Heb net op search gezocht maar kon geen kapotte spelers vinden die dmv stroom kapot zijn gegaan.
Situatie:
Ik had een fan "omgebouwd" naar 5 volt. Dus een op een molexstekker 1 draadje naar vanaf de fan op de 5 volt gezet en 1 kabel op ground. Zo draait hij als het goed is op 5 volt.
Nou had ik het verlengde van die molex in mijn dvd speler gezet. Krijgt deze dan 5 volt?? Want ik dacht:
Op het = teken heb ik dus de fandraadjes gesoldeerd en aan het eind (ook een molexstekker) zat dus de dvd speler. Ik dacht dat ik alleen wat stroom aftapte dus dat de dvd zijn normale voltage zou krijgen.
Wie kan mij hiermee helpen?
De DVD speler begon eerst lekker te knetteren, daarna naar verbrand iets te ruiken. Die is dus kapot
Hij ruikt trouwens nog steeds smerig, kan dit gevaarlijk zijn?
Thnx BalusC, ziet er een stuk beter uit zo
Situatie:
Ik had een fan "omgebouwd" naar 5 volt. Dus een op een molexstekker 1 draadje naar vanaf de fan op de 5 volt gezet en 1 kabel op ground. Zo draait hij als het goed is op 5 volt.
Nou had ik het verlengde van die molex in mijn dvd speler gezet. Krijgt deze dan 5 volt?? Want ik dacht:
code:
1
2
3
4
5
| ____ ___ | | ---------------------| | | ---------------------| | | =--------------------| |__| =--------------------|__ |
Op het = teken heb ik dus de fandraadjes gesoldeerd en aan het eind (ook een molexstekker) zat dus de dvd speler. Ik dacht dat ik alleen wat stroom aftapte dus dat de dvd zijn normale voltage zou krijgen.
Wie kan mij hiermee helpen?
De DVD speler begon eerst lekker te knetteren, daarna naar verbrand iets te ruiken. Die is dus kapot
Hij ruikt trouwens nog steeds smerig, kan dit gevaarlijk zijn?
Thnx BalusC, ziet er een stuk beter uit zo
[ Voor 14% gewijzigd door Shaflic op 16-10-2003 09:21 ]