Off-topic gepost door mods

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik zat net ff een topic door te lezen en daar stond de volgende reactie in:
Nou is het volgende gewoon een gedachte die mij in de kop schoot (auw :+) en dient niet al te serieus te worden genomen.

Een normale gebruiker zou met zo'n post niet wegkomen. Hij/zij/het zou er meteen op aangesproken worden door de desbetreffende mods. Simpelweg omdat het niets toevoegd aan de waarde van het topic zelf, daargelaten dat een gebruiker geen titelchange kan doen :P.

Waarom wordt het dan wel gedoogd als een mod zo'n reactie plaatst die niets van waarde toevoegd aan het topic. Waarom kan de desbetreffende mod deze kleine mededeling niet gewoon in de openingspost zetten als edit? Dat "vervuilt" het topic ook minder met voorgenoemde nutteloze posts.

Dit is absoluut niet als flame o.i.d. bedoeld. Dit is enkel bedoeld om 'even' bij stil te staan. En degenen die er bij stil zouden moeten staan zijn natuurlijk de mods/ads ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, dit is gewoon een mod actie, mods mogen offtopic als dat nodig is voor de draad (daar zijn ze moderator voor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie het als een service van de moderators; als je in een topic lurkt en opeens het topic zoekt omdat het een andere titel heeft gekregen, weet je tenminste dat het door een moderator is aangepast. Achter de schermen is het helemaal niet interessant of een topic van titel is veranderd, maar voor de gebruiker is het gemakkelijker. De topicstarter weet dan ook dat er aan 'zijn' titel is gesleuteld. Een mededeling van zo een aard is helemaal niet vervuilend, want niemand reageert op zulke reacties (misschien wel als een kleine kanttekening in een post, maar dat is iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@Robin; Maar dan kan de mod toch de openingspost editten en daar in zetten dat de titel is veranderd?
Volgens mij is dit de manier hoe jullie mods aan jullie hoge postcounts komen :P

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 15-10-2003 23:08 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 15 October 2003 @ 23:08:
@Robin; Maar dan kan de mod toch de openingspost editten en daar in zetten dat de titel is veranderd?
Volgens mij is dit de manier hoe jullie mods aan jullie hoge postcounts komen :P
En jij leest de TS iedere keer als je in een wat groter topic weer bijleest? Ik niet eigenlijk, en ik verwacht dat de meesten dat niet doen.

Wat mij persoonlijk wel aanstaat bij een titelchange is het asterisk-teken (het */sterretje) erachter te frotten. Dat is IMO net zo duidelijk en het scheelt weer een post :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kunnen ze doen, maar ze blijven van je posts af zolang daar niks mee aan de hand is. Een edit maken kost bovendien meer tijd dan in een reply vemelden dat de titel aangepast is. Volgens mij ben je vergeten dat de topicadmin onderaan de quickreply zit, en daardoor in één move een topictitel kunnen aanpassen en daar meteen melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
OP wordt niet vaak gelezen in grote topics, en het is toch wel handig dat je weet dat een mod iets veranderd heeft.

lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Harm schreef op 15 October 2003 @ 23:10:
[...]
Wat mij persoonlijk wel aanstaat bij een titelchange is het asterisk-teken (het */sterretje) erachter te frotten. Dat is IMO net zo duidelijk en het scheelt weer een post :P.
dat is natuurlijk ook een zeer duidelijke manier waarop het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een opmerking van een moderator over een topic is altijd ontopic

Bovendien is het maar een tijdelijk iets (when it is ready), want voor zover ik begrepen heb kunnen er in React 1.9 custom-tags gemaakt worden, zoals:
quote: voorbeeld
[mod]titelchange gedaan[/mod]

Heb je een foto van het resultaat

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop niet voor je dat je jezelf al te serieus nam toen je dit topic opende, ik heb in ieder geval de grootste moeite om een serieuze reply neer te zetten.

