Toon posts:

[vpn] hij is binnen, maar kan niet pingen/share enz.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste:
Ik weet dat er al veel topics over vpn zijn geweest. Ik heb er ook al veel doorzocht maar kan echter m'n antwoord niet vinden.

Het zit zo, m'n vader wil graag bij z'n bestanden kunnen op kantoor van zijn thuis pc. Dus ik dacht VPN is de oplossing.
Ik zoeken op internet, hoe zit vpn in elkaar en kan het met de machines die we op dit moment hebben met de verbinding die we op dit moment hebben.

Machines: allebij winxp PRO draaiend
Verbinding: beide ADSL van xs4all via een mutlipc modem (de speedtouch 510 uit m'n hoofd)

ben begonnen met de server opzetten, gewoon via nieuwe verbinding maken in winxp. Daarna heb ik het portmapverhaal goed doorgelezen. en de volgende dingen ingevoerd op de server:
nat create protocol=47 inside_addr=10.0.0.151 outside_addr=0
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151 inside_port=1723 oustide_addr=0 outside_port=1723
(dank aan [adsl-tweak] Alle bekende alcatel portmappings op een rijtje )

nu heb ik de client erbij gepakt (deze client staat helaas op zo'n 20km afstand dus het is niet ff snel heen en weer rijden).
Nieuwe netwerk verbinding maken, vpn bla bla bla zie hier.

Als ik dan op verbind druk zegt de server keurig dat [user] is verbonden met een binnenkomende verbinding.
VPN verbinding dus tot stand gekomen!

alleen nu het grote probleem, de [user] heeft als ip 10.0.0.154 gehad (mij best) maar ik dan dat ip niet pingen. geeft de hele tijd time out.
en de user kan geen shares zien in z'n netwerk omgeving.

wat kan er fout zitten?

Verwijderd

Houd je er rekening mee dat je niet aan allebei de kanten van de verbinding de zelfde range ip adressen kan hebben?

Dus niet aan allebei de kanten 10.0.0.x , dit kan wel moet je alleen ff weten waar je mee bezig bent. Je kunt ook instellen dat de vpn server een ip adres uit een andere range uitdeelt bijv. 192.168.1.x

Je moet bovendien instellen bij je client verbinding dat je niet standaard de gateway van het externe netwerk (lees: de vpn server) gebruikt.

Dus: ff goed kijken naar de instellingen van de verbinding op de server en client.

Suc6

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 18:53:
Dus niet aan allebei de kanten 10.0.0.x , dit kan wel moet je alleen ff weten waar je mee bezig bent. Je kunt ook instellen dat de vpn server een ip adres uit een andere range uitdeelt bijv. 192.168.1.x
*aanloop*

*rotschop geeft*

Ik had precies hetzelfde probleem hier met een VPN connectie, en inderdaad was het opgelost na uitdelen van een IP adres in een andere range.

Helaas is het noodzakelijk voor de software die ik gebruik dat de client een IP uit dezelfde IP range krijgt (dit omdat de router die ik gebruik alleen poorten kan forwarden naar de 192.168.1.x range), en helaas kan ik de mooie FAQ die ik hier gisteren vond echt niet meer terugvinden.. :'(

Dus, kan iemand me misschien uitleggen / link geven naar uitleg over hoe je net als een TS een VPN aanlegd maar dan wel werkend in dezelfde IP range? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]