Toon posts:

[Abit NF7] Mobo blijft aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een Abit NF7-SL S-ATA moederbord. Als ik de computer uit heb gezet blijft het rode ledje van de optische muis gewoon branden. Ook in de kast branden wat led's op het mobo.

Nu heb ik al in de BIOS gekeken of ik daar een functie voor kon vinden, wel Power On by hotkey maar daar stond geen uitschakelfunctie bij :P

Weet iemand hoe je dit uitschakeld?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
niet,
of de stekker er uit/schakelaar op de achterkant van je PSU.
dit is de waakstroom, hij is gewoon uit, maar er loop nog stroom door een enkele dinging.
dit woord meestal gebruikt door de wake up on lan, en bv dat je met een druk op de spatie je comp aan kan zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Countess op 16-10-2003 09:43 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is heel normaal :) Jouw mobo staat constant onder stroom dankzij de ATX spec, zodat je met een toets, muisklik, via een LAN, etc.. jouw PC kan opstarten. Sommige mobobouwers hebben ter indicatie dat het werkt daar ook nog zo'n funny LED'je aan toegevoegd.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die leds op het mobo. Lampjes om de RJ45 connector :P en de muis.

• Countess
btw, dat leedje is best fel man, als het donker is kan je er bij lezen.
omdat mijn mobo op mijn buro ligt (omdat ik fff geen kast heb) word mijn hele kamer woord er rood door verlicht.... mmm toch maar fff kijken hoe dat er van buiten uit zien :9

[ Voor 56% gewijzigd door Countess op 16-10-2003 09:46 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zit een rood en een groen ledje, de rode is altijd aan en de groene is alleen aan als je de PC aan hebt staan. De rode is best fel en de groene niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=411123

Best veel licht van zo'n klein dingetje :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=411124

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:45

lordsnow

I know nothing

Ik heb hetzelfde moederbord... dat rode LEDje brand idd altijd. Tenzij je je PSU echt echt echt uitzet. Oftewel, rood lampje => PC op standby.

Als het goed is staat in je handleiding hoe je je muis "uit" kan zetten als je PC "uit" staat - ik geloof een jumper op het moederbord, anders via het BIOS.

• Countess
als je bezocht bent over het stroom verbruik over de "stand by" modes van je mobo wees dan maar gerust. het maxium wat de ATX standaart toelaat in stand bij modes is 50mW (10mA x 5V).
vind je dus niet echt terug op je stroom rekening

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Erik1 schreef op 16 oktober 2003 @ 18:23:
Er zit een rood en een groen ledje, de rode is altijd aan en de groene is alleen aan als je de PC aan hebt staan. De rode is best fel en de groene niet echt.

[afbeelding]

Best veel licht van zo'n klein dingetje :P
[afbeelding]
offtopic:
Wat een prachtige constructie bij je Radeon kaart, die 80mm fan :+

En inderdaad, hier ook:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/nf7sleds.jpg

I love watercooling

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Garrett schreef op 17 oktober 2003 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Wat een prachtige constructie bij je Radeon kaart, die 80mm fan :+
Werkt erg goed, minder snel artifacts en nog stiller ook *D
En inderdaad, hier ook:
[afbeelding]
Is dit misschien de jumper waar je het mee kunt uitzetten?:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414121

Er staat nergens in de handleiding hoe je het uit kunt zetten, maar ook nergens waar die jumper voor dient 8)7

Ik laat het iig gewoon aanstaan, heb er verder geen last van :) Ben alleen wel nieuwschierig of je het uit kunt zetten en hoe.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Ah, topic gevonden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem (heb bordje nu 4 dagen).

Dat het lampje op het bord blijft branden is geen probleem, dat had mijn Asus ook, maar dat er stroom blijft staan op de USB poorten is namelijk wel een probleem voor mij. Ik heb namelijk 2 USB HDD enclosures eraan hangen. Oftwel, als ik mijn PC uitzet blijven die externe HDD-tjes gewoon door draaien. Die wil ik dus ook uit hebben ... is er echt geen mogelijkheid deze uit te schakelen?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
waarschijnlijk moet je in je bios uitzetten dan je je pc aan kan zetten via een toets op het keyboard. zit bij mij onder powermanagement

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Heb ik gedaan, hij staat nu op "button only", maar mijn HDD's blijven ratelen. Hmm, ik ga eens flink googlen, kijken of ik iets kan vinden B)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
er zat op mijn nf7-s bij mijn ps/2 connectors een jumper, die verplaatst en nu blijft mijn muis voortaan uit :) Van dat ledje weet ik niet, dit zou ik ook wel graag wel willen weten, want mijn kast lijkt 's nachts wel een ufo

