Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ontvangst Remote wonder versterken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een ATI All-in-Wonder gekocht, zal jullie de bejubeling besparen. Anyway, daar zit dus een ATI Remove Wonder afstandsbediening bij. Deze werkt niet via IR maar via radiogolven. Nou zit er op de ontvanger een heel klein pruts antennetje. Helpt het voor de ontvangst om hier een veel langer snoertje van te maken? Zo niet, heeft er iemand een ander idee om de ontvangst zo te versterken dat hij ook door 30cm beton heen komt?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Denk dat je dan niet alleen aan de ontvangst kant wat de doen hebt, maar ook aan de zend kant.
Al is je ontvangst nog zo goed, als je zender niet door het beton heen komt schiet het weinig op.
Is het niet mogelijk om een koper-draadje naar die kamer achter die 30cm betonnen muur te trekken?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

klinkt intressant, ik zal het eens bij gaan houden.

als het nu ir was geweest had je zo'n dvd draadloos setje kunnen gebruiken maar dat gaat helaas nu niet op :(

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat zat ik me dus af te vragen, als ik het antennetje nou vervang door een koper-draadje en dit naar die andere kamer leg, ben ik er dan?

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Moet je gewoon proberen ik zelf geef je een redelijke kans dat dat gaat werken.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je kunt niet zomaar een andere lengte nemen, maar als je weet op welke frequentie/golflengte die zender werkt kun je 1/4 golflengte berekenen. Dat is die ideale lengte voor een gewone draadantenne.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan meerdere malen 1/4 golflengte nemen? Of is het zo dat als hij langer dan die 1/4 golflengte wordt je dan weerkaatsingen gaat krijgen binnen de kabel of zo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat is hier eerder gevraagd:

Ontvangst ATI Remote Wonder vergroten

staan hele mooie plaatjes bij.

[search=remote wonder bereik]

dat ding draait (volgens review, of het in nederland ook zo is weet ik niet) op 433 Mhz , dus langer als 35 cm heeft geen voordeel (denk ik).

/edit: op mijn ontvanger zit een stickertje met "MC 433" zal dus inderdaad 433 Mhz zijn

zoals daar gezegd: je kunt ook de usb kabel verlengen.

[ Voor 52% gewijzigd door leuk_he op 17-10-2003 14:02 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 15:20:
Kan ik dan meerdere malen 1/4 golflengte nemen? Of is het zo dat als hij langer dan die 1/4 golflengte wordt je dan weerkaatsingen gaat krijgen binnen de kabel of zo?
Dat is het principe waarop oa Yagi antenne's zich baseren (de verschillende lengtes dienen ook als optimalisering van specifieke frequenties). Ik raad je aan om dergelijke antenne varianten niet onbezonnen toe te passen, de uitvoering van een dergelijke antenne luisterd nogal nauw: elementlengte, onderlinge positionering etc. om het gewenste effect te krijgen. Voor zenders is dat nog eens extra opletten, want hoe minder optimaal een antenne is, des te meer er retour naar de eindtrap gaat. Het is niet voor niets 'een vak apart' met hele formules en testprogramma's. ;)

Als je bedoeld of je voor de ontvanger 1 antenne in de woonkamer, en 1 in de slaapkamer kunt maken: in feite wel. Nadeel is wel dat de 2 antenne's ieder andere eigenschappen hebben en dat de ontvanger niet ontworpen is om met dergelijke kabellengtes te werken. Maar omdat het in dit geval alleen om de ontvanger gaat, luisterd dat minder nauw (geen zendvermogen die terug de eindtrap in gaat).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ga van het weekend denk ik maar eens kijken wat ik hiermee nou eigenlijk doen kan. Ik zal dus in ieder geval wat meer info moeten hebben over de eigenschappen van de remote wonder.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik meen trouwens ook, dat toen ik eerder eens een dergelijke vraag las, diegene de tip kreeg de antenne te verlengen met een COAX-kabel.
Hiervan aard je de buitenkant aan je kast, en strip je het uiteinde net zover als de oorspronkelijke antenne was.
Zo zou je je antenne niet verlengen, maar verplaatsen
Wat hiervan klopt zou ik niet weten.. maar misschien kan je er wat mee

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat ik inderdaad eens ga proberen om twee antennes aan te sluiten. De ene antenne kan dan volgens mij wel het kabel antennetje zijn wat er standaard aanhangt, die doet het prima. Voor de andere antenne klinkt dat middendeel van een coax kabel wel goed. Nog tips voor een radioleek hoe ik dat zou moeten aansluiten of is dat gewoon een kwestie van splitsen door ze allebei op de antenne ?connector? aan te sluiten?

Verwijderd

hmm, zet je een steunzender neer ofzo
watt'je of 35 moet wel voldoende zijn bij die frequentie :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 20:08:
[...]
Dat is het principe waarop oa Yagi antenne's zich baseren (de verschillende lengtes dienen ook als optimalisering van specifieke frequenties).
Een beetje ernaast denk ik hoor, het princiepe van een yagi is mee het 'directioneren' van de radiogolven in 1 richting, ook de ontvangst is dan ook bete langs 1 kant. Om van yagi te spreken heb je ook minimaal 3 elementen nodig dus voor een antenne in een woonkamer ofzo ietsje onhandig hoor!

Zoals AcouSE al eerder zei kan je niet zomaar dat antennetje weg gaan doen en er iets willekeurigs aan hangen.

Het beste bereken je de golflenge van het signaal en kan je een draadje maken met een legnte van 1/4 van de golflengte, alleen geeft deze antenne geen winst.
Daarom neem je beter een 5/8 of 2*5/8 deze geven al iets van winst.

Je draadantenne mag eventueel bestaan uit geïsoleerde draad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 14:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 13:55:
[...]Nog tips voor een radioleek hoe ik dat zou moeten aansluiten of is dat gewoon een kwestie van splitsen door ze allebei op de antenne ?connector? aan te sluiten?
De middenkern sluit je aan op de plaats waar nu de oude antenne aangesloten zit.
De buitenmantel van de coaxkabel sluit je aan op de ground van het apparaat.
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 14:36:
Een beetje ernaast denk ik hoor, het princiepe van een yagi is mee het 'directioneren' van de radiogolven in 1 richting, ook de ontvangst is dan ook beter langs 1 kant.
[...]
Ik dacht eigenlijk dat ik ook schreef dat het ontvangst daarmee richtingsgevoelig werd gemaakt. Kennelijk niet helemaal duidelijk overgekomen of verwarrend gebleken ;) Zal ongetwijfeld samenhangen met de vermelding van de verschillende elementlengtes.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:44 ]

Verwijderd

Kijk anders ook eens in de search he er zijn al verschillende oplossingen daar aangeboden!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/739429
Pagina: 1