Wie kan mij vertellen hoe ik de metagegevens van een Excel bestand kan bekijken? Het gaat hier om de tijd van laatste bijwerking, onder welke usernaam, dat soort dingen. Ongetwijfeld is dit voor een doorgewinterde tweaker geen probleem, maar voor mij nog wel even....}:O
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
File | Properties ...
Wellicht handig om te melden hoe je die gegevens wilt bekijken en eventueel met welk doel.
Wellicht handig om te melden hoe je die gegevens wilt bekijken en eventueel met welk doel.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Vind je het gek dat ik een dubbele topic aanmaak, als ik ´em kwijt ben dan maak ik wel een nieuwe.
Ik heb deze informatie nodig omdat ik verantwoordelijk gesteld ben om de automatisering een beetje te regelen en nu is er belangrijke informatie van een Excel bestand (waarschijnlijk) gelezen en is daarna ook nog eens het document wachtwoord gewijzigd. Nu hoopte ik dat ik via deze metagegevens wellicht te weten zou kunnen komen of er daadwerkelijk met dit document gesjoemeld is.
Vandaar......
Dat je zou willen weten of een wachtwoord is gezet/gewijzigd lijkt mij niet geheel noodzakelijk aangezien dat toch wel de rechten van een gebruiker zijn. Verder ben ik het eens met BtM909 dat het wellicht handig is dat je meld hoe je het wilt lezen!?
Wil je zoeken binnen het Filesysteem om Excel bestanden en daarvan de metagegevens uitlezen? Wil je een lijst van alle excel bestanden (in excel hebben) waar alle eigenschappen bijstaan, etc.
Overigens is het 1 en ander te realiseren om een custom view voor de Explorer te maken (rechtermuis op de header) en meerdere kolommen selecteren, zoals bijvoorbeeld wanneer een bestand geopend is/gewijzigd is/etc...
Wil je zoeken binnen het Filesysteem om Excel bestanden en daarvan de metagegevens uitlezen? Wil je een lijst van alle excel bestanden (in excel hebben) waar alle eigenschappen bijstaan, etc.
Overigens is het 1 en ander te realiseren om een custom view voor de Explorer te maken (rechtermuis op de header) en meerdere kolommen selecteren, zoals bijvoorbeeld wanneer een bestand geopend is/gewijzigd is/etc...
ik veronderstel dat ie als meta gegevens meer bedoeld met de history van wijzigingen in het bestand die opgeslagen worden, maar dus NIET op standaard manieren kunnen gelezen worden
Pagina: 1