Verwijderd

Is het iemand gelukt om die ufoleds op het mailboard uit te zetten?
Ik wil mn case aan de binnenkant blauw verlichten, zit ik nu met een rood ledje 8)7
Btw, ik heb een ic7-g, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt met dit model.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eraf slopen? :Y)

Verwijderd

Meestal zit er tegenwoordig een jumper op die bordjes waarbij je voor USB kunt kiezen voor 5v van de 5V lijn of +5VSB. Als je die van de +5VSB af zet zouden iig je USB aparaten uitgeschakeld moeten worden als je PC uit gaat (staat standaard uit bij de bordjes die ik heb ingebouwd). Dat het ledje brand vind ik zelf wel handig, zie je meteen of de prik er wel goed af is als je er aan knutseld/bios reset.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Je kunt natuurlijk ook gewoon een stukje krimpkous o.i.d er over doen, is iets minder drastisch.... En misschien ook beter voor de garantie?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

DHuuf schreef op 16 maart 2004 @ 14:28:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon een stukje krimpkous o.i.d er over doen, is iets minder drastisch.... En misschien ook beter voor de garantie?
Dat kan niet, het is een heel klein plat ledje.
@balusC, als jij er ervaring mee hebt, kom ik wel ff bij je langs, je woont praktisch achter mij >:)

Verwijderd

dat rode ledje blijft bij mij niet branden. PC zit op stekkerdoos met nog paar andere spel, en de stekkerdoos zit in stopcontact.

PC afsluiten, rode centrale knop om, en hoppa, alles uit

Verwijderd

hoe krijg je het dan voor elkaar om je pc op te laten starten met een druk op de muis, of toetsenbord

Verwijderd

dan moet je sesam, start op zeggen

wel hard genoeg anders hoort hij het niet (hij slaapt tenslotte :+ )

(geintje)

Verwijderd

heb ik al geprobeerd maar werkt niet

(geintje)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:13:
Is het iemand gelukt om die ufoleds op het mailboard uit te zetten?
Ik wil mn case aan de binnenkant blauw verlichten, zit ik nu met een rood ledje 8)7
Btw, ik heb een ic7-g, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt met dit model.
*harde kick*

same here... (k heb alleen wel een NF7) ik zou dolgraag dat ledje kwijt zijn! Heeft er nu al iemand een oplossing (zonde RMA te verbreken)?

Ik zie in dit topic een plaatje van een jumper net onder de ATX-connector.. Ik heb de hele handleiding doorgebladerd, maar het lijkt wel alsof Abit zelf niet weet dat dat ding erop zit O-) Al iemand geprobeerd die om te zetten..?

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:17

RumaNoV

Folding

mrleeais schreef op 27 oktober 2003 @ 20:12:
Ah, topic gevonden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem (heb bordje nu 4 dagen).

Dat het lampje op het bord blijft branden is geen probleem, dat had mijn Asus ook, maar dat er stroom blijft staan op de USB poorten is namelijk wel een probleem voor mij. Ik heb namelijk 2 USB HDD enclosures eraan hangen. Oftwel, als ik mijn PC uitzet blijven die externe HDD-tjes gewoon door draaien. Die wil ik dus ook uit hebben ... is er echt geen mogelijkheid deze uit te schakelen?
"The KBPWR1 jumper near the PS/2 keyboard is to switch the PS/2 keyboard/mouse power.

1-2 (default): PS/2 keyboard/mouse uses 5V dual power. When the system is off, optical mouse LED keeps light, and wake-up by keyboard/mouse function enabled.
2-3: PS/2 keyboard/mouse uses VCC power. When the system is off, optical mouse LED goes out, but wake-up by keyboard/mouse function disabled.

As for the unlabeled jumper near the LAN/USB ports, it is to switch the USB power.

1-2 (default): USB device uses 5V dual power. When the system is off, optical mouse LED keeps light, and wake-up by keyboard/mouse function enabled.
2-3: USB device uses VCC power. When the system is off, optical mouse LED goes out, but wake-up by keyboard/mouse function disabled."

Heb ik eens gevonden op het Abit forum :)

Verwijderd

mmh, das mooi.

Ik ga ook ff zoeken op het abit forum of dat felle rode led'je uitkan :) k had er eigenlijk niet aan gedacht daar te zoeken

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Voor dat ledje: koop een zwarte verfstift en zet er een stip op.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Dekaasboer schreef op 18 april 2004 @ 12:34:
Voor dat ledje: koop een zwarte verfstift en zet er een stip op.
K heb er een stukje tape over geplakt, de ledjes zijn nu wel zichtbaar (wel handig als ze nog te zien zijn) alleen schijnt die rode nu niet zo fel meer :)
Pagina: 1