Beste methode om een fax digitaal te ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Tot een maand geleden hebben we op het werk gebruik gemaakt van een faxmodule van Lotus Notes. Hiermee konden we faxen digitaal ontvangen en doorsturen via de mail. Nu wil men hier vanaf en t liefst willen ze een apparaat wat de faxen digitaal voor ons ontvangt. Nu ben ik al aardig aan het struinen geweest via google en internet maar kan er weinig over vinden.

Vroeger hoorde je veel over faxmodems en software, maar ik had altijd de indruk dat dit vooral niet werkte. En om nou een pc ermee uit te rusten waar al een hele hoop andere programma's op staan is ook vragen om problemen verwacht ik.

De vragen waar ik nu mee zit:
Wat is op dit moment eigenlijk de beste methode om digitaal faxen te ontvangen?
Als het via software gaat, wat is dan een goed pakket?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

er zijn zat pakketten die dit kunnen, en een aantal hardware opties; als het alleen om ontvangen gaat kan je de standaard faxservice gebruiken met een modem die in de meeste win dozen zit en routeren naar een standaard printer

Verder vind ik de omschrijving van wat "men" nu eigenlijk wil niet duidelijk; ze hadden iets wat voldeed aan hun huidige eisen ......

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gebruik bij klanten vaak de shared fax service, werkt goed, weinig tot geen problemen mee

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
Ik heb bij KPN gewerkt en daar konden we via mail faxen ontvangen en versturen, echt de beste oplossing die ik ooit gezien heb (een fax kun je w.m.b. ook beschouwen als mail). Dit was compleet uitgevoerd met OCR en andere hulpmiddelen.
Het enige wat nodig was was een record bij je contact met extra fax informatie.

Dit is dus een oplossing met exchange, maar erg transparant voor de gebruiker.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:56:
er zijn zat pakketten die dit kunnen, en een aantal hardware opties; als het alleen om ontvangen gaat kan je de standaard faxservice gebruiken met een modem die in de meeste win dozen zit en routeren naar een standaard printer

Verder vind ik de omschrijving van wat "men" nu eigenlijk wil niet duidelijk; ze hadden iets wat voldeed aan hun huidige eisen ......
Lotus ondersteund het niet meer, en we weten nog niet of we wel Notes blijven gebruiken voor de mail

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
richardkraal schreef op 16 October 2003 @ 14:58:
gebruik bij klanten vaak de shared fax service, werkt goed, weinig tot geen problemen mee
Kun je dit wat meer uitleggen, waar kan ik dat vinden? standaard windows feature ofzo?

Verwijderd

Wij gebruiken hier een apparaat dat "FaxserverIP" heet. Hier steek je je telefoonlijn in en een netwerkkabel, stelt een smtpserver in en en een mailbox en klaar is kees.

http://www.vidicode.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 15:03 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

www.GFI.com out of the box; routeren zenden ontvangen mailen and Cheap ;-))

(nope; ik werk er niet)

Suc6

PS denk dat je wel een minimaal eisen pakket moet hebben; wil je weer via Email faxen; moet er weer OCR op zitten of mag het gewoon ontvangen zijn en dumpen naar een printer ect....

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:59:
www.GFI.com out of the box; routeren zenden ontvangen mailen and Cheap ;-))

(nope; ik werk er niet)

Suc6

PS denk dat je wel een minimaal eisen pakket moet hebben; wil je weer via Email faxen; moet er weer OCR op zitten of mag het gewoon ontvangen zijn en dumpen naar een printer ect....
Ontvangen en dan doorsturen via de mail... ocr is makkelijk maar niet noodzakelijk, sturen is ook leuk maar ook niet noodzakelijk.

Het gaat om een paar faxen per dag, dus geen 1.000 ofzo :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoezo lotus notes ondersteunt het niet meer? Ik weet wel dat men is gestopt om zelf iets te maken (waarom eigenlijk?) maar ik heb toendertijd (toen het bekend werd) gelezen dat er nog voldoende 3rd party mogelijkheden waren.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:52

igmar

ISO20022

zomertje schreef op 16 October 2003 @ 14:53:
Tot een maand geleden hebben we op het werk gebruik gemaakt van een faxmodule van Lotus Notes. Hiermee konden we faxen digitaal ontvangen en doorsturen via de mail. Nu wil men hier vanaf en t liefst willen ze een apparaat wat de faxen digitaal voor ons ontvangt. Nu ben ik al aardig aan het struinen geweest via google en internet maar kan er weinig over vinden.

