Toon posts:

[laptop] welke laptop met ATI mobility 9600 (Pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort het geluk om een aardig bedrag te kunnen spenderen aan een nieuwe desktop vervangende laptop. Na wat rondneuzen op de ATI site kom ik deze link tegen http://www.ati.com/buy/on...e/mobilityradeon9600.html waarbij de partners die bovengenoemde video-chip gebruiken vermeld staan.

Voor mij zijn het allemaal "strangers" (behalve voodoopc.com dan maar die is wel heel erg duur, ze zouden hier in NL/Europa moeten ziiten niet?? :P). Wie weet er kwalitatief goede laptops die deze chip ook hebben? Bij Dell zie ik ze niet terug....

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Bij notebookshop.de laptops van Peackok
Ook kun je kijken naar een promedion laptop, de nieuwe hebben ati9600 met 128MB!!!
En de nieuwe laptop van jewel de 2785 ofzo.

Maar met een beetje zoekwerk kon je dit ook wel uitvinden hoor...

Samen staan we sterk!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De laptop waar ik zelf naar kijk is:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1797
De adviesprijs is vaak zelfs hoger bij Promedion zelf dan bij de laptopper.

Verwijderd

Topicstarter
ok... maar hoe is de kwaliteit van promedion en/of peackok?

edit: die peackok valt zeker af: max resolutie van 1024x768

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:37 ]

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:27:
ok... maar hoe is de kwaliteit van promedion en/of peackok?

edit: die peackok valt zeker af: max resolutie van 1024x768
tjah, die resolutie mag dan niet zo hoog zijn maar ikzelf gebruik nooit hoger, zeker niet op een 15 inch schermpje :)

Die van promedion vallen voor mij af want die zijn duur en ze hebben geen mobile processor...

Samen staan we sterk!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 22:05
IkBenAlles schreef op 16 oktober 2003 @ 11:48:
Bij notebookshop.de laptops van Peackok
Ook kun je kijken naar een promedion laptop, de nieuwe hebben ati9600 met 128MB!!!
En de nieuwe laptop van jewel de 2785 ofzo.

Maar met een beetje zoekwerk kon je dit ook wel uitvinden hoor...
Alleen als ik de naam peackok hoor moet ik er niet aan denken wat voor kwaliteit laptops ze hebben :P

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Roflmao schreef op 16 oktober 2003 @ 12:57:
[...]

Alleen als ik de naam peackok hoor moet ik er niet aan denken wat voor kwaliteit laptops ze hebben :P
Haha nee, ze zijn misschien niet zo bekend maar ze zijn wel goedkoop en leveren goede laptops (van specs dan)...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Hier vind je mooie geodkope laptoppies ook met radeon9600

http://www.gericom.com/gericom2001/page.cfm?page=index

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Oh ja?
Ik kan er toch echt geen 1 vinden op die site...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap hem niet... waarom flauw?

enne goedkoop hoeft het niet te zijn hoor, is betaling voor te leveren diensten :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Promedion = Medion, een merk dat erg bekend is, ze verzorgen n.l. ook de laptops bij de Aldi. Dit maakt de kwaliteit niet slechter, de laptops zijn best ok. Er zijn veel ervaringen met promedion te vinden hier, zie b.v. deze 2 links:

[rml][ Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2[/rml] (hier wordt er veel gesproken over de Medion aanbiedingen bij de Aldi)
[search=promedion]

Wat voor veel mensen een afhaker is dat de laptops geen mobile CPU hebben. Voor mij zou dit ook een afhaker zijn, maar in jouw geval maakt het volgens mij niet zoveel uit. Aangezien het n.l. een desktop vervanger zal worden zal je niet zoveel op de accu werken lijkt me. Of heb ik het mis? :)

Verwijderd

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk. Ik zit veel bij klanten die geen werkplek hebben voor korte projecten, dus zal ik altijd een netsnoer gebruiken. Meestal is voor het geven van een presentatie/demonstratie ook altijd wel een electropuntje vrij.

