Toon posts:

[ PCRW4816 ] Fikker gooit alle cd's eruit :x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het probleem dat mijn fikker, de Philips :P PCRW4816 steeds alle lege schijfjes niet als leeg ziet! Het geldt hier voor meerdere proggies als, Nero & EasyCDcreat0r.. Beide een splinternieuwe versie geschikt voor XP.

IK heb verder:

- 1 HD 80 gb IDE 1 master..
- 1 DVD speler op IDE 2 Master
- Die fikker IDE 2 Slave..

M"n vorige fikker ook een philips 16x die deed het ook prima op dezelfde kanalen..
Ik heb ook de FAQ etc al gelezen en de search geraadpleegd maar ik vind hier niets over. Het gekke is dat de fikker wel gewoon wordt herkend in de bios & in windows. De nieuwste firmware van Philips heb ik er al ingebrand..

Wie o wie helpt mij ? thx ! (8>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn de jumpers en kabels 100% correct? Probeer ook even de DVD speler los te koppelen en de CD brander als single aan IDE2 te hangen.

Verwijderd

Is je probleem ineens ontstaan (werkte het voorheen goed) of heb je net dit systeem gebouwd?

Ik heb namelijk ook gehad dat wanneer je een philips CD-RW 'achter' een 'panasonic' DVD-speler hangt, dus philips op IDE 2 (master of slave doesnt matter) en de panasonic op IDE 1, dat de CD-RW schijfjes teruggeeft. Met 3 andere DVD's op IDE 1 werkte het wel, maar panasonic in combo met philips werkte niets van...

Verwijderd

Topicstarter
M"n jumpers en kabels zijn 100% goed aangesloten, ik heb ze ook al aan gescheiden IDE kanalen gehangen.. maar dat bate ook niet. Het is in combo met een Toshiba DVD speler, en hiervoor had ik ook een philips recorder en die deed het wel na behoren op dezelfde instellingen & aansluitingen...