Toon posts:

Wat vinden julie van dit systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
64 MB SDRAM PC-133
Maxtor 15,3 GB 7200 rpm DMA 66
diskdrive 1.44mb 3,5"
AOpen 52x OEM CD-952E
W98 keyboard high-end PS/2 Mtek
IW-V500 Micro ATX 235 Watt
AMD Duron 700Mhz Socket A
Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1GHz DP55H51
Aopen MK33 Via KT133 200 Mhz M-atx
3D DX 4MB EDO Sis6326 2x AGP
Genius Netmouse PRO PS/2 &scrol KNOP
CTX 17" VL 700 SL 0,28 dpi

Kost me 2000 gulden meer heb ik niet.Ik wil er later meer geld aan uit geven, bij <a href="http://www.toco-systems.nl">www.toco-systems.nl</a> zeggen ze dat dit prima mogelijk is met deze cofiguratie. Volgend jaar wil ik een amd thunderbird 1 GH een 32 mb video kaart en geheugen erbij prikken Ik ga er niets bijzonders mee doen aleen textverwerking en internet

Verwijderd

Wat een domme vraag.
Ze keuren alles hier af. Zelfs je ledje in je kast is nog verkeerd.

Verwijderd

Keuren echt niet alles hier af. ;)

Maar ik kan echt minimaal 128MB ram aanraden, ik heb ook met 64mb gesurfed en dat liep niet echt lekker...

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 21:45 schreef hell het volgende:

Kost me 2000 gulden meer heb ik niet.Ik wil er later meer geld aan uit geven, bij <a href="http://www.toco-systems.nl">www.toco-systems.nl</a> zeggen ze dat dit prima mogelijk is met deze cofiguratie. Volgend jaar wil ik een amd thunderbird 1 GH een 32 mb video kaart en geheugen erbij prikken Ik ga er niets bijzonders mee doen aleen textverwerking en internet
Tekstverwerken en Internet weheheheh dan heb ik ook nog een zooi P200Mhz te koop...... lukt het ook mee hoor

Verwijderd

Hmm...zou je niet alvast een iets ruimere kast nemen met een 300W voeding voor als je de 1 gigHz Thunderbird gaat kopen? Dan heb je in ieder geval genoeg power en ruimte om te koelen als het zover komt. :)

Verder voor jouw doelstellingen lijkt me er niets mis mee.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
In ieder geval een 300 watt voeding nemen......verder prima....

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
1 tip. Neem een ander mobo. Een Abit / Asus / MSI. Ennuh 128 MB ram is het absolute minimum. ( stiekum toch twee tips.)

Je nick is trouwens wel leuk. :P ( alleen wat kort. >:) )

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

64 Mb? -> no go
3D DX 4MB EDO Sis6326 2x AGP?

Alleen als je nooit spellen wilt spelen, maar anders zou ik echt wel iets beters nemen hoor...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Met zo'n videokaartje krijg je niet eens een fatsoenlijk beeld op een 17" monitor. Ik zou als ik jou was kijken naar een Savage4 gebasseerd kaartje

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Video kaart zullen weinigen ech wakker van worden.
64MB is te weinig voor 3d spellen, maar dat trekt deze videokaart toch niet

-----
Heb je/Wat voor PC heb je nu staan? Dit is wel erg veel beknibbeld, (Vat dat ajb niet verkeerd op, 2000piek is moelijk voor een PC)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er ook een riva tnt 16 mb bij krijgen die is iets duurder maar ik zou niet weten wat ik me daar bij voor moet stellen

Verwijderd

Neem idd een 300Watt voeding in je kast, kost nu niet zoveel meer en is wel belangrijk voor stabiliteit (zeker voor de T-bird).

Koop ook 128MB i.p.v. 64MB, 128MB is in verhouding ook goedkoper als 64MB en het geheugen is nu goedkoop en straks heb je toch wel 128MB nodig voor spellen. Ook voor dagelijks gebruik is 128MB veel beter dan 64MB.

Als dit te duur is neem dan een Duron 600/650, scheelt weer wat geld en er komt later toch een T-bird in.

Je kunt ook een moederbord nemen met multiplier settings (MSI K7T-pro2(a) voor + 400 gulden) en een betere koeler nemen dan kom je met die Duron ook wel aan de 900MHz of 1GHz en scheelt weer geld voor de T-bird.

Je kunt ook je oude monitor nog gebruiken en nu een iets betere computer kopen (beter moederbord/koeler en grotere harde schijf) en dan later i.p.v. die T-bird een goeie monitor kopen.

Het blijft altijd lastig om een susteem te kopen. Toen ik er een had gekocht (athlon 500 en Asus K7M) had ik beter kunnen wachten op Socket-A, maar zo is er altijd wel iets.

Verwijderd

Je kunt ook een 2de hands videokaart kopen, die gaat er over een jaar toch weer uit en je hebt voor het zelfde geld een betere.

