[WC] Fanloze waterkoelingset

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008
Kijk wat is tegen kwam http://www.silenthardware.de/viewarticle67.html

Zal dit de toekomst gaan worden?

Wat is jullie idee hiervan

http://specs.tweak.to/7903

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
zo in die review te lezen lijkt hij best goed te koelen voor een fanloze, maar er wordt maar een 2,4ghz gebruikt. Als ze die nou eens overclocken naar minimaal 3ghz, kan het verhaal anders worden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Denk het niet... Veeeeeel te groot en te duur.. Verder denk ik ook dat het toch echt minder goed koelt als een waterkoelingsset met active koeling... (wel een even grote rad nemen he ;) )

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Sorry, ik snap de ballen van duits... Engelse variant, of vertaling? (het ziet d'r wel interresant uit namelijk, anders vroeg ik dit niet)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het dus een lost kasje die voor de afvoer van het "warme" water zorgt en min of meer het water afkoelt. Het idee is wel leuk, maar moet dat 319E kosten? Zoveel kostte mijn barebone..beetje teveel van het goede imho.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Het presteerd net iets bttr dan een CNPS7000 cu op 5V, dus ik denk niet dat het de toekomst gaat worden.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Voor de mensen die echt stilte willen hebben is een Fanloze waterkoeling natuurlijk de top, maar dat kun je ook op andere manieren bereiken (en veel goedkopere), koop bijvoorbeeld eens een rad, wat altijd voor in een auto zit, daar zul je ook heel goed mee kunnen koelen, groot, maar veel opp. Verder een passieve koeling koelt natuurlijk altijd wat minder als een actieve koeling, maar je hebt wel stilte.
En verder het is niet zo'n heel apparte opzet, alleen de koelvinnen zitten verticaal, waardoor de warme lucht opstijgt en je dus vanzelf airflow krijgt.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 13:06:
Het presteerd net iets bttr dan een CNPS7000 cu op 5V, dus ik denk niet dat het de toekomst gaat worden.
als het inderdaad "maar" 3 graden scheelt.. why bother?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er was ook iemand die een water ton in zijn achtertuin had laten ingraven, de aarde koelt namelijk ook prima, weet niet zeker of deze onder grondwaterpeil lag.

Dan heb je alleen nog een pompje nodig, imho is dat waarschijnlijk voordeliger, want voor 300 euro kun je een aardige waterton kopen en ingraven kost alleen tijd. Maar goed, als je een balkon hebt, dan wordt het lastig :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vind het een beetje te groot die set, ik vind dat waterkoeling gewoon in de pc kast moet passen, beetje onhandig om zo'n hele kast extra mee te moeten slepen

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
is te groot voor mij, als ik hoor dat het niet veel scheeld met andere wcs dan hoeft dat ding voor mij niet, tis ook nog een duur

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
voor een (brakke) engelse vertaling: klik

Verder vind ik deze maar matig presteren. Mijn set met blok van Tha Mafkees actie#3 en opel kadett radiator doet het zonder fans op 42°c. Dit is dan op een 1800+@2075mhz.
Met als voordeel dat alles in te bouwen is in een normale case (doe ik niet maar...)
edit:
die 42°c is bij gemiddelde belasting, stressed gaat ie naar 46°c maar daar heb ik dan wel geen 314€ voor betaald ;)

[ Voor 14% gewijzigd door piston op 16-10-2003 17:59 ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.silenthardware.de/images/bilder/Xice/IMG_1019.jpg

lijkt net een 2e case :)
waarom gebruikt men niet gewoon die radiator die er achter staat ;) Bijna even groot en zal nog beter koelen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:55 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik ben eigenlijk helemaal niet verbaasd dat dat ding zo groot is geworden. Wil je helemaal passief koelen dan heb je gewoonweg heel veel oppervlak nodig. Je maakt dan gebruik van de natuurlijke luchtcirculatie en die is gewoon erg klein vergeleken met een actieve fan :)

En de kosten zijn dan natuurlijk ook hoger :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dan zou ik liever een 120mm fan nemen, die rustig laten blazen op 1 of 2 rad's , dan haal je denk dezelfde performance eruit als bij dit. En voor die pruis zou t van mij al helemaal niet hoeven, koop dan een normale radiator van een auto, dus niet van de verwarmining maar van de motor. deze zijn ongeveer even hoog/diep als een normale bigtower.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25

makje

Professioneel prutser

Maar als je een beetje een goede radiator zoals bijv. een Airplex Evo 240 of een Black Ice 2 hebt, dan kun je toch ook wel zonder fans op 45 graden uitkomen :?

