Acer Aspire + suse linux 8.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe ACER ASPIRE 1703SC laptop.
Hier wilde ik o.a. suse linux 8.1 personal op draaien, ik heb alles werkend, behalve een netwerkkaart, de accu-indicatie meter en het 3d-gedeelte.
De netwerkkaart heb ik nog niet echt na gekeken en het 3d-gedeelte interesseert me op dit moment nog niet veel, maar ik zit meer met de accuspanningindicatie meter.
Als ik het via YAST2 wil instellen, zegt hij dat ik enkele modules moet toevoegen en de kernel opnieuw moet complimeren. Maar hoe moet dat?
Want ik ben redelijk nieuw in linux en heb nog niet met de kernel gewerkt (dingen (handmatig) veranderen e.d.).
Verder is het bijbehorende boek er ook niet echt duidelijk over.

En wat voor beeldschermtype is het eigenlijk? Want die staat bij mij nu nog op unknow.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Weet je zeker dat je al gezocht hebt ?, zoals we je hier aanraden voordat je een nieuw topic opend in Non-Windows Operating Systems :?

Wat voor melding geeft Yast2 dan precies ? Welke modules raadt hij je aan ? En het beeldschermtype, het lijkt me dat dat wel op je orderbon staat, en zo niet, dan moet je toch met het type laptop toch een aardig eind kunnen komen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
linux-laptop is even down zo te zien, maar ik ben er gisteren geweest en mijn model staat niet op de site. Ik zal even kijken of ik ook de instructies van een ander acer model kan gebruiken.

Hier is de melding die hij maakt:
uw computerblijkt een gedeeltelijke ACPI-insallatie te hebben. Waarschijnlijk was ACPI geactiveerd, maar sommige subopties niet. U moet tenminste "AC-adaptor" en "Control Method Battery' activeren en de kernel opnieuw complimeren.

Hoe moet ik die subopties activeren en de kernel opnieuw complimeren?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Hmmz, ik heb eens suse live cd 8.2 op mijn zus' aspire 1402 gedraaid, vond alles, net als knoppix.
Die netwerkkaart is een etherpro voor zover ik me kan herinneren, dus modprobe e100 zal wel werken of eepro100 maar ik ben niet zo kapot van david brecker's driver. Verder moet je eens met dmesg kijken of acpi of apm geladen wordt (de een sluit de ander uit). En geef vervolgens de juiste optie mee aan de kernel bij het booten (zie kernelsource). Als het goed is installeert suse wel een of ander kde laptop-indicatie ding mee (weet niet, gebruik in principe noch suse noch kde) en anders zoek je op linux-laptop of in yast zelf

edit:

oh ja, 3d gedeelte, er zijn twee opties, of drm welke heel veel propriety zut zoals texture compressing niet ondersteunt of ati's linux driver (deze zal je hoogst waarschijnlijk moeten downloaden van ati)
drm/dri zit in de kernel en xfree, xfree moet je het laden (zie XF86config) en de kernel is een modprobe radeon.o

[ Voor 27% gewijzigd door Bas! op 16-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij grijp jij een paar treden te hoog voor mij.
Ik ben zover dat ik in dmesg kom, zo te zien laad hij ACPI, maar dat zij de melding in YAST ook al.
Maar hoe moet ik de AC-adaptor en Control Method Battery activeren?

Voor de rest zal ik er vast wel eens achter komen hoe alles werkt, alleen zal dat wel even duren, maar dit is op dit moment het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn andere topic over een ander probleem gesloten is, omdat het teveel op dit probleem lijkt ( :? ), post ik dat probleem hier .

Ik had het werkend, maar ik heb besloten om het opnieuw te installeren wegens acpi en apm problemen.
Maar nu kan ik gewoon installeren, maar bij het inlogscherm (dus helemaal aan het eind van de setup) zie ik een wit scherm, en verder niets.
Ik kan niets in typen en de laptop reageert niet, uitzetten is de enigste optie.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik kan wel via Linux-Safe Settings in linux komen, maar ik heb niet het gevoel dat dat me verder zal helpen.
Ook heb ik het al enkele malen opnieuw geinstalleerd, zonder enige vorm van succes.
Ik verwacht dat het een probleem met de resolutie is.
Kan ik die via de shell veranderen, zonder in een grafisch vormgegeven omgeving te komen?

Bvd.
Pagina: 1