Ik moet zeggen dat de producten via www.go-l.com wel bijzonder mooi zijn, net als de www.voodoopc.com producten. Het grote nadeel blijf ik alleen vinden dat je daar al belasting betaald en ook nog eens belasting wanneer ze hier in nederland aankomen.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 12:05
Aikeleer schreef op 16 October 2003 @ 14:36:
Promedion = Medion, een merk dat erg bekend is, ze verzorgen n.l. ook de laptops bij de Aldi. Dit maakt de kwaliteit niet slechter, de laptops zijn best ok. Er zijn veel ervaringen met promedion te vinden hier, zie b.v. deze 2 links:
Hoe kom je bij die wijsheid? Promedion=medion??? Onzin, Medion is een Duitse grootheid op het gebied van computers en Promedion is het eigen merk laptop van de computergroothandel xs2.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Laurent
  • Niet online
RudiVader schreef op 16 oktober 2003 @ 15:02:
[...]

Hoe kom je bij die wijsheid? Promedion=medion??? Onzin, Medion is een Duitse grootheid op het gebied van computers en Promedion is het eigen merk laptop van de computergroothandel xs2.
Ik heb dit meerdere malen gelezen, en met de search vind ik ook wat topics waarin dit wordt gezegd. Voorbeeldje:
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 13:57:
promedion = medion = micromaxx.
[...]
Maar goed, als het niet zo is: I stand corrected. :)

Een feit is wel dat promedion laptops gebruikt van anderen en daar hun eigen label op zet, grof gezegd. Zo zijn de echte makers van de promedion 5600 te vinden op http://www.clevo.com.tw.
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:51:

Ik moet zeggen dat de producten via www.go-l.com wel bijzonder mooi zijn, net als de www.voodoopc.com producten. Het grote nadeel blijf ik alleen vinden dat je daar al belasting betaald en ook nog eens belasting wanneer ze hier in nederland aankomen.
Ik vind ze ook wel mooi ja, maar wel wat duur. De site en de laptops hebben nogal wat weg van de Apple laptops, volgens mij bedoelde real_FireFly daarmee dat 'flauw'. Maar ik zou d'r niet kopen, die belasting is een probleem idd. maar ook garantie. Als er iets kapot gaat aan je laptop is dit vaak niet zelf te repareren, of moeilijk. Het beste in in zo'n situatie om 'm terug te sturen naar je leverancier wat in dit geval wel moeilijk gaat.

[ Voor 56% gewijzigd door Laurent op 16-10-2003 15:30 ]

• _Dune_
  • Laatst online: 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het nadeel van de Medion laptops van de Aldi vindt ik de resolutie van de schermen, ik weet niet hoe het met de laatste laptop's is, maar een jaar geleden heb ik een Dell Laptop genomen omdat deze met de zelfde spec's als toen een Medion laptop een scherm resolutie van 1600x1200 kon halen en de Medion laptop maar tot 1024x768 ging. Oke voor de Dell laptop moest ik wel meer betalen, maar ik vond de kwaliteit van Dell belangrijker ...

Mijn mening is dat Dell design, prestatie en degelijkheid uitstekend weet te combineren. Overigens over de service van Dell heb ik absoluut niet te klagen, snel en vrij makkelijk.

