Toon posts:

Radeon 9600 pro instabiel...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem, het begon allemaal gister, ik kreeg mn nieuwe kaart binnen, een Sapphire Radeon 9600 pro atlantis met 128 sd ddr geheugen
Ikke dus eerst mn eigen kaart eruit gehaald (gf3 ti 200) en de radeon eringedaan.
Dus ik een verse windows xp pro erop gezet en rebooten maar, ik had alles weer geinstalld (mobo drivers ,directx, modem) en als laaste deed ik de sapphire drivers cdrom erin om dus mijn nieuwe kaart te activeren.
Nou ikke dat dus doen en hij reboot dus weer na de installatie van die drivers, kom ik in windows maar na 1 minuut ofzo gaf hij ene lockup en werd het beeld eerst blauw met lettertjes voor 0,5 seconden en toen werd het zwart en boote hij weer opnieuw...
Komt mn pc weer in windows komt hij met de melding van " De sapphire radeon 9600 lijkt voor instabilitiet te zorgen of zoiets in uw syteem |:(
Damn denk ik dat heb ik weer, dus ik die drivers uninstallen en naar de site van ati geweest om de nieuwste te downloaden de catalyst 3.8, dus ik die erover gezet en toen liep hij wel stabieler maar na wat gekloot in windows hing hij alweer...
Toen heb ik windows xp maar weer opnieuw geinstalld met de hoop dat hij dan wel weer opgelost zou zijn als ik alleen eerst maar die drivers van die kaart zou installen en niet de drivers van het mobo eerst en van andere dingen.
Maar dit hielp ook niet echt, hij bleef wle langer stabieler etc maar veel schoot ik er niet mee op dus toen maar ff in het bios geweest en ook vanalles geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Toen kwam ik op het idee om de fsb van mn processor omlaag te gooien naar 100 mhz en dit leek te helpen ik zit nu al een half uur stabiel in windows en hij doet het nu goed volgens mij nog niets tegen gekomen.. maar ik wil natuurlijk wel mn 133 fsb terug... kan het kloppen dat het een koelings probleem is of een voedings probleem?

specs: amd ahtlon xp 2000+
MSI k7t266a pro
2 x 256 ddr pc 2100 geheugen 1 bankje kingston en 1 bankje whitelake
Sapphire radeon 9600 pro 128 mb
420 watt noname voeding
Temp idle processor is normaal 51 graden en stressed rond de 62 ofzo

Verwijderd

Ik dank dat je Windows er gewoon overheen hebt geinstalleerd? Daar haal je niet die oude Nvidia drivers mee weg. Download een proggie om die Nvidia drivers te verwijderen. Of nog beter, een format en verse Windows install.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 2 keer een format gedaan :) maar evngoed bedankt voor de reply

Verwijderd

Ook gehad, ingeruild. Bleek bij mij te liggen aan ENORME hitte van de GPU. Die koelertjes van sapphire kwamen me al wel érg brak over. Gewoon een alu plaatje met een fannetje d'r boven.

Verwijderd

Topicstarter
Bleek aan mn mobo te liggen had hem in een simpel ecs k7s5a bordje gedaan en daar draaide hij als een tierelier.. geen via meer voor mij dus.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ahhh, niet meteen via afschrijven. Ik heb op mijn asus a7v133-c me oude geforce 2 eruit gehaald en mijn nieuwe 9700 erin gezet zonder een enkel probleem. Ik heb niet eens windows opnieuw hoeven te installeren. Dat is ook een via chipset op dat moederbord.

Leg de schuld dan bij MSI, die heeft het zaakje op jouw mobo in mekaar gestoken, niet via. Als je daar de schuld legt, dan sta ik meteen lijnrecht achter je. MSI zuigt ;) :+

:)

Verwijderd

Topicstarter
o sorry voor mijn fout, ik bedoelde ook eigenlijk MSI :)
VIA chipset is verder gewoon perfect hoor heb een kennis en die zijn asus bord met via chipset draaid ook perfect met een radeon 9800 non pro.
En nu loopt mn pc dus met een ecs k7s5al bordje en geen lockups meer en games die blijven hangen + dat ik het gevoel heb dat dit bordje nog ff rapper in windows werkt ook ;)

Verwijderd

Voor de mensen die het niet wil lukken om een Radeon 9600 Pro te draaien op een mobo met VIA chipset. Probeer eens de VIA drivers te uninstallen... Ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn A7V8X Deluxe met Bios 1010 en Sapphire 9600 PRO. Catalyst 3.6 wilde redelijk stabiel draaien tot op zeker hoogte. alles wat nieuwer was wilde in windows al stoppen. Ik heb nu de 4in1 drivers van VIA eraf gedonderd en Catalyst 3.9 draaien op AGP 4x (in het BIOS staat ie op auto) Nu wil ie niet meer stoppen en VPU Recover bemoeit zich er ook niet meer mee.

En ik heb natuurlijk ook oudere VIA drivers geprobeert maar vanaf 4.43 gebruikt ie pas AGP 8x dus erg veel zin had het niet om nog meer te testen. De drivers van windows doen het wel goed samen met de drivers van ATi. Ik heb jammer genoeg geen vergelijkingen van testen of zo. Ben al blij zat dat ik die kaart aan de gang heb gekregen... Ook al is ie goedkoper dan de 9800 PRO, vind ik m toch best duur voor een kaart die niet wil werken op een systeem met nieuwe drivers ;)

Greetz DD

Verwijderd

Ik heb dus ook die sapphire 9600 en op 8x agp wil dat ding voor meter lopen.
Op 4x loopt die wel goed,maar lijkt mij dat niet de bedoeling als er voor geadverteert word met 8x AGP :( .

Ook met nieuwste drivers(cat.3.9).nieuwste bios 1,005(voor asus a7v600) en amd2600xp loopt de 8x agp voor geen moer.

Je amd proc mag 85 C worden voor hij begint te overheate
Heb zelfs al kaart terug gebracht omdat de fan stuk was na enkele dagen,maar met de nieuwe zelfde kaart zelfde probs.

Ben bang dat naar de goedkopere versies misschien nog niet zo goed lopen met de huidige drivers.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

4x of 8x agp merk je dus echt niet he, het verschil dan ;)

en hoezo goedkopere versies niet goed lopen met de huidige drivers ?

heb hier een goekope 8500le en die draait heel goed op 3.9.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n BIOS (A7V8X: 1010 -> 1012) eens geupdate naar de laatste versie... Nu zijn ze bij ASUS zo aardig om er niet al te veel info bij te zetten. Er staat namelijk alleen in dat er nieuwere CPU's herkend worden met dat nieuwe BIOS. Blijkbaar doet ie ook iets met die AGP 8x, want ik kan nu ineens wel CAT 3.9 draaien met VIA drivers die ook van de ASUS site afkomen. Ik ben alleen niet zo blij met 3.9, omdat m'n FPS in games nu zwaar bagger is. Kon CS eerst spelen met constant 99FPS en nu dropped ie gewoon af en toe naar 40 of lager. De games komen af en toe wat schokkerig over. UT2003 heeft ook niet echt denderende FPS :(

Ik ga nog eens wat verder klooien met die drivers...
Pagina: 1