Bovendien is een resolutie van 800x600 ook niet echt mooi op een 17", dus koop er eentje die minstens 1024x768 aan kan, die Riva TNT zou ik dan zeker nemen als het prijsverschil niet veel uitmaakt.

Verwijderd

Ja zeker die tnt2 nemen. Als dat je eerste 3dkaart is kijk je je ogen uit bij de meeste spellen.

Toen ik 1,5 jaar geleden mijn eerste 3dkaart (voodoo3-2000) had, kon ik mijn ogen niet geloven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om er nog wat bij te leggen en die riva tnt 16 mb te kopen. Volgens Toco-systems hoef het geheugen niet zwaarder voor wat ik wil doen.Dit lijkt me een eerlijk advies als hij had gezegd dat het wel nodig was had ik 128 mb gekocht. Die video kaart vonden ze wel heel verstandig. leuk zaakje trouwens. Alleen die Toco is 2 meter nog wat en ver boven de 100 kilo Je schrikt je de pleuris (Wel een ouwe hoer ,als je daar gaat zitten ben je zomaar niet weg)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

koop anders een gebruikte Matrox G200 (goedkoop) of een G400 (duurder).

Ik gebruik zelf op mijn werk een G200 en met de meeste 3D spellen doet ie het wel aardig op 800x600 (Counterstrike, Unreal Tournament).. dit alles op een P3/450. (ja natuurlijk *NA* werktijd, voordat iemand begint te mekkeren. :) ).

TNT2 is ook wel aardig, zit in de PC van mijn vriendin.. loopt Unreal Tournament ook best goed op.

Alleen neem alsjeblieft wel 128MB.. er zit ook 64MB in de PC van mijn vriendin (Athlon 600Mhz) enneuh.. tja.. dat is gewoon kalote. Moet nodig 64MB bij.

Misschien ander moederbordje.. MSI K7T-Pro2A, goed bord.. ook overklokbaar en.. zit geloof ik ook nog geluid op?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 04 december 2000 21:45 schreef hell het volgende:
64 MB SDRAM PC-133
Maxtor 15,3 GB 7200 rpm DMA 66
diskdrive 1.44mb 3,5"
AOpen 52x OEM CD-952E
W98 keyboard high-end PS/2 Mtek
IW-V500 Micro ATX 235 Watt
AMD Duron 700Mhz Socket A
Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1GHz DP55H51
Aopen MK33 Via KT133 200 Mhz M-atx
3D DX 4MB EDO Sis6326 2x AGP
Genius Netmouse PRO PS/2 &scrol KNOP
CTX 17" VL 700 SL 0,28 dpi

Te weinig geheugen, ga voor minimaal 128MB, en een ander moederbord.

Een thunderbird, en nog op !GHZ is teveel van het goede als je alleen internet en tekstverwerkt, overkill

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met dat moederbord een ander moederbord kost 100 gulden meer

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm denk dat je beter een voodoo3 2000 kan kopen dan een TNT2
voodoo3 2000 kost los 199,95
tnt2 iets van 250
je heb wel iets slechter maar je kan er nog goed op spelen

maar je kan beter zelf ik elkaar zetten als je het kan.... weet je teminste echt wat er in zit en zo,... ik heb het namelijk zo gedaan (met mijn eerste pc die ik al weer in onderdelen heb verkocht), koop eerst de kast dan mobo, geld op wacht een maand en koop meer dingen en binnen 3 maanden kan je al spelen voor 1000 gulden en met 2000 is hij af

en onder 1000 heb ik het dan over met
CPU+MOBO+kast+HDD+muis,toestenboard
nou iets duurder dan

maar je wou toch al 2000 uitgeven dus je komt eerst wel voor uit

maar loop niet zomaar een winkel in en kies gewoon wat uit een lijst. dat je denkt van ohhh dat is de duurste dus die is goed.

ik ga nu hele maal flippe hoop dat je er wat aan heb

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op donderdag 07 december 2000 00:09 schreef hell het volgende:
Wat is er mis met dat moederbord een ander moederbord kost 100 gulden meer
volgens mij (ja ik weet niet dus niet gaan flamen hierzo) heeft dat moederboard geen multiplier settings

dus je kan met een ander m/b asusA7V, AbitKT7 of MSI blabla pro2, makkelijker overclocken, dat is dus meer prestatie voor minder,
het kan ook wel met dat bordje dat je nu hebt, alleen moet je dan je processor helemaal veranderen, L bruggen doorsnijden/verbinden
en dat is een stuk linker dan alleen de L1 bruggen verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn systeem opgehaald en het werkt perfect Wel weer 2 uur zitten Ouwe hoeren (s'avonds opgehaalt)Hij had er Unreal opgezet en dat werkt als een trein.Hij heeft me ook een systeem laten zien met een voodoo kaart daar zie je spiegelingen mee. Maar de rest is perfect en niet duur. Ik had bij een ander (ITS)ook een offerte laten maken met dezelfde onderdelen en daar was ik toch behoorlijk duurder uit (Ps Ik heb major geheugen IPV oem Wat is het verschil)
Pagina: 1