Als ik een map wil openen waarin vele bestandjes staan dan moet ik altijd lang wachten voordat de verkenner reageert.
(voorbeeld, 1 map waar ie dit altijd doet met daarin: 46 files en 30mappen)
De verkenner maakt het wel direct open echter dan komt het zandlopertje er te staan en kan ik soms 1 minuut wachten voordat ik weer wat kan doen.
XP hangt niet want ik kan gewoon doorwerken met andere dingen, alleen de verkenner reageert even 1 minuutje niet, na die tijd werkt ie weer normaal.
Dit doet ie altijd bij bij 2 mappen, in deze mappen zitten veel kleine bestandjes.
Bij mappen met een paar files of grote bestanden heb ik er geen last van.
Ik heb al eens een complete reinstall gedaan (schoon), zonder resultaat.
Heb ook al eens een checkdisk gedaan, niets geconstateerd.
De event viewer in XP geeft ook geen error aan.
Het systeem draait op XP prof met SP1.
Het systeem is een P4 2.8 en een maxtor 80GB schijf(3 partitie's), meer specs zie sig.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe op te lossen?
(voorbeeld, 1 map waar ie dit altijd doet met daarin: 46 files en 30mappen)
De verkenner maakt het wel direct open echter dan komt het zandlopertje er te staan en kan ik soms 1 minuut wachten voordat ik weer wat kan doen.
XP hangt niet want ik kan gewoon doorwerken met andere dingen, alleen de verkenner reageert even 1 minuutje niet, na die tijd werkt ie weer normaal.
Dit doet ie altijd bij bij 2 mappen, in deze mappen zitten veel kleine bestandjes.
Bij mappen met een paar files of grote bestanden heb ik er geen last van.
Ik heb al eens een complete reinstall gedaan (schoon), zonder resultaat.
Heb ook al eens een checkdisk gedaan, niets geconstateerd.
De event viewer in XP geeft ook geen error aan.
Het systeem draait op XP prof met SP1.
Het systeem is een P4 2.8 en een maxtor 80GB schijf(3 partitie's), meer specs zie sig.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe op te lossen?