Toon posts:

USB op voorkant kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op mijn PC heb ik vier USB-aansluitingen zitten, maar deze zitten helaas allemaal aan de achterkant van de kast.

Nu heb ik een USB-stick en het zou toch wel een stuk practischer zijn als ik ook een USB-aansluiting aan de voorkant zou hebben. Nu heeft de kast daar wel een mogelijkheid voor, want er zit een 'luikje' aan de voorkant met gaten erachter die geschikt zijn voor 2x USB, speakers en microfoon. Er zit echter niks meer dan de gaten. (De kast die ik heb is de AOpen H600A P4 ATX 300 Watt)

Is het op een of andere manier mogelijk om hier toch functionaliteit aan te geven? Moet ik dan een apart USB-kaartje kopen, of kan ik gebruik maken van de huidige aansluitingen? En hoe leid ik het gebeuren naar de voorkant van de kast? Zijn daar kabeltjes voor?

Ik ben benieuwd!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:38
Volgens moet je dit hebben...

http://www.aopen.com/products/housing/h300item.htm

http://www.aopen.com/products/housing/h600-series.htm

Ik heb gewoon op de Aopen site gekeken... ;)

[ Voor 44% gewijzigd door BeZaX op 16-10-2003 12:56 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-03 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:50:
Hoi,

Op mijn PC heb ik vier USB-aansluitingen zitten, maar deze zitten helaas allemaal aan de achterkant van de kast.

Nu heb ik een USB-stick en het zou toch wel een stuk practischer zijn als ik ook een USB-aansluiting aan de voorkant zou hebben. Nu heeft de kast daar wel een mogelijkheid voor, want er zit een 'luikje' aan de voorkant met gaten erachter die geschikt zijn voor 2x USB, speakers en microfoon. Er zit echter niks meer dan de gaten. (De kast die ik heb is de AOpen H600A P4 ATX 300 Watt)

Is het op een of andere manier mogelijk om hier toch functionaliteit aan te geven? Moet ik dan een apart USB-kaartje kopen, of kan ik gebruik maken van de huidige aansluitingen? En hoe leid ik het gebeuren naar de voorkant van de kast? Zijn daar kabeltjes voor?

Ik ben benieuwd!
Je zult dus zelf de gewenste aansluitingen achter dat luikje moeten monteren. Wat betreft de USB aansluitingen:
Je kan 2 van je huidige USB-poorten aan de achterkant omleiden naar de voorkant (daar zijn wel kabeltjes voor), met een beetje mazzel zitten er zelfs connectoren op het moederbord. Het nadeel hiervan is dat je die 2 poorten aan de achterkant niet meer kunt gebruiken. Je kan ook een USB-kaartje kopen en dan heb je meer USB-poorten.

Ik ken de kast zelf verder niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BeZaX
Over de aansluiting zal Aopen er wel gewoon bij leveren (handleiding) het zijn tenslotte onderdelen van hun eigen kast...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Die AOpen aansluitingen zijn niet altijd bijgeleverd (@BeZaX), die kan je ook los kopen (zie Pricewatch) en zelf monteren.

Eventueel zou je ook een USB hubje kunnen kopen dat in een 5¼" bay past, heb je er gelijk 4.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 15:07
Kijk anders even bij http://www.perfect-systems.nl
Daar hebben ze ze wel.

• BeZaX
Ik bedoel hoe je het aansluit... sorry voor mijn slecht nederlands! ;)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Bingo @ Pricewatch: pricewatch: AOpen (FrontPanel, USB, Audio, KIT) , laagste prijs € 5.
Pagina: 1