[Access] Lijst met Between

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 16:01
Ik wil in Access een lijst laten zien (soort grid) waar een aantal kolommen van een database in staan. Dit is heel makkelijk in een report, maar er moeten ook 2 tekstvelden bij zitten waar je een datum in kan voeren. Access moet dan de records laten zien van de data die hiertussen staan.
Weet iemand hoe ik dit kan maken? :?
Bvd

Verwijderd

between (eerste datum) and (tweede datum)
als het goed is moet die het doen als je dit bij criteria zet :)

• SavageNL
Klopt, maar moet ik een report maken? Want dan krijg ik er geen werkende knop op. Of moet ik een form maken, en dan krijg ik er geen lijst op.
Bestaat er eigenlijk iets als een grid in Access?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:51

Sherlock

No Shit

Je kunt een report maken met een parameterquery. Zoek maar eens in de help naar parameterquery. (Ik heb het net zelf ook gedaan, en het werkt!)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

uhm.. zou ut niet zo direct weten :p
ik zit hier op me stageplek en wordt bijna gedwongen om met Access te werken maar ben er geen voorstander van
dat van die datum wist ik toevallig :)
dan denk ik dat je toch hulp van iemand anders moet vragen... sorry
veel succes nog dan :)

hulp van hierboven bijvoorbeeld :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 09:20 ]

• SavageNL
Zal eens kijken hoe dat gaat, als het jou lukt moet het mij ook lukken ;)
Heel erg bedankt voor je reply

btw. Phreakiej, ik zit met precies hetzelfde probleem (alleen is mijn stageopdracht in Delphi, maar moet ik een klein opdrachtje tussendoor doen)

[ Voor 42% gewijzigd door SavageNL op 16-10-2003 09:22 ]

Verwijderd

veel succes nog dan :p
van Delphi snap ik helemaal nix wel eens geprobeerd maar daar hield het ook weer gelijk op misschien als ik eens de tijd ervoor heb dat ik het weer eens probeer maar heb nu andere dingen aan me hoofd :D

• SavageNL
Moet ik een paar velden met begindatum en einddatum maken in een form, en deze linken naar de report (welke gebruik maakt van een query met parameters). Of zit ik nu verkeerd te denken, want wanneer ik een report open dan krijg ik als cursor meteen een vergrootglasje en kan ik niet op een knop drukken.

• SavageNL
Ach, hij vraagt voordat ik de report open om parameters, denk dat ze dat hier wel goed vinden, anders hebben ze pech...
Bedankt voor jullie hulp

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:51

Sherlock

No Shit

En anders kun je in je rapport nog een vakje maken die naar de vakken op je formulier linkt, zodat dat ook op je rapport komt te staan.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:24
Waarom maak je het Form niet op basis van een query ?
(Formulier / Eigenschappen / Recordbron / ...)

Bij het datumveld ingeven: => [Vanaf welke datum ?] and <= [Tot en met welke datum ?] .
Kunnen gebruikers de start en einddatum zelf invullen.

Het formulier bouw je dan verder vanaf deze query, die door Access zelf als SQL wordt weggeschreven.

ITIL sucks ;-)

Pagina: 1