Soundmax probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Ik heb een klein probleempje.

Ik heb een speakerset van Altec Lancing ADA 995. Behoorlijk duur setje met waanzinnig goed geluid. Het probleem is het volgende:

Voorheen had ik een audigy kaart met een SPdif uitgang en een front/rear speaker uitgang. Mijn speaker set bestaat uit: Subwoofer, Centerspeaker, 2x front en 2x rear. vanuit de subwoofer komen 3 snoeren. Sub/Front/Rear. Alles wordt via de Sub aangestuurd naar de speakers.

Ik heb alleen de front aan gesloten ...die rear speakers kon ik niet meer kwijt.

Normaal sloot ik de gele(SubW) stekker aan op de SPdif uitgang op de Audigy en de front/rear op de front/rear van de kaart. Dit werkte prima.

Nu heb ik een nieuw systeem: :9~

Asus P4C800 Deluxe
P4 3 Ghz FSB 800
2x 512 Twinmos DDR400
Antec Plus 1080AMG Kast.
Dit alles draaiende onder Windows XP Pro SP1 met drivers van de Asus CDrom.

Op dat moederbord zit een onboard geluidskaart. Maar deze heeft 4 ingangen: Mic, line-in en line-out (mini-jack) en 1 Spdif(tulp).
nu heb ik al allerlij variaties geprobeerd om mijn speakers aan te sluiten..zowel software(wizard soundmax) als hardware matig maar verder dan geluid uit mijn Center speaker en Subwoofer kom ik niet.

Ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit mijn front speakers. 8)7

Heeft iemand een id-tje ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 16-10-2003 09:23 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:58
Gewoon de handleiding lezen denk ik.... ;)
Maar zoals je zegt heb je 3 aansluitingen. In de handleiding staat wat deze voorstellen als je een multi-speaker opstelling hebt.
WEL in de wizard aangeven dat je een 5.1 opstelling hebt.
Het principe moet hetzelfde werken als bij je Audigy. 1 poort (speaker?) voor LF en RF (en sub?), 1 poort (mic?) voor LR en RR en 1 poort (line in?) voor C.
Ik heb een P4P800 en volgens mij staat de uitleg over SoundMax in de handleiding van het MOBO.

Succes...

Limbids

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:58
Heb het opgezocht in de handleiding:

je moet aangeven dat je een 6 channel setup hebt en dan stellen de uitgangen het volgende voor:

light blue -> Rear
lime -> Front
Pink -> Bass/Center

Nu moet je het wel aan de gang krijgen :)

Limbids

• Tranzy
Dat is het em nou juist.

Sub zit in de roze
Front in groen
Rear in blauw.

Wizard startte toen ik ze erin plugde ...aangegeven dat ik een 5.1 opstelling heb en dat de sub in de roze zit .... dan zegt hij automatisch dat ik de front in groen moet doen etc.

Ik heb idd ook gezien in de manual dat DIT de oplossing moet zijn ....maar helaas ! :?

• Tranzy
gekke is dat als ik de front omplug in de rear(blauw) ...ik wel geluid krijg .... maar krijg het niet zover dat het geluid ook uit de groene uitgang komt. Achter maakt mij niet zoveel uit.

• Tranzy
Ik vrees dat mijn front uitgang (lime) kaduk is. Rear werkt nl. wel goed ... kan gewoon muziek afspelen maar ik vrees dat ik dadelijk de helft niet ga horen in games. :(

Hmmm. Wat zal ik doen???? Mobo omruilen heb ik echt helemaal geen trek in... alles weer losmaken :r . Offffffff ...gewoon een Audigy 2 nemen er niet meer aan denken. Maak mezelf wel wijs dat het toch beter is...High-End systeem heeft ook een High-End geluid nodig.. >:) .

Maarja .... het zit me ook niet echt lekker dat mijn mobo niet goed is...

[ Voor 52% gewijzigd door Tranzy op 16-10-2003 17:44 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als alles goed staat in het soundmax progje, dan zou ik nog even controleren wat bij XP staat in het geluids config dingetje. Kun je namelijk ook kiezen voor meerdere speakers etc.

Ik heb zelf ondervonden dat XP boven de settings van het bijgeleverde geluidsprogramma kan gaan (zie sig).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n prob laatst met een Dell gehad. In windows XP was het bij de volumeregeling weer de Front aanklikken en selecteren en Mute uitvinken en het was klaar. Maar ik weet niet of het bij jou ook zo is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tranzy
Ik heb alle configuraties al geprobeerd maar alles werkt op de front na. Heb ook geprobeerd om enkel een headset in de front te doen en dat via de wizard te selecteren. Ook hier komt geen geluid uit

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Geluidstuff, dus verhuis ik 'm van PMG naar AV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vind die Soundmax kaart echt behoorlijk slecht (met name totaal onbruikbaar bij sequencers waar hij totaal de draad (sync) kwijtraakt) en zou het liefst die Audigy die je eerst had weer opscharrelen, maar die zal wel verkocht zijn ofzo..? Dan zou ik er idd een Audigy2 inpluggen, dat moet onder de 100 euro lukken.
Pagina: 1