Toon posts:

Bestand geforceerd verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mogge mensen,

ik zit met een bestand opgescheept (avi) welke nogal groot is (1,4 GB) en die ik er graag af wil halen. Elke keer als ik dit echter probeer geeft de compu aan dat het bestand in gebruik is. Ik heb al gebrobeerd in veilige modus op te starten maar dit geeft hetzelfde resultaat. ( en uiteraard googlen)

Alvast bedankt,

Sven

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?

1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Aub....

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 14:38
Probeer met het programma Process Explorer eens alle handles die naar dit bestand verwijzen te sluiten, dat werkt bij mij altijd.

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 12:55

ericding

Altijd de eerste.

Dit is een bekend probleem in Windows XP. Het besturingssysteem is dan bezig met het bestand (een preview aan het maken of zoiets), waardoor jij het niet kunt verwijderen. De oplossing hiervoor staat reeds in de FAQ!

Verwijderd

Topicstarter
De huidige waarde is {c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}. Je bedoelt deze waarde door deze {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} vervangen?

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01-2025
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Verwijder, niet vervangen.....
Die andere waarde is dus NIET goed.

Verwijderd

Ik kreeg zo'n bestand er ook gewoon in de command uit. Misschien iets veiliger oom eerst te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar hoe kun je in dos naar een andere folder schakelen (windows tijdperk opgegroeid), en dan vooral naar folders met gebroken namen (my downloaded files in dit geval)

Sorry voor het hoge n00b gehalte

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 11:57 ]

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 11:46:
waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar hoe kun je in dos naar een andere folder schakelen (windows tijdperk opgegroeid), en dan vooral naar folders met gebroken namen (my downloaded files in dit geval)

www.google.com. Met het cd commando. En probeer eerst maar eens die registry truc.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inderdaad geprobeerd maar bij HKEY_CLASSES_ROOT staat geen SystemFileAssociations (wel 2 andere die erop lijken maar daar staan geen getallen bij)
Net even gezocht naar de S.F.A maar ik heb die hele map er niet eens opstaan.

Ik ben erachter met proces explorer dat explorer.exe mijn bestandje gebruikt. Ik kan nu inderdaad via ctrl+alt+del explorer uitschakelen en command opstarten, alleen kan ik nog niet in de goede folder komen (weet het commando voor langere bestandsnaam niet :'( ) Ik moet uiteindelijk naar d:\My downloaded files en dan het bestand verwijdere. Weet iemand alleen de juiste syntax om my down..... juist in dos neer te zetten. Als ik dat weet zou het moeten lukken (google geeft daar alleen maar cd folder en niet de juiste syntax voor zulke namen)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand? plz

Verwijderd

Topicstarter
Ben er na veel proberen uit (directory naam veranderd en zodoende geen truukje nodig) en heb ik het via de manier van meep kunnen verwijderen.

Iedereen bedankt voor de hulp

• vogeltje
  • Laatst online: 10-08-2025
typ maar eens gewoon: cd my <en dan een tab> hij springt dan direct naar de eerste map/file die met "my " beginnen

ik ben traag vandaag |:(

[ Voor 23% gewijzigd door vogeltje op 16-10-2003 13:04 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• Padvinder
  • Laatst online: 03-09 19:09

Padvinder

doet z&#039;n best

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 11:46:

OMG...

Goed, in DOS:

je begint in de root (c:\)

dan doe je: "dir" of "dir /w" (dan past het beter op je scherm)

en dan zie je alle directories, vervolgens ga je naar de directory waar het filmpje staat (bijvoorbeeld) Mijn documenten/movies. Alleen is de DOS naam van Mijn documenten niet "Mijn Documenten" maar een of andere DOS naam van max. 8 karakters.

Met het CD commando verander je van directory, dus cd docs brengt je in de directory c:\docs\

terug ga je door "cd.." in te toetsen.

Nu ff zoeken naar de directory met dat filmpje en dan doe je "del filmpje.avi"

Klaar.

edit:
Padvinder is ook traag vandaag... :z

[ Voor 7% gewijzigd door Padvinder op 16-10-2003 13:06 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

The Green Peril, al deze vragen waren toch heel goed op te zoeken - enkel de FAQ's van WOS en SA waren genoeg geweest eigenlijk - en daarnaast zijn je vragen goed via de GoTsearch en Google te vinden ;)

Iedereen heeft je heel goed geholpen ( O+ ), maar dat was eigenlijk niet nodig geweest - een beetje Tweaker (en daar reken ik iedereen die op GoT wil posten toe) kan zoiets natuurlijk goed zelf uitzoeken, ook juist als je jezelf als n00b beschouwd ;)

Daarnaast om nog even te mieren#%ken: heb even wat meer geduld en ga niet zo snel je topic "omhoogschoppen": je kunt de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken om wat toe te voegen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.