[Debian]DHCP server van XS4ALL werkt niet onder linux?

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn linux computer aan het internet hang krijg ik het volgende:
Een IP 80.126.xx.xx en een netmask van 255.0.0.0
De gateway heeft een IP van 195.190.141.xx

Het gateway IP is dus ook het internet IP. Normaal wordt er een route gemaakt zodat je het internet IP kan bereiken alleen nu gebeurt dat niet. De route kan niet worden aangemaakt, ik krijg hier een error van als ik /etc/init.d/networking restart doe. Ook als ik de interfaces eerst down heb gemaakt zodat alle routes e.d. zijn verwijdert

Het hele verhaal werkt wel onder Windows.
Hoe kan het dat de routes en ip`s die de DHCP server geeft niet werken onder linux? Deze zelfde server versie heb ik al vaker neergezet bij andere locaties waar XS4ALL internet was en daar werkte het wel :?

Ik snap het niet meer

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:01
Welke dhcp-client versie gebruik je? De oudere versies geven wat problemen hier en daar met het subnetmasker.

Ik heb had ook problemen met ADSL / Planet / Debian en het subnetmasker en heb o.a. dhcp3-client geinstalleerd i.p.v. de normale dhcp-client (2)

dus: dhcp3-client Version: 3.0+3.0.1rc9-2.2

check dus dit topic, ws. heb je hetzelfde probleem: [rml][ Debian] SpeedTouch 510 DHCP spoof[/rml]

[ Voor 64% gewijzigd door Arnout op 16-10-2003 14:05 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 09:23

Ryceck

Constants and Variables

Graag Topic titel aanpassen want het probleem ligt hier niet bij XS4all maar eerder bij de config van de Linux-pc.

Welke error krijg je precies bij een "networking restart"?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Rempage0611 schreef op 16 oktober 2003 @ 13:58:
Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn linux computer aan het internet hang krijg ik het volgende:
Een IP 80.126.xx.xx en een netmask van 255.0.0.0
De gateway heeft een IP van 195.190.141.xx

Het gateway IP is dus ook het internet IP. Normaal wordt er een route gemaakt zodat je het internet IP kan bereiken alleen nu gebeurt dat niet. De route kan niet worden aangemaakt, ik krijg
Je gebruikt pump, en die kan niet overweg met default gateways die niet in het subnet liggen. Deinstalleer pump en gebruik dhcpcd, die kan er wel mee overweg.