tnt2: crasht in games

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ok, ik heb echt een weird probleem:

Een pc van een kennis crasht steevast als er een spelletje mee gespeeld wordt.

De situatie is als volgt:

Pc:
Celeron 400 (6x 66Mhz.)
Eagle :? moederbord met BX chipset
192Mb. RAM (1x 64Mb. PC100 en 1x 128Mb. PC133)
harddisk, sb16, cdrom, nic, isdn pci
VGA kaart: Club3D TNT2 m64 AGP, 32Mb.

PC geformatteerd (mocht wel eens) en Windows 2000 vers geinstalleerd
Sp4 eroverheen, software en drivers geïnstalleerd, geen problemen.
Nieuwste WHQL detonators van de NVidia site geïnstalleerd, allemaal geen problemen. Directx9b, allemaal ok.

De videokaart werd errug warm (komt vaak voor bij tnt2m64 vond ik in de GoT search), dus ik een coolertje op het blok gemonteerd, nu wordt ie lauw en is ie makkelijk aan te raken.

3Dmark 2000 (tja, het is een oud beestje) erop om te testen en tsjakka; tijdens de eerste test loopt de pc geheel vast, geen ctrl-alt-del of alt-tab mogelijkheden.

Ik dénk dat het aan de TNT2 ligt, maar ik kan geen oorzaak vinden.
Ik heb geen CPU stresstest gedraaid om te kijken of het de CPU is, maar
het is een niet-overgeklokte celeron met een 66Mhz. bus met een goed draaiende retail cooler, dat kan het toch ook niet zijn... :?

Iemand een idee?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
in bios fastwrites uitzetten?
dat kreng van mij crashte ook elke keer als ik hem had overgeclockt :P maar jij hebt daar al aan gedacht.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je weet zeker dat het een BX chipset is? Ik had namelijk soortgelijk prob. op een Asus mobo met LX chipset icm. een Asus Geforce1 AGP videokaart (die wel goed werkte op Asus BX bord trouwens).
Na wat zoekwerk op het inet/Asus-site, bleek het aan de AGP-poort te liggen op dat type mobo's/chipset, leverde niet genoeg stroom voor de (destijds) wat nieuwere AGP vga-kaarten.

Edit: nu we het toch over stroom hebben, is de PSU (nog) wel sterk genoeg?

[ Voor 11% gewijzigd door 3dfx op 16-10-2003 13:54 . Reden: helder moment na ontwaken uit roes ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz sluit zich aan bij Iva_Bigone. Ikzelf heb ook problemen gehad met mijn TNT2 in mijn PII. Het AGP slot kon gewoon niet genoeg ampere leveren voor de videokaart. Uiteindelijk heb ik maar wat aan mijn mb lopen solderen waardoor ik eindelijk van mijn toenmalige upgrade kon genieten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Lijkt me sterk dat het slot niet genoeg stroom levert, aangezien het een recent probleem is (neem ik aan). Het zou denk ik wel kunnen dat de voeding een beetje brak aan het worden is.

Probeer ook eens oudere drivers en DX7 of 8. Die nieuwe drivers bieden echt geen extra ondersteuning voor zo'n oud kaartje hoor ;)

Koekie?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hmm, het probleem hoeft niet recent ontstaan te zijn denk ik zo. De eigenaars hebben hele jonge kinderen en hebben laatst LEGO Racer :) erop gezet. Dat liep dus vast. Daarvoor zijn er geen spelletjes op gespeeld denk ik.

Ik denk dat ik maar eens ga uitproberen of een ATI Rage AGP kaartje en een Voodoo2 PCI (heb ik nog liggen) wel willen werken. In dat geval zou het dus zeker de TNT2 zijn die problemen geeft.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

agp aperture size, verander die ff naar 64 mb ofzo.

In mijn oude tijden was dit mijn probleem met de tnt2. IK hadzelfde probleem als jij.
Pagina: 1