9800x3d

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Zeer nette temps voor een compleet passieve WC set.

Alleen erg nuttig is het niet. Als je een goede rad neemt en je plaatst daar een papst 120mm op @ 5v zal je die ook niet boven je HD uit horen :).

tvw

Verwijderd

Ik vind het maar niks zit te wachten op een watergekoeld waterkoelingset dat lijkt me pas hip

of nog beter een waterkoelingset die door een prometiea gekoeld word (dan moet je dr wel antivries indoen :p ) hmmm btw dit lijkt me nog wat ik denk dat het wel goed werkt misschien wel een idee voor iemand als je het gaat proberen laat het me weten

/me vind waterkoeling suf onhandig niet efectief genoeg dus voor mij of luchtkoeleing of phase

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 19:23:
Ik vind het maar niks zit te wachten op een watergekoeld waterkoelingset dat lijkt me pas hip

of nog beter een waterkoelingset die door een prometiea gekoeld word (dan moet je dr wel antivries indoen :p ) hmmm btw dit lijkt me nog wat ik denk dat het wel goed werkt misschien wel een idee voor iemand als je het gaat proberen laat het me weten

/me vind waterkoeling suf onhandig niet efectief genoeg dus voor mij of luchtkoeleing of phase
wat wil je opschieten met een WC gekoeld door een P-C ? Ken je beter een P-C meteen op je CPU zetten, scheelt weer in temp. verlies door de weerstand ;)

En WC niet effectief genoeg dus daarom lucht? dat moet je me dus echt uitleggen hoor, aangezien water een veel betere wartmte opname/afgifte heeft dan lucht :Y)

Verwijderd

_ferry_ schreef op 16 October 2003 @ 20:31:
[...]

wat wil je opschieten met een WC gekoeld door een P-C ? Ken je beter een P-C meteen op je CPU zetten, scheelt weer in temp. verlies door de weerstand ;)

En WC niet effectief genoeg dus daarom lucht? dat moet je me dus echt uitleggen hoor, aangezien water een veel betere wartmte opname/afgifte heeft dan lucht :Y)
ik vind gewoon waterkoeling het geld niet waard als je een goede wilt hebben en dan ook echt goed dan ben je ook zo 500 euro kwijt spaar dan even door en ga voor de p of maak anders zelf een ijs luchtkoeling ding check [rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]
hoop dat het lukt

en met mijn homemade stofzuigerkast heb ik mijn xp2100+ ook op 2405mhz lopen dus waarom waterkoeling doe het dan in een keer goed en haal p
(stressed 49*c ik geef wel toe dat prime gelijk vastloopt maar voor de rest nooit ergens last van )

en p-waterkoeling idee d8 ik aan dat stromend water van bv -45 beterkoelt dan lucht van zelfde temperatuur en dat lijkt me ook logisch eigenlijk (ik zou zeggen test het uit )

• makje

makje

Professioneel prutser

Warom heeft iedereen het over 500 euro??

Radiator van de sloop EUR 15
cpu-blok Dangerden Maze4 EUR 60
pomp Eheim 1046 EUR 40
slangen/koppelingen ed ongeveer EUR 25

Optioneel:
radiator: Airplex Evo 240 (voor 2x 120mm fan) EUR 55
reservoir EUR 40
videokaart-blok EUR 40
2x 120mm fan Papst EUR 40

En dan heb ik alle prijzen naar boven afgerond....

Als je van alles het aller allerbeste wilt hebben, ja dan kom je met veel moeite wel op de 500. Echter waterkoeling hoeft niet heel erg duur te zijn en dan is het argument van de hoge prijs in verhouding met de prestaties natuurlijk heel flauw....

9800x3d

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmmm., zoiets zou je ook zelf kunnen maken. Als je spulletjes bij de sloop kan halen zal dat de prijs iig. een stuk aangenamer maken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

offtopic:
[quote]makje schreef op 16 oktober 2003 @ 19:15:
Maar als je een beetje een goede radiator zoals bijv. een Airplex Evo 240 of een Black Ice 2 hebt, dan kun je toch ook wel zonder fans op 45 graden uitkomen :?[/quote]
:+ SSSsssstttt..
(Da's niet sexy genoeg..)
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 08:55 ]

Verwijderd

dat ding is veels te groot.... maar er is vast wel een mogelijk heid omhem in je case te modden :P.. en voor 500Euro hebje al bijna een prom ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 22:35:
[...]