Vroeger hoorde je veel over faxmodems en software, maar ik had altijd de indruk dat dit vooral <b>niet</b> werkte. En om nou een pc ermee uit te rusten waar al een hele hoop andere programma's op staan is ook vragen om problemen verwacht ik.
Wij gebruiken al jaren lang Hylafax, en dat werkt perfect hier. Er zijn verder nog een x aantal andere pakketten, maar aangezien Hylafax gratis is, goed en de source beschikbaar is was voor ons de keus snel gemaakt.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Of gebruik Winfax Pro van Symantec. Makkelijk in de stellen. Werkt alleen niet onder terminal server.

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Wij gebruiken op ons werk Xoip wat tegenwoordig van Tiscali is, je krijgt dus een faxnummer van Xoip en alle faxen die daar op binnen komen worden per e-mail naar je verstuurd, op die manier heb je dus alle faxen digitaal.
zie de website van tiscali voor meer info

A journey of a thousand miles begins with a single step

Verwijderd

HylaFAX is hier volgensmij zeer geschikt voor. Met java, webbased, linux, samba, mac en win32 clients.

O, help! paniek! Ik ben nog een client vergeten!.............ze hebben ook een win16 client! dat zal zeker de doorslag geven! :P

nu nog een win64 client en het rijtje is compleet

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het probleem met HylaFax itt tot de genoemde oplossingen is - vziw - dat je niet een Office document kan mailen wat dan automatisch gefaxed wordt.

Voorbeeldje - als ik naar "[fax:012-34567890]" een mail stuur in Outlook (+Exchange server) met een Excel, Word en PDF file als attachment, wordt dat automatisch omgezet door de fax software. Ik heb HylaFax nog niet mogen betrappen op die feature - helaas.

Verwijderd

elevator schreef op 21 October 2003 @ 18:31:
Het probleem met HylaFax itt tot de genoemde oplossingen is - vziw - dat je niet een Office document kan mailen wat dan automatisch gefaxed wordt.
Dat komt omdat bij een gemiddelde HylaFax installatie geen rendering plugin voor de diverse MS-Office producten zit (geldt ook voor PDF renderer). Voor zover die er zijn kunnen die wel geinstalleerd worden.

Een andere veel gebruikte manier is printen naar de HylaFax. Er is een printermonitor voor Windows die via een postscript driver de pagina's (als postscript dus) naar de HylaFax server stuurt en die Ghostscript er dan wel weer een TIFF-G3 (of hoe dat bij een fax ook heet) plaatje van, die de modem uitgeduwd wordt.

Faxen ontvangen is makkelijker. Dat is traditioneel toch e-mail met een tiff-attachment.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Wijzelf gebruiken bij klanten die via de PC willen faxen zenden/ontvangen dikwijls Faxware van Tobit Zeer stabiel en veel mogelijkheden. Bepaalde versies hebben ook integratie met SMS/e-mail en voicemail enzo. Client kan webgebaseerd werken (dus bijv. ook met een Mac e.d.) maar ook met de eigen client, dan krijg je een soort van e-mail achtig principe (inbox, outbox etc.) Dus afhankelijk wat je nodig hebt misschien het bekijken waard :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
MDaemon (mailserver),

en Relayfax (Faxding). Werkt prima, en samen al helemaal mooi ;)

( www.altn.com )

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
We zijn er nog niet mee verder gegaan omdat er op dit moment belangrijkere dingen spelen. Aan al deze links heb ik erg veel. Er is meer informatie te vinden op internet en zo kunnen we vast tot een goede keuze komen :)

Verwijderd

attachments met HylaFAX zullen idd lastig zijn, maar als je StarOffice/OpenOffice.org gebruikt of ms office met wat adobe acrobat dingen of een linux print servertje met print-to-pdf optie, dan kan je van elk document een pdf maken. met pdf2ps, gs, etc. kan je daar dan weer vanallerlij dingen van maken die je met HylaFAX kan faxen.
Pagina: 1