Zo had ik voor mijn broertje ander half jaar geleden een laptop besteld met 1x 128MB geheugen, bij levering bleek er 2 x 64MB in de laptop aanwezig te zijn. Wij hoefden maar even met Dell te bellen en binnen een paar dagen hadden wij een 128MB module binnen met extra verpakkings materiaal om de 2 x 64MB terug te sturen. (ik had natuurlijk aangegeven dat het wisselen van het geheugen eventueel door mij gedaan zou kunnen worden). Dat vindt ik dus zeer netjes opgelost.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind ze ook wel mooi ja, maar wel wat duur. De site en de laptops hebben nogal wat weg van de Apple laptops, volgens mij bedoelde real_FireFly daarmee dat 'flauw'. Maar ik zou d'r niet kopen, die belasting is een probleem idd. maar ook garantie. Als er iets kapot gaat aan je laptop is dit vaak niet zelf te repareren, of moeilijk. Het beste in in zo'n situatie om 'm terug te sturen naar je leverancier wat in dit geval wel moeilijk gaat.
je hebt daar een goed punt te pakken mbt de garantie. Het is dus maar jammer dat bv. Dell de genoemde chip niet heeft en wel de nvidia equivalent (FX Go 5650). Ze bieden wel de kleinere uitvoeringen van ATI, dus waarom niet de top-line?

Zal ze maar eens een verklaring vragen via de e-mail.....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 15:37 ]

Verwijderd

Volgende maand komt er een laptop bij Computerland, de Jewel Alpha 2785, (de opvolger van de alpha 2780), die heeft een ATi M10 (9600). ff wachten tot het nieuwe krantje komt. (de 21e)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let je wel op de capaciteiten van t scherm, >25 Ms heb je niks aan die grafische kaart van je omdat je er toch niet goed op kunt gamen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:39:
Volgende maand komt er een laptop bij Computerland, de Jewel Alpha 2785, (de opvolger van de alpha 2780), die heeft een ATi M10 (9600). ff wachten tot het nieuwe krantje komt. (de 21e)
Van die laptop is er pas een review gepost, zie dit topic: Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10. Dat is zeker wel een mooi ding ja, heerlijk snel (2500+ CPU) maar helaas valt deze waarschijnlijk af, de laptop bevat n.l. een 15" XGA scherm waardoor je gebonden zit aan een resolutie van 1024x768.
Als je er toch interesse in hebt, maar niet kan wachten: bij Alternate verkopen ze deze laptop dus ook.
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:36:
[...]
je hebt daar een goed punt te pakken mbt de garantie. Het is dus maar jammer dat bv. Dell de genoemde chip niet heeft en wel de nvidia equivalent (FX Go 5650). Ze bieden wel de kleinere uitvoeringen van ATI, dus waarom niet de top-line?

Zal ze maar eens een verklaring vragen via de e-mail.....
Bij laptops gaat 't allemaal wat minder snel, dat is wel duidelijk. De Radeon m10 is al in maart dit jaar gebenchmarked door THG, na ruim 6 maanden zijn er nog steeds niet veel laptops met die chip.

Een mailtje sturen kan nooit kwaad. :)

Verwijderd

Topicstarter
e-mail is verstuurd naar de sales afdeling....

/me is wachtende op antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft antwoord.

Ik kreeg echt een verkoopdame aan de lijn. blah-die-blah; the bottom-line was dat er volgens haar weinig verschil tussen de 5650 Go en de mobility 9600 pro zit. Als Dell zijnde moeten ze een keuzen maken tussen één van de twee.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28
Ik heb nu net een paar dagen mijn nieuwe speeltje binnen en ik kan die aan iedereen aanraden :)

_/-\o_

Promedion D500P
2.8Ghz 800FSB HT
1600x1200 UXGA
1GB DDR333
60GB 7200rpm
ATI 9600 mobility radeon 128mb
etc.

_/-\o_

Hij is volgens mij zelfs sneller dan mijn 1 jaar oude PC >:)

De constructie is gewoon behoorlijk in orde, het scherm is echt toppie. Het enige nadeel is de batterijduur, iets meer dan een uur bij normaal gebruik. Maar met een snoertje is het goed te doen :)

Dit setje heeft iets minder dan 2000,- excl. BTW gekost, maar als je de D410U neemt en wat minder geheugen neemt kan je al ergens rond de 1500,- excl. BTW klaar zijn...