ik vind gewoon waterkoeling het geld niet waard als je een goede wilt hebben en dan ook echt goed dan ben je ook zo 500 euro kwijt spaar dan even door en ga voor de p of maak anders zelf een ijs luchtkoeling ding check [rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]
hoop dat het lukt

en met mijn homemade stofzuigerkast heb ik mijn xp2100+ ook op 2405mhz lopen dus waarom waterkoeling doe het dan in een keer goed en haal p
(stressed 49*c ik geef wel toe dat prime gelijk vastloopt maar voor de rest nooit ergens last van )

en p-waterkoeling idee d8 ik aan dat stromend water van bv -45 beterkoelt dan lucht van zelfde temperatuur en dat lijkt me ook logisch eigenlijk (ik zou zeggen test het uit )
Dit gaat nergens over. Op een computer waarvan je weet dat hij met Prime gelijk vastloopt kan je toch niet vertrouwen?

Ik heb bijna een jaar terug een Pentium4 2.4 gekocht. Gelijk watergekoeld voor 200 euro en overgecloked naar 3.2Ghz. Die computer staat altijd aan (downloaden) en ongeveer een meter van mijn bed (verder nergens ruimte). Het is dus belangrijk dat ik hem niet hoor.

Dit had ik dus echt niet gered met luchtkoeling.. en een Prometia is nou ook niet echt fluisterstil voor zover ik hier de berichten heb zitten lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:20 ]

Verwijderd

//off topic raar maar waar alleen prime loopt vast voor de rest kan ik de comp 4 dagen aan laten staan zonder performance verschill of vastlopers ik vind het ook raar maar het is niet anders

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik kan ook mijn koelers uitzetten. Rad is goort zat en de bak is overgeklokt ook nog :). Loopt niet vast :)

specs

Verwijderd

Zou je met deze radiator passief kunnen koelen?

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/onlineshop/ape1800_shop_400.jpg

Hier kunnen 15 fans van 120x120 op. 8)
Hij kost helaas wel 200€ :(

edit:@ Intronic, dat is dezelfde, van aquacomputer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 20:38 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 14:18:
ik denk dat dat wel moet lukken, met zo'n grote oppervlakte kan het vast niet mis gaan

Verwijderd

[afbeelding]

Lukt vast en zeker wel, zeker als je hem in de winter buiten zet (als het vriest) >:) .

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

[afbeelding]

En wat kosten die 15 fans wel niet? ;)
Is dit een autoradiator?

Specs

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[afbeelding]

neem dan een koel-radiator van een auto ;) hebben wij thuis nog 1 van liggen, maar is me te groot om in/tegen me kast te bouwen, en hij is nu al zwaar genoeg.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Kun je net zo goed deze halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/onlineshop/ape1800_back_400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/onlineshop/ape1800_twins_400.jpg

:D

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39
Niet om het een of ander, maar ik vind die Airplex EVO 1800 niet duur met een prijsje van 200E. Als je het vergelijkt met een 240 vind ik deze zelfs spot goedkoop! Als ik hem kwijt zou kunnen zou ik ook nauwelijks twijfelen om deze te kopen. En idd de fans zijn de grootste kosten post met deze radiator :(
15* Papst fans à 25E ps = :(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ach ... met me vorige goedkopie 3rsystems waterkoeling setje hield ik het bijna 2 dagen passief non-stop uit !!

Was op drome10 .. vlak voor ik erheen ging had ik me pc nog wat omgebouwd ..
De laatste dag op drome loopt in ene me pc vast, ik doe me kast open, kijk een beetje rond, naja niets vreemds .. doet ik me computer weer aan, zie ik dat de fan op de radiator niet eens is aangesloten |:(
Ik helemaal verbaasd dat ie het zo lang heeft volgehouden :) Een weekend vol gamen enzo .. (=100% belasting) :)
Was trouwens een 2000+

Maar goed, met een redelijke radiator en een niet al te hete processor moet het zeker stabiel lukken !

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
arnoman schreef op 19 oktober 2003 @ 18:37:
Niet om het een of ander, maar ik vind die Airplex EVO 1800 niet duur met een prijsje van 200E. Als je het vergelijkt met een 240 vind ik deze zelfs spot goedkoop! Als ik hem kwijt zou kunnen zou ik ook nauwelijks twijfelen om deze te kopen. En idd de fans zijn de grootste kosten post met deze radiator :(
15* Papst fans à 25E ps = :(
alsof je zo'n grote radiator nog actief gaat koelen :X

• arnoman
tuurlijk :P
Gewoon een paar dikke peltiers overal onder en je kan het zelfs nodig denken te hebben :P

Het duurt met zo'n mega rad idd zeer lang voordat het water warm wordt! Maar als het eenmaal warm is duurt het ook heel lang voordat het afkoelt, als je dus geen fans gebruikt..

