[Flash MX]Ontwerpje namaken.

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik ben mezelf een beetje aan het leren met flash te werken, en ik heb een ontwerpje gemaakt in photoshop, en wil dit nu in flash gaan uitwerken. Probleem is dat ik het lang niet zo strak krijg als in photoshop, waar ik op de pixel nauwkeurig kan tekenen. Dit is mn ontwerpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravers.nl/images/flash.gif
Niks bijzonders dus, maar ik krijg in flash alleen maar afgeronden hoeken, en dat wil ik perse niet. Hoe krijg ik dit in flash nagetekend, zonder allemaal bitmaps te hoeven importeren?

Voor de duidelijkheid, het gaat me er alleen om dat ik dit ontwerp uitgewerkt krijg, met werkende knoppen (alsin; die van kleur veranderen als ik er op klik oid), de verdere werking van dit alles boeit nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 16-10-2003 11:46 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

hehe *sorry*
In photoshop een layout ontwerp maken *grin*

tip 1. Gebruik illustaror 9
Dan kan je exporteren als swf en hem in flash mx openen.

Gebruik phpotoshop alleen voor at die bedoelt is. plaatjes te maken

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

wica schreef op 16 October 2003 @ 11:47:
hehe *sorry*
In photoshop een layout ontwerp maken *grin*

Gebruik phpotoshop alleen voor at die bedoelt is. plaatjes te maken
Wat is er mis met een lay-out ontwerp in PS maken :?

Bovenstaande is toch een plaatje ;) ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

@BtM909
Nou, omdat het zwaar k*t is om van uit een photoshop ontwerp. Flashte gaan maken.
Het is vind ik, gemakkelijker om het in Illustrator 9 te doen. Dan hoef je het te minste niet na te maken :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Vector <> Pixel is nogal verschil... in Illustrator tekenen is inderdaad geen gek plan. :)

Maar "plaatjes maken" is een beetje foute aanduiding eerlijk gezegd.. en een layout ontwerp maken in Photoshop kan niet? Wat een gelul... :)

[ Voor 39% gewijzigd door Willem op 16-10-2003 11:55 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik vind Photoshop gewoon heel lekker werken, omdat het lekker op de pixel nauwkeurig te tekenen is zoals ik zei. Lekker makkelijk. Ik zal Illustrator dan maar eens gaan proberen. Is Freehand overigens een optie? Want dat zit in het Macromedia Studio MX pakket wat ik heb.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Freehand is ook een optie, als het maar vector gebaseerd is, en exporteerbaar (importeerbaar in Flash: .EPS)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Als je in Flash zorgt voor absolute waardes van positie en afmetingen blijft het ook scherp, dus zet je een kubusje van 10,2 pixels breed en 10,4 pixels hoog op posite x=20,2 en y=20,3, zal de kubus er onscherp uitzien.

Zet je een kubus van 10 pixels bij 10 pixels op x=20 en y=20, dus absolute waardes (geen komma), zal hij wel scherp zijn afgebeeld.

Hetzelfde geldt voor fonts, alleen als je je pixelfont op een absolute positie (x=10, y=10) zet ziet het er scherp uit.

Ook kun je "device fonts" gebruiken (alleen arial, of verdana ofzo, want flash 'include' dat font dan niet, dus moet de gebruiker het op zijn computer geïnstelleerd hebben staan) dan worden de fonts niet zo 'smooth' gerenderd en ziet het er scherper uit.

Last but not least, als je de quality van je movie op 'low' zet scheelt dat en cpu vermogen en worden alle pixels absoluut gezet en ziet het er dus scherp uit.

Zat opties dus :)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
ehm... en gebuik de instelling "snap to pixels". Tenslotte moet je outlines deleten... een lijn van 100 pixels teken ik altijd als een box van 100 bij 1, en dan gooi ik de outline weg. Op die manier is je lijn eigenlijk een box, maar hij is wel exact op de pixel... een lijn heeft vaak z'n midden op de pixel, en staat dus net verkeerd...

[ Voor 8% gewijzigd door roytanck op 16-10-2003 13:30 ]

Verwijderd

simpelere oplossing om nauwkeurig te tekenen:
je maakt een nieuwe graphic aan, en tekent die heel groot.
dan kan je die 'scalen' en klein maken, terwijl hij tohc gedetailleerd blijft :)

Verwijderd

Als ik iets als vector in flash wil hebben.
Teken ik dat ook altijd met Adoeb Illustrator !
geweldige combinatie met Flash.
je kan in flash alles nog aanpassen.

In flash tekenen vind ik persoonlijk ook niet fijn werken.

Als ik met pixels werk van af photoshop dan heeft mijn voorkeur .png, maar ja bestandje word dan nog wel eens groot.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat is dat nou weer voor raar gebabbel over PS niet gebruiken voor flash, doen jullie eens normaal met zijn allen. Flash overbrugt het Vector/pixel gat namelijk uitstekend, sterker nog dat is een van de grote voordelen van het proggel (dat idd vector georienteerd is)

soms heeft flash zelfs als je seraphs tips volgt dat ie het geheel een pixel opschuift, en dat het NET niet klopt. De truck dan is er een randje van 1 pixel breed omheen te maken (transparant) te saven naar png en die graphic te gebruiken in flash

Stoer; Marduq

Pagina: 1