Ervaring goedkope 5.1 DVD HT-setjes

Pagina: 1
Acties:

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 19:01
Naar aanleiding van het topic ervaringen met el-cheapo dvd spelers(<100euro)
ben ik benieuwd met de ervaringen met el-cheapo ht setjes, zie als voorbeeld het setje van de trekpleister(magazine van deze week, setje voor 120 euro 8)7 )

Weet dat het de gewoonte is dat de topic starter van start gaat, maar hellaas ik heb nog geen ervaring, sorry

Verwijderd

Ik weet niet of er al een soortgelijk topic is geweest, zo niet kan deze best openblijven.
Punt is wel dat veel elcheapo setjes slechts tijdelijk verkocht worden door Aldi enzo, en drogisterijen. Dus als iemand nou lyrisch is over zo'n setje kan je hem vaak niet (meer) kopen...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik ben er ook wel benieuwd naar, alleen ben bang dat mijn angst uitkomt.
goedkoop = duurkoop.
zag namelijk laatst een systeem voor zo'n 67 euro staan, nou dan heb ik al zoiets vam "laat maar", maar ach er zaten ook veel te weinig knoppen op :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zijn sets die het met films meestal best leuk doen, maar als je er een stukje muziek op gaat afspelen is het erg erg droevig :'(. Leuk voor het geld en het gaat altijd lekker hard en met films is het best grappig, maar veel moet je er natuurlijk niet van verwachten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 16:27

Tjark

DON'T PANIC

tja, met die setjes is het zo: je betaalt er niet veel voor en je krijgt er niet veel voor.

D'r zal heus wel geluid uit komen, maar je moet het niet vergelijken met een setup die een aantal maal duurder is.

Hangt er vanaf waar je prioriteiten liggen. bv ook: sommige mensen kopen dure pc's en sommige vinden dat overdreven. Om nou te zeggen dat een goedkope pc prut is? Niet nodig, maar 't kan altijd beter.

*insert signature here

Verwijderd

Dat klopt, maar het verschil tussen een HT (home theatre als in: bioscoop) en een muzikale 5.1 set is sowieso erg groot. Muzikale subwoofers zijn veel duurder (700+ euro). Voor films (beetje pang pang en boem boem en spraak) voldoet een goedkope set wel, mits je niet te veel eisen stelt, of mits je nooit iets echt goeds hebt gehoord :)
Ik heb een Pioneer subwoofer van 169 euro met Pioneer rears&center, maar muziek luisteren doe ik dus liever in stereo :P
offtopic:
(zeker bij Hakkuh_mix.mp3 :+)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 16:03 ]

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 19:01
ervaring met afgeleiden van dit soort setjes? heb er een gezien voor 100 euro
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.versteegh/plaatje.jpg

edit: url aangepast

[ Voor 55% gewijzigd door kikkeraap op 16-10-2003 16:47 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De speakerbehuizingen zijn (voor zover ik ze gezien heb) vaak van dun plastic waardoor het geluid nogal blikkerig kan klinken. Hang je er betere boxen aan dan klinkt het gelijk een stuk beter. Bij duurdere setjes voelt het allemaal wat zwaarder aan en bij kwalitatief betere merken (niet de Sony's en JVC's vallen imho hier niet onder :) ) zijn de sateliet speakers soms wel 4x zo groot en lekker stevig.

Verder is het vermogen net voldoende voor een normale huiskamer, bij een normaal volume.
Heb je een grote/hoge huiskamer of ben je lichtelijk doof, dan zijn goedkope setjes geen uitkomst.

De scherpte kan ik moeilijk over oordelen omdat ik de meeste setjes los gezien heb, zonder een referentie er direct naast.

Zowel op goedkope setjes als dure merken blijven DVD's soms haperen als je ze uit de videotheek huurt. Alleen maken de duurdere spelers wel vrijwel geen geluid terwijl een goedkope DV speler flink wat herrie produceert met z'n drive en fans.

Verder is het design en behuizing vaak wat minder bij de goedkopere setjes. Het voelt niet robust en stevig aan maar klinkt plastic en fragiel.

Maar als je weet dat je geen top-merk koopt, dan zal je denk ik ook niet kunnen klagen.

Senile! Senile Oekaki

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 20:35
JvS schreef op 16 October 2003 @ 15:59:
Het zijn sets die het met films meestal best leuk doen, maar als je er een stukje muziek op gaat afspelen is het erg erg droevig :'(. Leuk voor het geld en het gaat altijd lekker hard en met films is het best grappig, maar veel moet je er natuurlijk niet van verwachten
Nou is het ook mijn ervaring dat heel veel DVD spelers droevig met muziek omgaan.
Als ik bijvoorbeeld mijn Pioneer DV-530 DVD-speler met mijn NAD-512 cd speler vergelijk dan ben je na 2 seconden overtuigd dat de NAD-512 stukken beter klinkt...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

d0h

Pioneer <---> NAD
Opel Astra <---> Carrera GT

:+

Verwijderd

Wma ik weet t niet, al kijk ik nou naar muziek dan vindt ik 5.1 setjes van Jvc, Sony, Philips ook erg brak, dus daar ben je er ook nog niet mee.

Het ligt in mijn ogen meer aan het concept dan aan de uitvoering. (Te kleine satalieten waar design voor constructie gaat) Pas bij setjes als de Kef KHT set vind ik het bij muziek ergens naar klinken. :)

Bij film is het alleen belangrijk dat de subwoofer redelijk stevig is. De rest is allemaal niet zo kritisch, alleen bij dialogen merk ik nog weleens kwaliteitsverschil. ;)
Pagina: 1