Toon posts:

[XP]Lang wachten bij openen van 2 mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een map wil openen waarin vele bestandjes staan dan moet ik altijd lang wachten voordat de verkenner reageert.
(voorbeeld, 1 map waar ie dit altijd doet met daarin: 46 files en 30mappen)

De verkenner maakt het wel direct open echter dan komt het zandlopertje er te staan en kan ik soms 1 minuut wachten voordat ik weer wat kan doen.
XP hangt niet want ik kan gewoon doorwerken met andere dingen, alleen de verkenner reageert even 1 minuutje niet, na die tijd werkt ie weer normaal.

Dit doet ie altijd bij bij 2 mappen, in deze mappen zitten veel kleine bestandjes.
Bij mappen met een paar files of grote bestanden heb ik er geen last van.

Ik heb al eens een complete reinstall gedaan (schoon), zonder resultaat.
Heb ook al eens een checkdisk gedaan, niets geconstateerd.
De event viewer in XP geeft ook geen error aan.
Het systeem draait op XP prof met SP1.
Het systeem is een P4 2.8 en een maxtor 80GB schijf(3 partitie's), meer specs zie sig.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe op te lossen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
wat voor bestandjes zijn het??

Als het (pr0n)pics zijn of mp3's zal verkenner misschien ingesteld staan op het uitlezen van extra info, zoals resolutie, bitrate id3 tag info enz.

Verder scheelt het bij mij als ik een map open met veel andere mappen (mp3 albums) gaat dit veel sneller als de "folder view" uitstaat, die tree aan de linkerkant zeg maar.

Strava

Verwijderd

laat maar

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
@prulleman:
Het zijn voornamelijk zip/rar files en in de mappen losse php files.

De verkenner staat op details ingesteld op alle mappen, echter als ik dit wijzig maakt dit niets uit, het probleem blijft hetzelfde.

Verwijderd

toevallig netwerk map ?!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn beide lokale mappen.
1 map zit in een map die wel gedeeld is op het netwerk, echter de andere mappen die dus in deze zelfde gedeelde map zitten hebben er geen last van.

De 2de map waar ik dit altijd heb is helemaal niet gedeeld......

update:
Heb vanmiddag ook even een drive fitness test gedaan met maxblast(test proggie voor de HD), kwam er probleemloos doorheen zonder enkele fout.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 16:34 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
als het vooral gecomprimeerde bestanden zijn denk ik dat iets ze probeert uit te pakken, of dat nou verkenner zelf is of een virusscanner oid weet ik niet, maar je kan dit checken door naar je proc gebruik te kijken in de taskmanager, als dit gedurenden die tijd van het openen op 100% staat lijkt het mij dat er zips/rars temp uitgepakt worden.

Strava

Pagina: 1