Het vermelden van "administratieve handelingen" om het zo maar te noemen heeft zo zijn redenen, zowel richting gebruikers als richting andere mods, en ik denk dat je als je er een beetje over nadenkt, je legio redenen kunt verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waar je je zoal druk om kan maken. Sorry hoor, maar ik vind dit toch wel een beetje zeuren om het zeuren.
Maar echt hinderlijk lijkt me het niet, en het is ook gewoon handig (ook voor collegas) als er even melding van gemaakt wordt.
Dan weet een topicstarter ook direct dat hij de volgende er zelf beter op moet letten, dat effect heb je met een sterretje veel minder. Kortom, lekker niets van aantrekken die replies als je een thread leest, het is maar 1 post, in tegenstelling tot normaal offtopic gepost.

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 15-10-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan soms wel handig zijn om te vermelden van wat je het naar wat hebt veranderd, of als er om een titelchange verzocht is in het draadje, dat mensen weten dat dat nu gebeurd is (kan tot op zekere hoogte ook met een asterisk).

Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom het wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alsof een postcount belangrijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 15 October 2003 @ 23:01:
Waarom wordt het dan wel gedoogd als een mod zo'n reactie plaatst die niets van waarde toevoegd aan het topic.
Gedoogd? Als relatief nieuwe mod kan ik je verzekeren dat het algemeen policy is om dit te doen. Zo werken wij hier.

Eén van de functies die zo'n reply heeft is bijvoorbeeld het afgeven van een signaal naar de TS dat er iets mis was met z'n titel. Als iemand bijvoorbeeld een topic opent met de titel: "[Router]", dan is het makkelijk om die te editten, dat in een reply te vermelden met het verzoek om voortaan een duidelijkere titel te verzinnen.
Dit soort sturende replies zijn ook een voorbeeld voor andere users. Die zien direct dat er wel degelijk naar titels gekeken wordt door moderators, en zo nodig geëdit.
Dat natuurlijk naast - het al genoemde - de 'administratieve' ervan. Het is voor de TS en andere users duidelijk om dit even te vermelden, zo zoeken ze steeds naar de verkeerde titel in de topiclist.

En verder sluit ik me bij Roelant en m-m aan..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 23:15:
Amen.

Tis nogal een verschil met of ik in een topic ga posten 'heej Pietje, nog geneukt?' of dat ik in een P&W topic meldt dat mensen hun kop moeten houden over een slechte openingspost en TR of SeM moeten gebruiken.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

NitroX_infinity schreef op 15 oktober 2003 @ 23:01:
Simpelweg omdat het niets toevoegd aan de waarde van het topic zelf, [..]
Kijk, hier zit de fout in je redenatie: het voegt wel degelijk iets toe aan het topic.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is enkel bedoeld om 'even' bij stil te staan. En degenen die er bij stil zouden moeten staan zijn natuurlijk de mods/ads
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ok, lang genoeg bij stilgestaan... No offense enzo hoor, maar wat een onzin. 8)7. Zelfs bij users die heel eventjes een klein beetje offtopic gaan, grijpen we niet direct keihard in... Dit gaat echt totaal nergens over. :?

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 16-10-2003 00:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien is dit wat voor je?

[offtopic]
binnenkort is de mier op GoT aan te merken als beschermde diersoort omdat ze teveel sufgenökt worden.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 16-10-2003 01:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Tja....dit is zo'n punt waar een moderator het eigenlijk nooit goed kan doen.

Plaatst hij/zij wel een reply dat de titel gefixed is, is het offtopic gepost terwijl "normale" users dit niet mogen. Plaatst hij/zij geen reply dat de titel gefixed is, is het een kwestie van tijd voordat er een topic in LA komt dat het toch wel belachelijk is dat iemand zijn titel wordt gewijzigd zonder hem/haar daarvan op de hoogte te stellen. :X

Oftewel; laten we ons niet druk maken over dit soort onbenulligheden en laat die mensen gewoon hun werk doen :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit gaat dezelfde kant op als de zo'n topic over:

'Waarom geeft die moderator die en die opmerking, laat toch die topics over want we zijn niet allemaal experts' enz enz

Daarvoor zijn het moderators, om nutteloze (:+) opmerkingen te plaatsen, om slotjes te gooien, om orde te houden en om je iets mede te delen over de gang van zaken als dit nood zakelijk is in het topic.

