Toon posts:

Tv-out -> tv -> video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat lopen zoeken maar kan niet echt een geschikte oplossing vinden...

Mijn tv heeft 3 SCART aansluitingen en een S-VIDEO aansluiting (zo'n ding wat van je computer afkomt)...

Nu heb ik mijn Tv-out daarop aangesloten (de S-VIDEO aansluiting) en heb ik mooi kleuren beeld...

Op SCART 3 staat mijn videorecorder... is het nu mogelijk om het beeld van de computer langs mijn tv op te nemen op de videorecorder?

Het is geen optie om dit rechtstreeks op mijn videorecorder te doen omdat deze nogal staat ingebouwd, wil een filmpje van 15 minuten overzetten dus vandaar...

In het menu van me tv heb ik ingesteld:

S-VIDEO -> SCART 2 & SCART 3

Als ik nu mijn tv-out aanzet en mijn videorecorder ook aan krijg ik op het scherm:

"Waarschuwing, kopieer functie aktief"

Alleen hoe moet ik nu opnemen met de videorecorder?

Heb al geprobeerd op kanaal L-1

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
volgens mij kan het niet ,want een videorecorder zet je tussen normaal gesproken ''voor'' je tv, dus die neemt op vanaf de kabel en niet vanuit de tv.

Verwijderd

exact, je zult je pc op je video moeten aansluiten... Of je moet een tv-out op je TV hebben en dan deze op je vid aansluiten :P maar dan moet je dus alsnog je video naar voren halen...

Maar normaal gesproken zijn alle kabels die van de video naar de tv gaan 1 richting.. dus zijn dat op de TV TV-IN contacten

dus kan niet wat jij wilt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer... dan toch maar die video uit gaan bouwen...

Mijn tv kan zelf op 1 van de 4 kanalen een "output" geven... Dus kanaal 1 kan ik bijv. doorschakelen naar kanaal 4..

Alleen de videorecorder eet dat niet :S

Maargoed, bedankt voor jullie tips

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dit is niet helemaal correct. Scart is namelijk altijd in en uit. Dit wel echter niet zeggen dat jouw TV ook de volle functiemogelijkheid van Scart benut. (Duurdere Tv's over het algemeen wel) Als jij 3 scarts op je TV hebt lijkt mij dat (meestal maar 1) scartaansluiting OOK het signaal uitstuurt. Check hiervoor of er een sybooltje bijstaat [<->] (in en uit ) of [->] (alleen in)
edit:
je video moet dal wel op het juiste externe kanaal staan (meestal L3 :+

[ Voor 14% gewijzigd door under-world op 16-10-2003 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 16 October 2003 @ 12:24:
Dit is niet helemaal correct. Scart is namelijk altijd in en uit. Dit wel echter niet zeggen dat jouw TV ook de volle functiemogelijkheid van Scart benut. (Duurdere Tv's over het algemeen wel) Als jij 3 scarts op je TV hebt lijkt mij dat (meestal maar 1) scartaansluiting OOK het signaal uitstuurt. Check hiervoor of er een sybooltje bijstaat [<->] (in en uit ) of [->] (alleen in)
edit:
je video moet dal wel op het juiste externe kanaal staan (meestal L3 :+
Nee, ik zie nergens een van beide simbooltjes staan... moet ik eerst de gebruiksaanwijzing opsnorren, maar die is zoals gewoonlijk weg..

Denk dat ik sneller ben als ik gewoon die video eruit ros...

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Wel apart dat het niet lukt.

Kopieren van TV-out via TV naar video heb ik vaak gedaan.
Ik heb ook 3 Scart aanaluitingen en 1 S-Video. De Video hangt aan Scart 2, die kan zowel het signaal kan sturen als ontvangen. De TV-out is aangesloten op Scart 1 (of 3 of S-Video), die alleen signaal kan ontvangen.
Vervolgens geef ik bij de instellingen van mijn TV aan dat het signaal van Scart 1 (of 3 S-Video) wordt gekopieerd via Scart 2 naar de video. Het signaal dat op Scart 1 (of 3) binnenkomt wordt dan doorgestuurd naar de video, die op Scart 2 zit. Ik kan dus het uigaand signaal van Scart 2 kiezen.

De TV moet dus inderdaad wel zijn uitgerust met een Scart aansluiting die kan versturen en ontvangen, zoals hiervoor ook al is genoemd. Volgens mij is dit echter zelfs het geval bij TV's die maar 1 Scart aansluiting hebben, dus als je er 3 hebt dan kan ik mij niet voorstellen dat een dergelijke Scart aansluiting niet aanwezig is...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Staat macrovision niet gewoon aan bij de opties van je Tv-out? Kan best zijn dat ie daarover valt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1