Toon posts:

[xml+xsl parsen in asp] entity (bv: ú) gaan fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database met daarin xhtml code.

In deze xhtml code staan entity's: ë, è, ú etc

Als ik deze xhtml in een xml bestand gooi, staan de entity's er nog steeds.

Gooi ik in het xml bestand er een CDATA tag er om heen staan er alleen blokjes.

Parse ik (zowel met CDATA als zonder CDATA) de XML met de XSL staan er in het gegeneerde bestand alleen nog maar ?,blokjes of Chinese tekens.

Het maakt niet uit of disable-output-escaping="yes" aan staat of niet.

Wat doe ik fout, ik dacht dat ik zo langzamerhand wel alle mogelijke combinaties/oplossingen heb geprobeerd.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 00:10
Waarom zijn het "entities" en niet gewoon karakters? In welk formaat is je bestand gecodeerd? Correspondeert dat met de codering die je instelt in je XML parser (of die in je XML document gespecificeerd staat)?

Verwijderd

Topicstarter
zowel de xsl als de xml zijn ISO-8859-1

maar in het gegeneerde xhtml document (na parsing xml+xsl) staat de verkeerde encoding: UTF-16, deze encoding wordt er door de parser in gezet, had ik nog niet gezien, ga even zoeken hoe ik dit kan veranderen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Van <xsl:output ...> moet je de encoding attribute op ISO-8895-1 zetten

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 16 oktober 2003 @ 13:03:

Van <xsl:output ...> moet je de encoding attribute op ISO-8895-1 zetten
heb ik, maar ik ben er achter dat het probleem wordt veroorzaakt door de

code:
1
xml.transformNode(xsl)

dit maakt er utf-16 van, en ik ben ff aan het kutten om dat om te zetten naar transformNodetoObject maar dat lukt nog niet erg....

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:11:
zowel de xsl als de xml zijn ISO-8859-1

maar in het gegeneerde xhtml document (na parsing xml+xsl) staat de verkeerde encoding: UTF-16, deze encoding wordt er door de parser in gezet, had ik nog niet gezien, ga even zoeken hoe ik dit kan veranderen
ISO-8859-1 is Latin1, die bevat ook helemaal geen speciale karakters en deze moet je dan encoden met entities &eacute etc.

je kunt beter unicode gebruiken UTF-8

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 16-10-2003 13:16 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Latin-1 bevat wel degelijk diakrieten, dat is zelfs de enige reden voor het bestaan van ISO-8859-*. Je bent in de war met ASCII.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels opgelost, probleem was idd dat transfernode er utf-16 van maakte,
code:
1
xml.transferNodetBobject xsl,Reponse

werkt wel, met ë,ô etc

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Dus als ik het goed begrijp zet je hem nu wel naar ISO-8859-1 ?

Ik had dit laatst ook dat de encoding die in mijn xsl was gedefinieert werd overruled door het transformen, volgens mij had ik het opgelost door een recentere msxml parser te installen, versie 4 als ik het goed heb...

maar wat ik wilde opmerken is dat ik er vanmorgen the hard way achter kwam dat ISO-8859-1 geen euro teken bevat (€ = ALT+0128); ISO-8859-15 heeft die wel ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 17 October 2003 @ 15:01:
Dus als ik het goed begrijp zet je hem nu wel naar ISO-8859-1 ?

Ik had dit laatst ook dat de encoding die in mijn xsl was gedefinieert werd overruled door het transformen, volgens mij had ik het opgelost door een recentere msxml parser te installen, versie 4 als ik het goed heb...

maar wat ik wilde opmerken is dat ik er vanmorgen the hard way achter kwam dat ISO-8859-1 geen euro teken bevat (€ = ALT+0128); ISO-8859-15 heeft die wel ;)
als je transfernodetbject gebruitk samen met <xsl:output ...> moet het goed gaan volgens mij

bij mij heb ik geen problemen met het euroteken trouwens....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:11 ]

Pagina: 1