Dit was trouwens bij www.computerpirates.nl
Netjes geholpen trouwens ook.

[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 17-10-2003 09:27 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 09:15:
/me heeft antwoord.

Ik kreeg echt een verkoopdame aan de lijn. blah-die-blah; the bottom-line was dat er volgens haar weinig verschil tussen de 5650 Go en de mobility 9600 pro zit. Als Dell zijnde moeten ze een keuzen maken tussen één van de twee.
Ik heb ook met een Dell medewerker gesproken. Die beweerde dat de Geforce 5650 sneller was dan de Radeon 9600. De radeon was sneller in een desktop maar in een laptop van de Geforce sneller |:(
Als ik daar de leiding had dan zou ik hem voor straf heel anandtech laten overschrijven >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook met een Dell medewerker gesproken. Die beweerde dat de Geforce 5650 sneller was dan de Radeon 9600. De radeon was sneller in een desktop maar in een laptop van de Geforce sneller |:(
Als ik daar de leiding had dan zou ik hem voor straf heel anandtech laten overschrijven >:)
lol!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik zoek dus ook een "merk" laptop met deze kaart, 16/17" TFT, pentium M processor en 1 gig ram. Geen Gericom, Jewel of andere troep. Bestaat er zoiets ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 17 October 2003 @ 11:48:
Ik zoek dus ook een "merk" laptop met deze kaart, 16/17" TFT, pentium M processor en 1 gig ram. Geen Gericom, Jewel of andere troep. Bestaat er zoiets ?
Nee, ze gaan geen super zuinige maar dure pentium M, die bekent staat dat die weinig warmte maakt er daardoor weinig koeling nodig heeft en dus in kleine behuizing past combineren met een stroom slurpend en groot 16/17" TFT. Het geheugen kun je trouwens bijna wel altijd als optie selecteren.

Verwijderd

Grr druk ik op quote ipv edit 8)7

Hmm nog maar iets on topic melden dan. Van de prijsverlaging wisten ze me bij dell ook niks te vertellen. Heb ook nog niks van de prijsverlaging gemerkt (ook niet bij andere laptop producenten)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 13:11:
Grr druk ik op quote ipv edit 8)7

Hmm nog maar iets on topic melden dan. Van de prijsverlaging wisten ze me bij dell ook niks te vertellen. Heb ook nog niks van de prijsverlaging gemerkt (ook niet bij andere laptop producenten)
prijsverlaging van de M's bedoel je?

zal wel even op zich laten wachten, hebben teveel op voorraad denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
kijkende naar de go-l en voodoo valt me op dat deze zware/vette laptops eigenlijk alleen in de US worden verkocht. Is er hier in nederland/europa geen markt voor denken jullie?

/me denkt van wel. Begin maar voor mezelf denk ik.... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:08 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:04
Ik zoek ook zo'n soort lappy alleen tot max 1500 euro's ... (budget van stagebedrijf...)...

• Roflmao
  • Laatst online: 16-05 22:05
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 13:08:
kijkende naar de go-l en voodoo valt me op dat deze zware/vette laptops eigenlijk alleen in de US worden verkocht. Is er hier in nederland/europa geen markt voor denken jullie?

/me denkt van wel. Begin maar voor mezelf denk ik.... :P
Ik weet het niet zeker, maar ik had een keer gelezen op tweakers.net dat er in de VS meer laptops worden verkocht dan desktops!!!!!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Scighera

swim-bike-run

neem een Peakock of Gericom.

De Peakock werkt zeer prettig en is ook degelijk samengesteld

Oh ja, Ik type dit op een Peakock Freeliner XP10 (Barton-Mobile 2500+, 512MB DDR333, M9600 300/230 MHz, 15" SXGA+ 1400x1050, 40GB HD en Asus Combidrive)

3DMark2001SE: 9100 3DMarks

[ Voor 7% gewijzigd door Scighera op 19-10-2003 15:51 ]

www.triathlete.nl

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
KaMiKaZe: Promedion is wel degelijk een "merk" namen als Jewel en Gericom (Peacock :?) zijn ook redelijk bekend in Nederland, maar missen service en kwaliteit.
Bij Promedion hebben ze zoveel vertrouwen in hun eigen merk dat ze er zelfs standaard 1 jaar On-site garantie bij doen. Bij de "A"-merken mag je daar mooi voor betalen!