Met mijn 225W peltier icm een MAZE4 en een heel dikke autorad krijg ik mijn watertemp nog altijd niet lager als 3-4 'C boven kamertemp. En dat met een 150mm papst fan @ 16V..
Kan je nagaan wat je nodig hebt als je ook onder je chipset en gpu een dikke pelt zet. Dual systeem?

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Wie heeft er hier een waterkoelingsset met een Black Ice Pro 2 radiator zonder fan draaien? Wat zijn de temps? Ik heb tot nu toe maar één post gezien (ook gesearched) waarin iemand vertelde met een BI2 zonder fan te kunnen draaien.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• arnoman
dat verschilt natuurlijk onwijs zonder setup! Met jou dik ge-oc'de Barton ga je het iig niet trekken om passief te draaien.

• Soepster
Ik heb het geprobeerd. Temps momenteel: CPU 56 graden, system 36 graden.
Klax gold koelblokken voor VGA en CPU. Alles op standaard snelheden. Arctic silver III op de cores. Black Ice Pro II radiator, buiten de kast.
De temperatuur blijft stijgen zolang de CPU 100% belast wordt (ik draaide totaltest, dat heb ik gestopt bij deze temperatuur). De temperatuur daalt noch stijgt wanneer de CPU idle is (nu al 20 minuten idle 56 graden).
Oftewel: de enorm herriemakende 26 decibel Papst 120MM fan op de radiator kan gewoon uit blijven zolang ik desktop werk doe. Overklokken en gamen lijkt uit den boze.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

bij www.perfect-systems.nl hebben ze tegenwoordig passieve radiators te koop geloof ik, met deze dingen zal het wel lukken om je wc fanloos te krijgen.

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
ik heb nu al zo'n anderhalf jaar een regenton onder mijn bureau staan. 114 liter water kon erin volgens mij... mooi vol laten lopen dus (tuinslang :)) en koelt goed hoor :) water wordt echt nooit warm.
idle temperaturen van processor zo rond de 25 graden, en stressed zo'n 30..
in de zomer ietsje warmer...

k.. ik geef toe dat hij een beetje log is. Maar ik heb de ruimte er wel voor en ik hoor hem nauwelijks (beetje gebrom van pompje)

dus het kan altijd nog wel groter.

Ohja.. hier zit dus uiteraard GEEN radiator in. De warmte kan gemakkelijk kwijt via de buitenkant van de regenton, en bovendien, als je zoveel water met zo'n 80 watt aan het verwarmen bent (warmte afgifte van cpu) dan ben je 1 uur en 40 minuten bezig wil het water 1 graden in temperatuur stijgen, en dat is dus zonder warmte afgifte naar buiten toe.

Dus als je een groot reservoir hebt, dan kan je makkelijk zonder radiator...

[ Voor 47% gewijzigd door -MvZ- op 22-10-2003 17:53 ]

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Ik heb een paar jaar geleden ook een passief systeempje samengesteld.
Pomp: Eheim 1200 (oid)
CPU: Dangerden Maze 2
Northbridge & VGA ook allebei van Dangerden.
Reservoir: Vuilnisbak bij de blokker (8 euro)
Radiator: Afgekeurde verwarmings radiator zoals je die ook aan de CV hebt aangesloten. (50 euro was die geloof ik)

Werkte ideaal. Stil, passief gekoeld en normale temperaturen.

Er zat in mijn hele systeem maar _een_ fan, en dat was die van de voeding. Uiteindelijk had ik die ook gemod naar 7volt en hoorde je alleen de HDDs nog maar.

Het hoeft niet duur te zijn, als je maar creatief bent. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• arnoman
Stuff, heb je ook foto's van dit geheel?

• Stuff

Stuff

*ploink*

Op verzoek een aantal pics.

Gewoon ff als links, anders verknoei ik de hele layout. :)

In de test opstelling (Alleen met CPU blok en zonder case aansluitingen):
http://www.vado.org/stuff/div/pic/radiator_3_01.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/pic/radiator_3_02.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/pic/radiator_3_04.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/pic/radiator_3_05.jpg

http://www.vado.org/stuff/div/pic/106-0686_IMG.JPG
http://www.vado.org/stuff/div/pic/106-0676_IMG.JPG
http://www.vado.org/stuff/div/pic/106-0689_IMG.JPG

