Toon posts:

[linuxx] adduser script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een script te maken waarmee het mogelijk is 10 gebruikers, met de namen cursist01 t/m cursist10, aan te maken. Deze gebruikers moeten ook allemaal hetzelfde password krijgen en een eigen homedirectory.

Tot nu toe heb ik hier op tweakers wel stukjes pseudocode gevonden, maar nog geen script waarmee dit mogelijk is. Ik wil dit namelijk doen doormiddel van een lus-structuur, maar kan daar niets over vinden.

Heeft er misschien iemand een voorbeeld hoe ik zo een lus maak, de inhoud hiervan lukt verder wel.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Welke taal om mee te beginnen ? Een for() lus is over het algemeen vrij simpel op te zoeken voor een bepaalde taal.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet werken op mijn Red Hat server, hoe maakt me verder niet uit.

Verwijderd

for i in `seq -w 10`
do
adduser -m -p password cursist$i
done

Maar ik hoop toch niet dat je Linux(x) cursussen gaat geven als je dit nog niet eens zelf kan... (en niet weet dat het Red Hat is)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.

En om je gerust te stellen: Ik ga geen cursus geven, moet het namelijk zelf nog leren en ben nu van die boeken aan het door worstelen voor school. En daar zitten dus ook van deze opdrachten tussen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 14:52:
En om je gerust te stellen: Ik ga geen cursus geven, moet het namelijk zelf nog leren en ben nu van die boeken aan het door worstelen voor school. En daar zitten dus ook van deze opdrachten tussen.
Waarom zoek je dan niet gewoon totdat je een oplossing hebt :?
Zo moeilijk zijn bashscripts nou ook weer niet hoor :o

Sowieso is het niet de bedoeling hier een vraag neer te zetten, en dan aan ons te vragen 'los het maar op'..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1