Toon posts:

[9x] Environment var. voor "My Documents"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te verwijzen naar bijvoorbeeld de map: c:\documents & settings\user kan %userprofile% gebruikt worden. Wie kan mij vertellen welke verwijzing ik moet invullen indien ik naar de my documents map wil verwijzen?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
c:\documents and settings\%user%\My Documents

?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
er zijn ook gebruikers die hun documenten map ergens anders neerzetten (bijv: d:\mijn documenten), deze oplossing gaat dus niet op...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als gebruikers zelf mappen gaan verplaatsen dan heb je grote kans dat de variabele die jij wilt gebruiken ook niet meer werkt. Dit staat namelijk allemaal in je registry met een harde path ernaar toe. Dus het beste is je gebruikers netjes te her op voeden en alles weer naar default staat terug brengen dus de My Documents map weer in Docuements and Settings.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

mutsje schreef op 16 October 2003 @ 13:08:
Als gebruikers zelf mappen gaan verplaatsen dan heb je grote kans dat de variabele die jij wilt gebruiken ook niet meer werkt. Dit staat namelijk allemaal in je registry met een harde path ernaar toe. Dus het beste is je gebruikers netjes te her op voeden en alles weer naar default staat terug brengen dus de My Documents map weer in Docuements and Settings.
Maar dat is weer niet handig als de My Documents op een andere partitie staan, zodat jij er lekker makkelijk een ghostje overheen kan halen wanneer dat nodig is ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor veiligheid staat bij mij de My Documents map wel in Documents en Settings, maar dan op E: Als ik het systeem weer eens opnieuw moet installeren, dan staan de documenten e nog steeds, ongeacht hoe vaak ik C: formatteer.

* Freee!! is door schade en schande wijs geworden :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Win95/98/ me werken niet met my documents en settings.[/ME] Het gaat hier om de standaard en daar is een verwijzing met % voor, maar ik kan nergens vinden waar. :(.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 13:14 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het goed is wordt juist deze variabele aangepast. Bij het juist aanpassen wordt dit ook daadwerkelijk gedaan. Ik heb mijn documenten ook op een andere partitie staan, en alle verwijzingen gaan keurig daar heen. Programma makers zouden juist netjes moeten worden opgevoed om gebruik te maken van de setting in het register ipv maar aannemen dat het de my documents folder is in de username map (Wat nu als iemand de NL versie heeft? Die heeft 'mijn documenten'!)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
ga naar de commandprompt en tik "SET" in gevolgd door de enter. Dan zie je alle variabelen en ook diegene die je zoekt.

%homepath% dus

[ Voor 13% gewijzigd door mabarto op 16-10-2003 13:23 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

alles wat ik in een windows XP registry tegenkom op my documents is Personal. Maar deze wordt niet als variabele herkent in een command prompt. dus ik denk niet dat deze als variabele geset is.

• mabarto
mutsje schreef op 16 October 2003 @ 13:22:
alles wat ik in een windows XP registry tegenkom op my documents is Personal. Maar deze wordt niet als variabele herkent in een command prompt. dus ik denk niet dat deze als variabele geset is.
Ja ik begrijp je... Mijn documenten staan zelfs op een server gemapt en staan niet in mn variabelen... ff kijken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb je topictitel eventjes aangepakt zodat hij voldoet aan de richtlijnen. Met het commando "set" in een command prompt kan je (bijna) alle beschikbaar environment variabelen zien. Als "My Documents" daar niet bij staat kan je het beste even met de shellapi aan de gang of de registry uit lezen.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je uit het profiel van de gebruiker (met bijv. het login script) deze waarde uitleest:
code:
1
2
Key: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Waarde: Personal

Heb je altijd de goede lokatie te pakken.

Dit kan je makkelijk uitlezen met een KiXtart scriptje.

[ Voor 19% gewijzigd door collin op 16-10-2003 13:29 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

barto018 schreef op 16 October 2003 @ 13:22:
ga naar de commandprompt en tik "SET" in gevolgd door de enter. Dan zie je alle variabelen en ook diegene die je zoekt.

%homepath% dus
dit is je homedir en dus niet je my documents...
volgens mij is dat niet een var. staat iig niet bij "set", maar er zijn nog een zooi hidden vars...

• mabarto
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 13:28:
[...]

dit is je homedir en dus niet je my documents...
volgens mij is dat niet een var. staat iig niet bij "set", maar er zijn nog een zooi hidden vars...
zoals ik al reeds zei

Je kan werken met Kix (vb http://www.gwspikval.com/jooel/UDF/udf/000299.htm) of bijv dit : http://www.particlesoftware.com/en/variables.html

Ik lees ook de variabele %homeshare% maar onder mijn windowsxp is dit geen bekende... Misschien wel onder 9x

[ Voor 38% gewijzigd door mabarto op 16-10-2003 13:38 ]

Pagina: 1