Toon posts:

Abit IC7-G + Lian li PC60

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben vanmiddag bezig geweest met men nieuwe PC in elkaar te zetten en er is iets waar ik niet uit kom. Namelijk een clustertje met enkele kleine zwarte plugjes die van vooruit de case komt nabij de twee fans en de USB ports aan de voorkant.

Ze hebben allemaal codes erop staan zoals:

VCC1
GND1
Data+1
Data-1
Shield

en hetzelfde met allemaal 2tjes erachter. het zijn er 9 in totaal. Erm wat doe ik hiermee? In de mobo manual las ik iets over the System management Bus waar een VCC plug in moest, maar welke dan :/

Dan nog iets.

Serial ATA ports for je HD. Kan ik 1 als master aansluiten via die serial ATA, en dan mijn tweede HD gewoon als master via IDE 1 ?

edit: DOH! Ik lees net nogmaals voor de derde keer ofzo dat over die VCC plugs door en ik begrijp hem nu 8)7
Vandaag ook tentamen gehad en drie uur slaap gister daardoor dus ben geen O-) vandaag

Moet alleen dat over die serial ATAs weten dus :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 23:34 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 23:33:
...

Serial ATA ports for je HD. Kan ik 1 als master aansluiten via die serial ATA, en dan mijn tweede HD gewoon als master via IDE 1 ?
Waarom zou je dat willen doen? Lijkt me een mooie gelegenheid om gebruik te gaan maken van S-ATA Raid
Dual Serial ATA RAID

2 channel Serial ATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0) via South Bridge
2 channel Serial ATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0/1) via Silicon Image PCI Chip
bron: ABIT site 8)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik, maar er zit bij de mobo zo'n plug waar je de SATA mee aansluit in je HD, het is er alleen maar eentje :(
Of kan je ook twee HDs aansluiten met 1 zo'n plug ?

gvd als ik men digicam nu terug had kon ik een fotootje maken :|

Er zitten 4 SATA "pins" de mobo. Lijkt me dat ik 1 en 2 moet gebruiken toch? Staat dat 1 en 2 door de south bridge worden gecontrolled. Maar om ze te activeren moet ik eerste in de bios "Onchip Serial ATA" enablen :| Kan ik voordat ik windows herinstalleer gewoon eerst men bios inspringen voordat ik iets anders doe? Ja toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 00:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Of je koopt er gewoon nog eentje bij, beetje hardware leverancier heeft deze S-ATA -> IDE converter gewoon te koop en anders kunnen ze ze zeker wel bestellen ;)

Zit als het goed is een diskette bij, die je kan laden als XP setup vraagt 'een niet Microsoft SCSI RAID stuurprogramma installeren'

[ Voor 31% gewijzigd door Turkish op 16-10-2003 00:06 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf :| Moet toch wel 2 HDs met 1 zo'n plug kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
jesus die USb ports aansluiten die aan de voorkant van de kast zitten op de mobo is echt klote priegel werk! :(
Allemaal van die enkele kleine zwarte plugjes :|

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft SATA: eerst proberen en dan pas vragen. Je bent toch een Tweaker?

In ieder geval is dit topic schier overbodig en erg niveauloos. Neem eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijge van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.