Toon posts:

[2K] Netwerklokatie (webfolder) toevoegen via login script*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is er iemand die enig idee heeft hoe je een netwerklokatie(webfolder) kan toevoegen via een loginscript of via een GPO.
Wij hebben een paar webfolders die standaard bij alle users zouden moeten staan (ivm gebruik van MS Sharepoint).

Zo'n webfolder ziet er als volgt uit: http://sharepoint/intranet/documents.

Ik kan ook bij iedereen langs gaan en de webfolder handmatig toevoegen....maar volgens mij moet het handiger kunnen.....
Hopelijk heeft iemand enig idee hoe zo iets moet.

Nog wat informatie:

Al onze clients beschikken over Windows 2000 Pro.
Servers beschikken over Windows 2000 Server met AD.

Alvast bedankt !

Mark.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:28 ]

Verwijderd

Voor loginscripts verwijs ik je door naar Windows Operated Systems :)

Network Troubleshooting --> Windows Operated Systems :Y)

Heb je overigens zelf al wat vooronderzoek gedaan met bijvoorbeeld Google? Ik kan me goed voorstellen dat je niet de eerste bent die zich dit zo afvraagt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al met Google bezig geweest (ook via Google groups) maar ik heb niet echt iets duidelijks kunnen vinden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat wil je precies bereiken dat het in de favourites van de gebruikers komen of dat er echt netwerk verbindingen gemaakt worden? Het zijn naar ik aan mag nemen websites.

Mocht je een folder in Internet Explorer bedoelen zul je het moeten zoeken in aanpassen userprofile.

dan raad ik je deze url aan User profiles and Folder Redirection

Dit is tevens de Windows 2000 home site van Microsoft waar je veel informatie kunt vinden in het aanpassen van default profiles en desktop instellingen en dergelijke.

[ Voor 58% gewijzigd door mutsje op 16-10-2003 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moet niet in de favorites van de gebruikers komen en het zijn ook geen websites.
De bestanden die binnen Sharepoint staan zijn te bereiken via de IE (via de portal van Sharepoint) en via Webfolders (dan krijg je een soort windows verkenner structuur).
En om bestanden bijvoorbeeld via outlook te mailen heb je de webfolders nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in "%userprofile%\nethood" - zo te zien zitten daar normaal gesproken de links in.
Pagina: 1