[DNS]NetLogon

Pagina: 1
Acties:

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:44
oke, ik heb dus gigantische problemen met de DNS server in combinatie met NetLogon.

we zitten hier met zeven computers gekoppeld aan een server.
server is een Dual Intel Petium III 700 mhz, met Windows 2000 server. hierop is service pack 4 op geinstalleerd samen met de losse updates.
hieraan hangen 7 computers, die er last van ondervinden.

probleem: De server (is geactiveerd op de server) heeft gemiddeld om de 7 minuten problemen met de DNS server. geeft in de event viewer aan dat er een probleem is met de DNS, foutcode = event 5774

gevolg: als je internet op gaat, dan "hangt" internet explorer meestal voor een minuut of twee. je kan dan wel gewoon browsen, maar als je naar een andere internet pagina gaat, dan "hangt" ie weer.

nu heb ik natuurlijk al op internet gezocht naar de mogelijke oplossing, daarbij kwam ik twee oplossingen tegen die het probleem zouden moeten verhelpen.
de oplossing zou moeten zijn door in regedt32 een waarde te veranderen. deze is hier te vinden

zo gezegd zo gedaan, de waardes aangepast, maar het mocht niet baten.
later ook in de regedit veranderd. zo gezegd zo gedaan, maar nog steeds het zelfde probleem.

dus even kort samengevat. dns error, opgezocht, aangepast volgens microsoft zelf, maar het probleem blijft bestaan.

voor de duidelijkheid, opnieuw windows installeren is GEEN optie.

heeft iemand anders dit probleem ooit ook wel eens gehad? wat kan je er nog meer aan doen, hoe is dit op te lossen :?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

PSS ID Number: 284963

Article Last Modified on 5/29/2003

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition
Microsoft Windows Server 2003, Datacenter Edition
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Datacenter Server

--------------------------------------------------------------------------------

This article was previously published under Q284963
SYMPTOMS
On a Windows 2000-based or Windows Server 2003-based domain controller that has Domain Name System (DNS) installed and integrated with Active Directory to allow secure dynamic updates, you may find that Event Viewer records the Netlogon error Event ID 5774 approximately every 70 seconds.
CAUSE
This behavior can occur when the DNS server that is authoritative for the Active Directory domain name is not listed on the DNS tab of the Advanced TCP/IP Settings dialog box.
RESOLUTION
To resolve this behavior, add the Internet Protocol (IP) address of the DNS server that is authoritative for the Active Directory domain name to the IP Protocol (TCP/IP) Properties, and then move it to the top of the list:

On the desktop, right-click My Network Places, and then click Properties.
Right-click the appropriate connection object, and then click Properties.
Click Internet Protocol (TCP/IP), and then click Properties.
Click Advanced.
Click DNS.
Click Add, type the IP address of the DNS server in the DNS server box, and then click Add.
Click the arrows to move the IP address of the Active Directory DNS server to the top of the list.
Click OK in the open dialog boxes to close them and save the new settings.
Stop and then restart the Netlogon Service. The Event ID 5774 error messages should no longer occur.

PS:

als je een technet article vind met meerdere even'ts waarvan 1 in jou eventviewer staat zegt dat meestal dat dit niet het probleem is wat jij hebt.

Is het een Multihomed machine? Gebruik je de machine ook als DNS forwarding server? etc. Meer informatie over hoe jou DNS in elkaar steekt zou fijn zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mutsje op 16-10-2003 14:13 ]

• Cardinal
kijk daar zal ook wel een probleem zitten, want er staat helemaal niets. er zijn compleet geen connecties, zegt hij. maar als ik deze wil toevoegen dan zegt ie weer dat het niet kan, want hij in controller van een domein(dat klopt)

[edit]
Is het een Multihomed machine? Gebruik je de machine ook als DNS forwarding server? etc. Meer informatie over hoe jou DNS in elkaar steekt zou fijn zijn.
zal even meer informatie zoeken en deze opgeven

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 16-10-2003 14:29 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dit "want hij in controller van een domein(dat klopt)" kan ik niet helemaal plaatsen.