Oftewel dit is wat modjes moeten doen en daarmee basta :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelde zeker:

Volgens mij is dit de manier waarop jij aan je hoge postcount komt :? ;)

We kunnen natuurlijk wel afspreken dat, zodra jij mod bent, je dit als punt inbrengt in de eerst komende crew meeting. Dan kunnen we er allemaal over stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 01-10 14:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

/off-topic;

"heb je niets beters te doen dan hierover een topic te openen?"

:+

/on-topic,

Ik vind het erg prettig als een mod even meldt wat hij uitgevroten heeft in welke een topic dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi NitroX_infinity, ik heb je startpost nu 5 keer rustig doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet waarom je een topic hierover in LA opent :? Als je ideëen voor features, bugs etc te melden hebt, dan kan dat in BUG. Staat er ergens topicwise wat fout, dan kan dat in SeM.

Maar LA is volgens mij nog steeds niet voor dit soort geneuzel? ;) Wat jij namelijk als nutteloze posts ziet, wordt door anderen als verrekte handig/duidelijkheid gezien. Gewoon service van de zaak zeg maar. De vervuiling van topics wordt idd actief tegen gegaan, maar dergelijke posts door moderators in welk topic dan ook, zijn nooit nutteloos :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

NitroX_infinity schreef op 15 October 2003 @ 23:01:

Een normale gebruiker zou met zo'n post niet wegkomen. Hij/zij/het zou er meteen op aangesproken worden door de desbetreffende mods. Simpelweg omdat het niets toevoegd aan de waarde van het topic zelf.
Voor moderatoren gelden dezelfde regels als voor andere gebruikers, ook zij dienen nuttig te posten.

Maar dit geval is dat ook wel degelijk, als een moderator een titel aanpast is het beter om dit ook te melden, dat kan soms door gewoon een '*' achter de titel te plaatsen, maar een post doen in dat topic heeft als voordeel dat de topicstarter kan zien wie dat gedaan heeft, dat is vriendelijker en voorkomt dat de topicstarter schrikt en zich afvraagt wie dat gedaan heeft (en daarover in de thread weer vragen gaat stellen)

zeker bij nieuwere gebruikers vind ik zelf zo'n post erg nuttig en wel degelijk toevoegend.

Als het voorkomt dat een mod negatief opvalt door bepaalde replies, wordt ook hij hierop gewezen, maar net als bij 'gewone' gebruikers wordt dat niet openlijk geregeld, maar eerder door hierover een gesprek te hebben, via mail of ICQ, buiten het forum om.

In dit geval was daar echter zeker geen reden toe.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat maakt het nou uit als een mod een beetje off-topic gaat? Mods zijn ook gewone mensen.

Dat maakt het af en toe wat leuker, maar waarom zeur je niet over sommige slotjes? sommige voegen echt helemaal niets toe, IMG map maakt border? bij voorbeeld.
Gaan de modjes in een gesloten topic een beetje slotjeskapen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Resistor schreef op 16 October 2003 @ 10:57:
Dat maakt het af en toe wat leuker, maar waarom zeur je niet over sommige slotjes? sommige voegen echt helemaal niets toe, IMG map maakt border? bij voorbeeld.
Gaan de modjes in een gesloten topic een beetje slotjeskapen.
Hah, is dat tegenwoordig ook al storend, als we niet 24 uur per dag 100% serieus bezig zijn?

Jongens, ga allemaal aub ff chillen, GoT is een forum van vrijwilligers geen internationaal bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
curry684 schreef op 16 October 2003 @ 11:13:
[...]
Jongens, ga allemaal aub ff chillen, GoT is een forum van vrijwilligers geen internationaal bedrijf.
* whoami heeft hier niets aan toe te voegen.
Soms wordt er hier echt gereageerd alsof jullie aandeelhouders zijn ofzo van GoT.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

crisp

Devver

Pixelated

* crisp stort € 35,00 in het LA-potje voor een slotje op dit topic :+
Even de tekst aangepast, gierig figuur :/

sinds wanneer zijn LA-slotjes zoveel duurder dan W&G slotjes? Ik zou toch maar eens naar jullie inkoop beleid gaan kijken dan!

