VPN win 98 naar w2k

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb hier een win98 in mijn domein die een VPN moet kunnen maken naar een server van een extern bedrijf, omdat daar een paar databases op draaien die men moet raadplegen.
Op Win XP bak van mijzelf draait het perfect dus poorten etc. op firewall goed geconfigureerd, alleen op de 98 bak wil het niet lukken vanwege het volgende:

Hij wil wanneer hij die VPN maakt ook aanmelden op een domein omdat dat ook moet als de computer op start. Ik heb dus bij "client voor microsoft netwerken" een vinkje staan bij aanmelden op netwerk. Maar wanneer ik die VPN maak naar dat externe bedrijf kan ik nergens invullen wel of geen domein of die optie leeglaten hij neemt op de achtergrond standaard domein mee, daardoor mislukt de aanmelding.
Bij Xp kan je onder eigenschappen dit uitschakelen, iemand enig idee hoe ik dit bij Win98 kan bewerkstelligen?

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

domain\user (computername\user) gebruiken denk ik

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 11:04 ]

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 11:03:
domain\user (computername\user) gebruiken denk ik
Ik heb het geprobeerd maar werkt niet, ik heb het als volgt geprobeerd \username
en daar onder gewoon password. Voor de \ heb ik leeggelaten omdat hij zich niet op een domein hoeft aan te melden aan de ander kant. Dus dit werkt niet ;(

Verwijderd

Beamer schreef op 16 oktober 2003 @ 11:12:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar werkt niet, ik heb het als volgt geprobeerd \username
en daar onder gewoon password. Voor de \ heb ik leeggelaten omdat hij zich niet op een domein hoeft aan te melden aan de ander kant. Dus dit werkt niet ;(
en als je dan *toch* eens probeert met het domain in te vullen :+

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 11:32:
[...]

en als je dan *toch* eens probeert met het domain in te vullen :+
Huh :? . Welk domein? het domein waar ik nu op zit bedoel je? Lijkt me wel heel erg onlogisch maar ben de moeilijkste niet....Helaas dat was wel te voorspellen dat werkt niet.
Voor de duidelijkheid aan de andere kant moet ik dus juist NIET op een domein inloggen.

Verwijderd

ik had al tussen haakjes gezet dat je dan de computername moet invullen voor je \.
de computernaam van de "vpn server" dus...

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 12:55:
ik had al tussen haakjes gezet dat je dan de computername moet invullen voor je \.
de computernaam van de "vpn server" dus...
Oh sorry dat had ik niet begrepen. Maar je hebt me wel wat verder gebracht, ik heb namelijk even met me Win XP machine de verbinding gemaakt ff TS opgestart en ff gekeken hoe die computer heet en/of die in een domein zit en wat de domeinnaam is.
Ik ben toen achter het volgende gekomen:
Computernaam: termserv.administratie.nl
Domeinnaam: IENI (dit staat eigenlijk ook al bij TS aanloggen maar ja ok 8)7 )

Toen heb ik geprobeerd in te loggen met domeinnaam/username, computernaam/username maar allebei werkte niet :(

Aan de andere kant denk ik ook van ja... op me XP machine geef ik ook geen computernaam en/of domeinnaam in dus hoezo zou dit wel opeens bij 98 moeten?

Ik denk dat Windows 98 ergens achter de schermen nog steeds de domeinnaam mee neemt tijdens het aanmelden van het netwerk hier op locatie, dit moeten we op de 1 of andere manier zien uit te schakelen. :) :? suggesties :?

[ Voor 3% gewijzigd door Beamer op 16-10-2003 13:21 ]

Verwijderd

\ ipv /

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Haha.. ik wist dat iets of iemand dat zou zeggen dus die heb ik voor alle zekerheid beiden geprobeerd.

Maar intussen heb ik nog een aantal dingen geprobeerd waaronder even het vinkje bij aanmelden op domein weggehaald, bij het opstarten meld ik me dan niet op een domein aan.
En wat denk je...? gelijk werken, tenminste de VPN. Nu denk je ff TS opstarten met ip lukt dat ook weer niet hoe kan dat nou? De VPN connectie is er, tik ip van die server in, connection timed-out.... :( . Ouwe rotsystemen echt een hekel aan.

Maar heb nu dus nog 2 1 problemen probleem.

1 Log nu na opstarten niet aan op me domein, dit moet wel het geval zijn, dus ben nog steeds op zoek hoe ik dit alleen voor de VPN connectie kan uitzetten.
2 Hoe kan het dat me TS het niet doet?

Laat dat van TS maar zitten, meestal hé connection timed-out met een verkeerd ip-adres... 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Beamer op 16-10-2003 14:08 ]

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
*kickje* Kom op zijn toch wel meer mensen die vanuit domein naar niet domein VPN maken met Win98?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
*kickje* ja ik wil het toch nog een keer onder de aandacht brengen misschien dat er nu wel iemand is die het probleem voor mij kan oplossen. Ok het werkt nu wel maar toch niet helemaal zoals het zou moeten.

Pagina: 1