Eenvoudige server (welke linux distro)

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Er stond een aantal maanden geleden een verhaaltje in Computer! Totaal over een linuxserver met redelijk wat mogelijkheden waar je zelf weinig aan zou hoeven configureren bij installeren. Dus een server die je als bijna Linux-n00b nog kunt gebruiken. Weet iemand welk artikel ik bedoel en wat de naam is van deze distro?

[ Voor 4% gewijzigd door arjandijk162 op 16-10-2003 11:56 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Ik denk dat je hier eens moet kijken voor wat tips: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3.
In de startpost staan al wat distro's beschreven, misschien wordt je daar wijzer uit :) Waarom post je het trouwens in NT als het alleen maar over Linux gaat?

The devil is in the details.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Je kan denken aan Knoppix welke op 1 CD past en van de CD af boot. Vervolgens kan je in de GUI kiezen voor HDD installen en 20 minuten later staat het op je harde schijf. Verder heb je nog Mandrake welke voor iedereen toegankelijk is. Beetje her en der klikken en je hebt je file/web/mail/ftp/database/mp3 server gereed :+ Een standaard linux install is echt niet zo moeilijk hoor!!

.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
ik bedoel een distro die niet zo grafisch is als knoppix en ook geen standaard distro als mandrake. Degene die ik bedoel is geloof ik gebaseerd op RH. Het is een distro die echt als server editie bedoelt is. Na de installatie zou je er ook nooit meer een monitor bij nodig hebben.
Ik ben dus niet aan het zoeken naar de beste oplossing in een bepaalde situatie, maar heb ergens iets gelezen en kan niet meer op de naam komen. Dus als iemand het weet?

• Gizmor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 23:57
Ik denk dat jij Mitel E-smith bedoeld voor het delen van internet en nog meer leuke dingen zoals webserver, mysql server, mail server enz.

http://www.e-smith.org

is hier ook te downloaden ;)

Verwijderd

Zie alle gegeven antwoorden :) Vooral de link van MaRc0 is van toepassing: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.