Vragen, vragen en vragen...

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 22:53
Hallo,

Ik heb sinds kort een paar 3Com netwerkkaartjes (werkt allemaal nog niet, switch is nog niet binnne...), maar in het configuratie scherm zie ik een aantal opties waarvan ik wel weil weten wat ze doen:

1. 802.1p support - als ik dat aanzet zegd windows tijdens het opstarten iets van je netwerkkaart is onjuist geconfigureerd...

2. Down Poll Rate :?

3. Rx en TX Checksum offload :?

En daarnaast vraag ik me af waarom m'n pc opstarten zo lang duurt sinds ik die kaartjes erin heb gestopt... heb wel subnetmask en ip adres opgegeven.

Verwijderd

op het moment dat je wel een netwerk geconfigureerd hebt, maar deze is nog niet aanwezig dan zoekt ons aller windows naar iets wat er niet is en dat duurt even

Verwijderd

RTFM?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 23:21
Dat soort dingen staat volgens mij niet in de manual hoor. 802.1p is een IEEE standaard geloof ik, kun je op hun site misschien wat over vinden. 2 en 3 weet ik niet. Dat lang duren kan zijn omdat er iets anders op DHCP staat, bijv. WINS. En het opstarten duurt ook gewoon langer met een netwerkkaart, we hebben het wel over Windows he ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 22:53
RTFM?
Ik heb geen manual, en zeker niet één die verteld waar de geavanceerde instellingen voor zijn....
En het opstarten duurt ook gewoon langer met een netwerkkaart, we hebben het wel over Windows he
Oke, maar ik heb ook wel eens realtek rommel in m'n kast gehad en daar ging het opstarten in iedergeval een flink stuk sneller.