Promedion = geen Medion! Promedion is gewoon zoals eerder genoemd Clevo. en Clevo levert zoals ik op de go-L site zie ook gewoon de barebones aan hun.
Zij geven ze zelf een ander kleurtje en whoaaa die power laptops zijn alleen in amerika verkrijgbaar..
Promedion levert dus exact dezelfde configuraties als I-go en voor een scherpere prijs. En ja die kleur er is niet in Nederland.. maar de rest wel. En daar gaat het om!
Alienware, ook een bekende Power Laptop uit Amerika is ook gewoon Clevo. In België heet Clevo Advance. Elk land heeft zijn Clevo distri's die er weer een andere naam aan geven.

Daarmee bedoel ik dus: Clevo is wereldwijd bekend met lokale merken. Dus ook zeker een A-merk. ;)

Die Dell gasten zijn schoften. Je hebt misschien wel veel mogelijkheden maar aan het eind van de rit zit je met een dure laptop en € 90 afleverkosten!!! Komen ze dat ding met de taxi van Amsterdam naar Groningen brengen ofzo? |:(

Ga je voor een laptop die je gebruikt als desktop vervanger en wil je er een een Ati M10 met 128 mb in, ga dan gewoon voor de Promedion (D500P)

Die 17 inch schermen zijn mooi tegenwoordig op laptops maar kunnen maximaal 1280x1024 aan. Ik zelf ga dan liever voor een 15 Inch scherm met een 1200x1600 resolutie. Echt klein worden de lettertjes dan niet. Voordeel is ook dat het scherm heel erg scherp is, dat mis ik nog steeds bij de 17 Inch modellen (behalve de Toshiba Satellite P20 :9~).

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28
Ik heb sinds een week een Promedion D500P en het is echt een te gek dingetje :)

Gekocht bij www.computerpirates.nl had ik hem binnen een week in huis. Vooral die nieuwe 60GB 7200rpm schijf schopt kont :) De batterij gaat iets meer dan een uur mee maar dat weet je vooraf natuurlijk al ;)

Ik kan deze echt aanraden...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Helemaal mee eens, ik heb ook de D500P en is echt een topding!!...Dr zit standaard een 6in1 cardreader in, die kan je dr uithalen en op die plaats een extra(grotere dan de orginele) batterij zetten, ik kom bij normaal gebruik op 1,5uur denk ik...beeldscherm 2 standjes omlaag en dan red ik dat wel. Met die extra batterij zou je dus dik over de 3uur moeten komen.

Ik heb m bij een nieuw bedrijf gekocht dat officieel nog niet verkoopt over internet omdat hun site nog niet af is, www.2cheap.nl, ik heb ze een mailtje gestuurd en ze konden m me leveren voor rond de 1900euro, 2,6Ghz, 512mb, 40Ghz 5400 rpm, wifi en kreeg er een usb optical muisje bij omdat ik hun eerste onofficiele internetklant was :P

Verwijderd

Scighera schreef op 19 oktober 2003 @ 15:50:
neem een Peakock of Gericom.

De Peakock werkt zeer prettig en is ook degelijk samengesteld

Oh ja, Ik type dit op een Peakock Freeliner XP10 (Barton-Mobile 2500+, 512MB DDR333, M9600 300/230 MHz, 15" SXGA+ 1400x1050, 40GB HD en Asus Combidrive)

3DMark2001SE: 9100 3DMarks
waar vind ik de site van Peakock?
Pagina: 1