Misschien kun je een beetje duidelijker zijn.

heb je een Domain Controller met daarop Domain Name Servver Geinstalleerd? en deze doet het niet echt goed. Heb je op de server zelf al nagekeken of het IP adres van de server wel in de TCP/IP eigenschappen > dns staat.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
"in" zal wel "is" zijn :)

Anders kun je voor je clients ook een andere (secundaire) DNS opgeven. Als het dan niet met de primaire werkt dan proberen ze de secundaire DNS. Gebruik daarvoor een van de DNS servers van jouw server (van je provider)

let the past be the past.

• Cardinal
SPee schreef op 16 October 2003 @ 14:34:
"in" zal wel "is" zijn :)

Anders kun je voor je clients ook een andere (secundaire) DNS opgeven. Als het dan niet met de primaire werkt dan proberen ze de secundaire DNS. Gebruik daarvoor een van de DNS servers van jouw server (van je provider)
"in" is inderdaad "is"

zal proberen in te stellen dat ze de andere DNS gebruiken.
[edit] en dat werkt prima :) , bedankt voor jullie hulp. ik ga het verder niet oplossen

want die server is echt een tering zooi.
hij is namelijk al volgeplempt voordat ik hier kwam werken. weet dus ook niet wat er allemaal is geinstalleerd en wat er precies is ingesteld.

Moet dus opnieuw worden geinstalleerd :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door Cardinal op 16-10-2003 14:54 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat is nou het enige leuke aan beheer namelijk problemen oplossen. Als server goed ingericht zijn zijn ze enorm saai in beheer omdat je alleen nog kunt proberen te zoeken naar verbeteringen.

Je kunt hier wel van leren en dit zal je alleen maar helpen DNS beter te leren begrijpen dus als ik jou was zou ik proberen het op te lossen.

• Cardinal
Je kunt hier wel van leren en dit zal je alleen maar helpen DNS beter te leren begrijpen dus als ik jou was zou ik proberen het op te lossen.
probleem is alleen dat het barst van de fouten en ik er al 20 ! heb opgelost, alleen nu zijn er nog een paar hardnekkige.
ik ben hier al een week mee bezig, maar wordt er een beetje gek van. ten tweede hou ik van goed werkende systemen en niet systemen die door een zooitje prutsers in elkaar is gezet en dan door mij puin laten ruimen, dat zoeken ze maar mooi zelf uit

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Je moet het zo zien alles wat jij oplost steek je mooi in je zak als kennis voor troublehooting later op andere systemen bij eventueel andere baas etc. Ook kun je bijvoorbeeld Users op GOT hiermee helpen met je kennis.

maar goed we gaan hardstikke offtopic hier :+.

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 16-10-2003 15:08 ]

• Cardinal
zal ik dan dan maar weer ontopic maken 8)
mutsje schreef op 16 October 2003 @ 14:12:
[...]
[...]
er zijn helemaal geen connecties, of ze worden niet weer gegeven.
er is gewoon een blanko scherm.
een nieuwe netwerk connectie aanmaken kan niet, omdat de computer meld dat hij als domein controller fungeert en het zo niet mogelijk is om een nieuwe connectie aan te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 16-10-2003 15:16 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dus je ziet je hele lanadapter niet. Dit probleem is reeds op GOT voor gekomen weet alleen 123 niet de oplossing...* mutsje gaat eens search hanteren.

edit
Ik weet niet of of het commando Netsh ook werkt onder windows 2000 maar probeer dat eens. Kun je via de command prompt je netwerk kaart instellingen bekijken.

netsh
dan diag
dan show ip

edit2

wil je het op een nette manier oplossen ga je een 2e DC er naast op zetten dan de FSMO roles overnemen etc de shares en dergelijke DNS etc. En kun je de oude een goede formateer beurt geven.

als je dit wilt gaan doen maak dan wel een Rollbackplan en een maximaal tijdsduur dat je er aan besteden wilt tijdens overnemen FSMO roles en dergelijke.

[ Voor 79% gewijzigd door mutsje op 16-10-2003 19:00 . Reden: extra informatie. ]

Pagina: 1