Oude radiator. Komt uit een Suzuki Alto '86, van de sloop voor 10 Euro.
http://www.vado.org/stuff/div/pic/107-0705_IMG.JPG
http://www.vado.org/stuff/div/pic/107-0709_IMG.JPG
De prestaties (passief) waren niet bevredigend en hoewel er heel makkelijk 2 fans in konden wou ik echt een passief gekoeld systeem.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Soepster
Ik wil met de Eheim pomp in een bak water gedompeld een fanloos waterkoelsysteem krijgen. Waarmee ik toch kan overklokken.
Liefst zonder radiator.
Hoeveel liter water zou ik ongeveer nodig hebben?
---> ik kan het gewoon proberen met een emmer water natuurlijk, maar ik wil geen kraanwater door m'n koelblokjes heen gooien. Ben gewoon op zoek naar een indicatie van hoeveel flesjes demiwater ik moet inslaan om dit te kunnen.

• makje

makje

Professioneel prutser

Zonder radiator kun je geen waterkoeling maken. De warmte moet hij namelijk érgens kwijt kunnen.....

9800x3d

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Soepster schreef op 22 oktober 2003 @ 17:03:
Ik wil met de Eheim pomp in een bak water gedompeld een fanloos waterkoelsysteem krijgen. Waarmee ik toch kan overklokken.
Liefst zonder radiator.
Hoeveel liter water zou ik ongeveer nodig hebben?
---> ik kan het gewoon proberen met een emmer water natuurlijk, maar ik wil geen kraanwater door m'n koelblokjes heen gooien. Ben gewoon op zoek naar een indicatie van hoeveel flesjes demiwater ik moet inslaan om dit te kunnen.
Hoe gaat je systeem z'n warmte dan kwijt raken?? Wordt lastig... Je zou kunne proberen door het water weer te koelen door het langs een paar koude peltiers te leiden ofzo... maar denk dat je beter een kleine rad erin kan zetten hoor!!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• makje

makje

Professioneel prutser

apen-nootjes schreef op 22 October 2003 @ 17:09:
[...]

Hoe gaat je systeem z'n warmte dan kwijt raken?? Wordt lastig... Je zou kunne proberen door het water weer te koelen door het langs een paar koude peltiers te leiden ofzo... maar denk dat je beter een kleine rad erin kan zetten hoor!!
En hoe ga je die peltiers weer koelen dan? Een peltier wordt aan 1 kant koud en aan 1 kant warm. Als van die warme kant de warmte niet goed afgevoerd wordt dan wordt de koude kant minder koud tot zelfs net zo warm. Een peltier wordt daarom zelf altijd goed gekoeld met waterkoeling :) tegenwoordig ook wel met goede luchtkoeling, maar dat werkt minder goed

9800x3d

• Soepster
apen-nootjes schreef op 22 oktober 2003 @ 17:09:
[...]

Ok, ik hou dan mijn Black Ice Radiator in het systeem ... weet ff niet meer zeker welke het is, er past één 120mm fan op.

Blijft de vraag, hoeveel water zou ik ongeveer nodig hebben om dit mogelijk te maken? ---> ik zie mezelf al steeds terug naar de winkel rennen voor meer demiwater omdat de computer te heet wordt :)

• Stuff

Stuff

*ploink*

Blijft de vraag, hoeveel water zou ik ongeveer nodig hebben om dit mogelijk te maken? ---> ik zie mezelf al steeds terug naar de winkel rennen voor meer demiwater omdat de computer te heet wordt
Aangezien mijn radiator aan de muur vast zat (in de eindfase tenminste) was het niet mogelijk om deze mee te nemen naar LAN parties. Ik had dus alleen mijn reservoir mee en eigenlijk nooit problemen met de temp op LANs.

Als reservoir gebruikte ik een afval emmer van de blokker van 8 euro (geloof ik). Was een ronde emmer, ongeveer een meter hoog en net ff iets breden dan je standaard afvalbak. Die deed het wel aardig eigenlijk.

Tuurlijk, de performance was VEEL minder dan met radiator. Mijn idle temp zat rond de 40 en stressed rond de 50. Het water werd wel warm, maar niet verontrustend ofzo.. ook niet na een dag gamen.

Alleen al voor het effect op de LAN parties was het leuk..
Pardon, heeft u wat water voor me?
- Te drinken?
Nou nee, voor mijn computer..
- Hoeveel heb je nodig?
mwoh... rond de 10 a 15 liter gaat wel lukken. O-)
- ?! :? :? :?

Zorg wel dat je je iets hebt om je reservoir mee te vullen als ie vol is. Zet hem op een karretje ofzo, want als ie vol is sjouw je je een breuk anders. (Take my word for it). :)

[ Voor 2% gewijzigd door Stuff op 25-10-2003 00:31 . Reden: typo ]

Pagina: 1