site doet het niet, met proxy wel

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
yow, ik heb een erg raar probleem

om maar een voorbeeld op te noemen www.apple.com werkt niet als ik m'n proxy uitzet (proxy.arnhem.chello.nl) maar als ik em aanlaat doet ie het gewoon :X

en als ie uit staat doen veel servers het niet in 1 keer moet altijd opnieuw de url intikken (copy paste) voordat ie het weer doet

weet iemand wat dit is?

brakke dns server? tell meeee :P

ik gebruik WinXP pro ned btw
en kheb Chello classic

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 16-10-2003 04:10 ]

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja heel raar heb soms het zelfde probleem als wat jij hebt
Pagina wil niet laden zonder proxy of laad maar half of laat de explorer crashen maar met proxy nooit problemen
En explorer used dan ook 100% cpu
Ook winxp en chello classic
Heel raar :(

[ Voor 15% gewijzigd door BigB op 16-10-2003 04:23 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Sinds vannacht heb ik daar ineens ook last van... Op bovenstaande link (www.apple.com) kom ik inderdaad niet, maar ook niet op sommige sites waar ik regelmatig kom, zoals Google. Ik zit in het domein arnhem.chello.nl en krijg als DNS-servers 212.142.28.66 en 67 toegewezen. Eens die van XS4ALL proberen...

(Ik had de boel zowieso al niet over een proxy lopen trouwens... Proxy's maken je verbinding in de praktijk vaak traag, doordat je nou niet bepaald de enige bent die van die proxy's gebruik maakt.)

[edit]
Yep het is _duidelijk_ een DNS-probleem. apple.com en google.com zijn ook niet te pingen. Niet op hostname iig.

[edit2]
IP's resolven gaat nu wat twijfelachtig. Als ik ping naar www.google.com komt hij met hostname www.google.akadns.net aanzetten (216.239.59.99). Kan iemand met een werkende verbinding eens kijken of dat wel het normale adres is? Pingen naar apple.com gaat nu ook goed maar ik kom nog niet op de site... Vaag.

[edit3]
What the... pingen naar apple.com levert ook een akadns.net-adres op zie ik nu. Tijd voor een andere DNS-server denk ik. Handig. |:(

[edit 4 (ja we blijven bezig)]
Interface down en up gedaan, nu gaat het resolven goed, maar ik kom nog steeds niet op de sites.

[ Voor 108% gewijzigd door Bergen op 16-10-2003 08:48 ]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*bump*

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hier is alles weer oplost...

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dit ligt aan je dns servers...pak die van demon ofzo en het werkt wel...soms kan het ook zijn dat sites bezoekers van bepaalde landen blocken...dan ken je de site niet zien... via proxy vanuit ander land vaak wel...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Pagina: 1