Toon posts:

HP Pavillon----->Disk boot faillure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand anders een HP Pavillon 768 computer opnieuw installen. Hij herkende op geen enkele manier een windows '98 opstartdisk (zelfs niet als je de BIOS de first & second & third starting device allen op Floppy zet). Uiteindelijk de harde schijf gekoppeld aan een andere compu; partities gemaakt, geformateerd en win'98 geinstalleerd. Alles werkte............stop ik de HD terug in de HP computer geeft ie DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Hij herkent wederom geen opstartdiskette ;( . Vervolgens de BIOS op default gezet (first=floppy, second=cdrom, third=HDD 0 ), nog steeds dezelfde melding. Wie weet waar dit aan ligt?

ik had ook op HP gekeken maar daar gaan ze er kennelijk van uit dat niemand zijn computer formateert...... :?
http://h20015.www2.hp.com...on28148&TargetLanguage=en

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 18:19
Kan best zijn dat die HP een soort "Compaq-style" rescue partitie heeft die je hebt getrashed. Dan valt er nu weinig meer aan te doen. Heb je al geprobeerd om vanaf CD-ROM te booten?

Als het goed is heb je bij die machine recovery CD's gekregen. Dit lijkt me de eerst voor de hand liggende optie om eens te proberen. Vooral de wat oudere HP's en Compaq machines hebben nogal eens vreemde opvattingen van het begrip gebruiksgemak :P

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous