Ik wil een dropdownlist dynamisch vullen.. dat lukt me wel. Maar nu wil ik dat de eerste optie leeg is. Dit probeer ik voor elkaar te krijgen op de volgende manier:
Wanneer ik eerst de Dataset Fill en dan pas een row add, werkt dit wel. Waarom werkt mijn bovenstaande code niet? Ik heb de structuur van de dataset toch al gedefinieerd??
(Ik wil dus eigenlijk eerst een lege waarde aan de ddl toewijzen om daarna pas de list te vullen met db-gegevens. Dit zodat de list standaard een lege optie toont, zodat ik kan checken of de bezoeker wel een waarde heeft geselecteerd
If not ddl.SelectedValue = "")
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Dim dsCategorie as DataSet = new DataSet() Dim dtCat as DataTable = dsCategorie.Tables("categorie") Dim dcCat(2) as DataColumn dcCat(0) = dsCategorie.tables("categorie").columns("id") dcCat(1) = dsCategorie.tables("categorie").columns("categorienaam") Dim newrow As DataRow = dtCat.NewRow() newrow("id") = "0" newrow("categorienaam") = "" dtCat.Rows.Add(newrow) conn.Open() cmdcat.Fill(dsCategorie, "categorie") conn.Close() page.databind() |
Wanneer ik eerst de Dataset Fill en dan pas een row add, werkt dit wel. Waarom werkt mijn bovenstaande code niet? Ik heb de structuur van de dataset toch al gedefinieerd??
(Ik wil dus eigenlijk eerst een lege waarde aan de ddl toewijzen om daarna pas de list te vullen met db-gegevens. Dit zodat de list standaard een lege optie toont, zodat ik kan checken of de bezoeker wel een waarde heeft geselecteerd
If not ddl.SelectedValue = "")
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 16:25 ]