscherm krijg. Voor de rest krijg ik geen foutmeldingen in windows.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Euh, waarschijnlijk draai je ook software om de UPS te beheren vanaf die hdd's? Daar staat ook ingesteld hoe lang ie op accu mag lopen totdat ie down gaat. Als je deze hdd's eruit haalt en dus de software niet meer draait zal de UPS doorgaan totdat ie echt leeg is.

Met andere woorden; totaal normaal gedrag!

[ Voor 11% gewijzigd door Tycoontje op 16-10-2003 17:34 ]

Verwijderd

ccm1982 schreef op 16 October 2003 @ 17:06:

De Fixed disk heeft ook alleen met de HD's te maken. Dit krijg ik als ik me pc aanzet en vervolgens het bootscherm krijg. Voor de rest krijg ik geen foutmeldingen in windows.
Volgens mij verteld je systeem wattie aan HD's heeft; zou lekker zijn als die melding er niet zou zijn (maar ik kan het mis hebben......)

Als ze nieuw zijn, waarom vraag de de fabrikant of leverancier niet om hulp ?? Heb je de accu's volgeladen zoals in de manual staat?? Soms moet je die dingen *ongebruikt* voor een aantal uren opladen. Doe je dat niet (niet bij alle modellen) dan kan je last hebben van het memory effect van de accu.....

• ccm1982
Het is ook bijv. als je hem in de bios laat staan. Dus daar zou het dan niks mee te maken kunnen hebben.

Zonder de HD's kan ik hem in de bios gewoon 45 laten lopen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ccm1982 schreef op 16 oktober 2003 @ 17:26:
Het is ook bijv. als je hem in de bios laat staan. Dus daar zou het dan niks mee te maken kunnen hebben.

Zonder de HD's kan ik hem in de bios gewoon 45 laten lopen.
Dat is dan dus volkomen duidelijk. De UPS vindt dat er teveel stroom getrokken wordt om dat probleemloos te kunnen leveren en schakelt dus af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:08
ccm1982 schreef op 16 October 2003 @ 16:56:
Het systeem zou standaard rondt de 45 minuten zonder stroom moeten draaien.
Wat is dat voor een UPS ?! 5000VA of zo ?

Ik heb een UPS van 1000VA en daar kan mijn systeem ruim 12 minuten op blijven draaien. Toendertijd nog een Dual P3-866 met de nodige zooi en een 22" scherm.

-

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Juicy schreef op 16 October 2003 @ 21:40:
[...]

Wat is dat voor een UPS ?! 5000VA of zo ?

Ik heb een UPS van 1000VA en daar kan mijn systeem ruim 12 minuten op blijven draaien. Toendertijd nog een Dual P3-866 met de nodige zooi en een 22" scherm.
Heb me normale pc aan een 1000VA hangen, en deze kan +/- 50 minuten door.
Hangt nog een VMP410 aan.
Horen 12V@11A accu's in, maar heb er 12V@12A inhangen.

And The Only One

Pagina: 1