Ik heb op mijn server eindelijk windows NT kunnen krijgen. Alleen wil ik nu de internet connection sharing gaan gebruiken. De eerste netwerkkaart staat op DHCP, die krijgt automatisch een IP toegewezen. De 2e netwerkkaart, daar moet ik toch een statisch IP van maken? Alleen nou zegt ie telkens dat ik ook een WINS moet invullen, maar ik heb deze niet volgens mij? En ik krijg het hele spul gewoon niet aan de gang, ICS doet het op geen enkele computer. Ik heb wel de "uitgang" van de server met een gewone straight-on kabel op mijn HUB aangesloten, een vriend van me zei dat dit goed werkte. Ligt het mischien hieraan? Het lampje op de hub brand in elk geval wel.
Ok uuuh, eerst willen we wat meer weten:
Welke Windows NT draai je (service pack x ?)
Wat voor een internet aansluiting wil je gaan delen (DSL/KABEL)?
Zorg eerst dat het netwerk op alle pc's goed functioneerd:
Als DHCP nog niet goed werkt, doe het dan even met eigen ip's.
192.168.1.1, 192.168.1.2 enz...
Probeer via command eerst alle ip adressen te bereiken (te pingen).
Daarna zien we wel verder. Overigens moet je alle pc's met een straight kabel op je hub gooien. Alleen als je wil uplinken met een andere switch/hub moet je een twised kabel gebruiken.
Lees dit ook ff door: Hoe deel ik Internet ?
En misschien is een move door een mod van die topic van WOS naar NT een goed id.
Welke Windows NT draai je (service pack x ?)
Wat voor een internet aansluiting wil je gaan delen (DSL/KABEL)?
Zorg eerst dat het netwerk op alle pc's goed functioneerd:
Als DHCP nog niet goed werkt, doe het dan even met eigen ip's.
192.168.1.1, 192.168.1.2 enz...
Probeer via command eerst alle ip adressen te bereiken (te pingen).
Daarna zien we wel verder. Overigens moet je alle pc's met een straight kabel op je hub gooien. Alleen als je wil uplinken met een andere switch/hub moet je een twised kabel gebruiken.
Lees dit ook ff door: Hoe deel ik Internet ?
En misschien is een move door een mod van die topic van WOS naar NT een goed id.
Pingen lukt niet vanaf de server naar de client computers. Het zit hem denk ik in de statistische instellingen van de 2e netwerkkaart. Ik draai windows NT 4.0 zonder enige service packs (deze wil ik nog gaan downloaden). Als Inet aansluiting maak ik gebruik van kabel internet.
Hmm ok, ik kan je hier niet verder mee helpen aangezien ik hier alleen ervaring mee heb met DSL-aansluitingen. Maar als je zelf de FAQ had gelezen had je zoiezo dit al gezien:Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 03:29:
Pingen lukt niet vanaf de server naar de client computers. Het zit hem denk ik in de statistische instellingen van de 2e netwerkkaart. Ik draai windows NT 4.0 zonder enige service packs (deze wil ik nog gaan downloaden). Als Inet aansluiting maak ik gebruik van kabel internet.
Ik zou eerst het hele DHCP gebeuren laten schieten (tijdelijk) en eerst zorgen dat het werkt, daarna DHCP gaan gebruiken. Ik heb zelf nooit problemen gehad met ICS. Als je netwerkverbinding hebt is in no-time gepiept om hem te delen. Geeft eerst alle netwerkkaarten netjes een ipnummertje en subnetmasker, verder niets.Welkom bij deze extra FAQ, over het delen van je internet verbinding.
Allereerst even de belangrijke mededeling: vragen over verbindingsharen horen in Network Troubleshooting!
Server:
192.168.1.1
255.255.255.0
Client 1:
192.168.1.2
255.255.255.0
Probeer heen en weer te pingen. Lukt niet? Sluit zoveel mogelijk processen (firewalls bijv), check je kabels, check de lampjes op je hub. Gebruik je wel allemaal straight kabels? Netwerkkaart brak? Probeer je eigen netwerkkaart te pingen. Zit je op de server, probeer jezelf de pingen. Nieuwe drivers. Installeer zoiezo op de NT-bak service packs want Windows NT is zooo oud en er zijn in de tijd gigantische hoeveelheden bugs opgelost door de service packs. Doe dat zo snel mogelijk.
Probeer de FAQ's in NT goed door te nemen zoals deze:
Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting
Ik ga slapen, tis bijna vier uur, ik zie morgen wat je ervan gebakken hebt.
Verwijderd
Volgens mij KAN NT4 niet als ICS server werken (althans niet in de vorm "delen" van je netwerkverbinding..
Verwijderd
Windows NT4 zonder Service pack ?
Zou daar toch maar snel SP6a opzetten.
ICS bestaat inderdaad niet voor NT4 !
Als ik jou was, Windows 2000 server erop, of nog beter Windows 2003
Zou daar toch maar snel SP6a opzetten.
ICS bestaat inderdaad niet voor NT4 !
Als ik jou was, Windows 2000 server erop, of nog beter Windows 2003
Mavman heeft gelijk: Windows NT4 heeft geen ICS; dat is een feature die pas in Windows 98 Second Edition (dus *ver* na NT4) geïntroduceerd is.
Mocht je NT 4.0 Server i.p.v. Workstation gebruiken (Workstation heb ik geen ervaring mee), download in installeer dan in godsnaam éérst alle service packs, patches en cumulative security patches, anders heb je in no time een worm of virus te pakken.
Mocht je NT 4.0 Server i.p.v. Workstation gebruiken (Workstation heb ik geen ervaring mee), download in installeer dan in godsnaam éérst alle service packs, patches en cumulative security patches, anders heb je in no time een worm of virus te pakken.
Bloed, zweet & koffie
Workstation idem, is qua technische basis grotendeels vergelijkbaar met server.Vilenin schreef op 16 oktober 2003 @ 08:13:
Als ICS niet werkt kan je toch zoiets als WinGate gebruiken?
Plant eens een boompje
Ja, ik ben dus ook al van plan om sysgate te gaan gebruiken. Maar hoe configureer ik de 2e netwerkkaart? Hij vraagt steeds om een WINS ofzoiets. Patches zijn gedownload.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 10:57 ]
Verwijderd
Op de tweede stel je een statisch IP-adres in aan het begin van een subnet, bijvoorbeeld 192.168.0.1 
Verder lijkt 't me dat je hier zelf wel uit moet komen, zeker gezien de hoeveelheid documentatie over Windows NT4 en thuisnetwerken.
Neem dit eens door als je alles nog niet zo goed doorhebt:
Succes
Verder lijkt 't me dat je hier zelf wel uit moet komen, zeker gezien de hoeveelheid documentatie over Windows NT4 en thuisnetwerken.
Neem dit eens door als je alles nog niet zo goed doorhebt:
Succes
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()