Toon posts:

Rammel geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb in mijn auto op de hoedenplank 2 Magnat boxen (150Watters nwprijs ronde 500 piek model weet ik niet uit mijn hoofd)en nu doet er 1tje raar.

Het zijn 3-weg speakers en er lopen 2 draadjes door de bass-speaker naar de tweater dingen bovenop in het midden. Nu gaan die draadjes een beetje op de bass-speaker liggen trommelen wat dus bloed irritant klinkt :(

Is die box nu opgeblazen of moet ik die draadjes vastplakken aan het rooster met een stiekje ofsow?!?

Wie weet er raad?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Lekkere constructie zeg. Maar waarschijnlijk loopt er wel iets van de zijkant van de woofer naar het midden toen om de tweeter "vast te houden". Daarop of onder kan je toch wel de speakerkabel plakken?

Jag

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Kan je die handel niet omsolderen ofzo? :o)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn speaker kabel zitten onder aan van die vergulde schroef dingen vast.
Dus tis geen constructie van mij maar is door Magnat uitgedokterd..

Zit dus kleingaatje in woofer met zo'n dun koel draadtje (wat nu dus trommelt) er door heen dat zorgt voor de voeding van de Tweater.

Verwijderd

Dat kabeltje kan je in principe overal op vastzetten. Waar je alleen voor moet zorgen is dat je woofer gewoon vrij kan bewegen.

Het draadje moet dus OF opp je woofer vastzitten, OF op iets anders, maar niet op allebei, dan trekt hij misschien zichzelf of je woofer kapot. Het beste lijkt me om hem niet aan je woofer te maken...