[ Voor 72% gewijzigd door crisp op 16-10-2003 12:07 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

crisp schreef op 16 oktober 2003 @ 11:53:
* crisp stort € 3,50 in het LA-potje voor een slotje op dit topic :+
* curry684 wacht op verdere donaties terwijl hij een mooi slot zoekt en glimmend oppoetst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

crisp schreef op 16 October 2003 @ 11:53:
* _the_crow_ stort daar € 350 bij. Kunnen jullie vooruit. :P

Waarom wordt tegenwoordig overal over gez*ken. Het gaat goed. Klaar. Als de modjes reageren dan is dat handig/terecht/lollig (streep door wat niet van toepassing is). Ik zie het probleem niet. :?

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 16-10-2003 11:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Move naar HK?

Dit kan toch niet serieus zijn? Een moderator moet wel even melden wanneer hij wat aanpast aan het topic (lees je gewoon overheen zonder je er aan te storen neem ik aan) en dat noem je offtopic?

* We Are Borg snapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ReemF schreef op 16 oktober 2003 @ 09:39:
Hoi NitroX_infinity, ik heb je startpost nu 5 keer rustig doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet waarom je een topic hierover in LA opent :? Als je ideëen voor features, bugs etc te melden hebt, dan kan dat in BUG. Staat er ergens topicwise wat fout, dan kan dat in SeM.

Maar LA is volgens mij nog steeds niet voor dit soort geneuzel? ;) Wat jij namelijk als nutteloze posts ziet, wordt door anderen als verrekte handig/duidelijkheid gezien. Gewoon service van de zaak zeg maar. De vervuiling van topics wordt idd actief tegen gegaan, maar dergelijke posts door moderators in welk topic dan ook, zijn nooit nutteloos :)
Wat heeft de policy in vredesnaam met React te maken? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
crisp schreef op 16 October 2003 @ 11:53:
Alles wordt duurder met de euro, maar slotjes blijven gratis crisp :) Das juist het mooie ervan.. Stel dat jullie maar voor een bepaald bedrag slotjes zouden kunnen zetten :o

Verder vind ik het offtopic gehalte wel meevallen en vaak voegt het ook wel een relativerende waarde aan een serieus topic toe, een beetje humor moet toch kunnen in de wereld (GoT).. Nou Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Closed_on.gif! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door jazz op 16-10-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hoeveel bied je?

Ik heb hier al €350 van /me staan voor een door onze geliefde * RM-rf speciaal opgepoetst slotje (waarbij ik wil vermelden dat dat bij curry absoluut een uitzondering is, die dit een specifiek en uniek slotje maakt, waarvoor ik 350 zelfs een lage prijs vind)

Hoor ik daar 400 van de man met die dikke snor linksachter in de zaal?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
* ArthurMorgan rooft het potje leeg....

nu ga ik zo offtopic dat het slotje wel moet volgen Plus natuurlijk een uitbrander dat ik niet zo offtopic mag gaan in LA O-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

* BtM909 gaat niet eens meer reageren in dit topic. :+

ow wacht, toch wel:

Ik bied 450 euri.... "And that's an offer you can't refuse.."

[ Voor 62% gewijzigd door BtM909 op 16-10-2003 12:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Ik biedt een whoami slotje + note aan aan curry.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 16 October 2003 @ 12:13:
Ik biedt een whoami slotje
Vertegenwoordigt dit dan een positieve waarde? :? Alles waar whoami voorstaat, heeft toch geen waarde, of vergis ik mij nu? :+

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 16-10-2003 12:15 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ey :(

willen jullie wel eens ophouden... het is nog geen eens vrijdag, nou mis ik bijna mijn college |:(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dit gaat nergens over... LA is een forum waar een constructieve discussie altijd welkom is, echter valt dit topic niet onder deze categorie. Er is al een reply gegeven die de stelling van de topicstrater omver kegelt:
Een verdere discussie lijkt me overbodig en pure onzin, hetgeen weer wel ontopic is omdat het prima aansluit bij de stelling van de topicstarter, maar daar laten we een LA draad niet voor open :+

* Han geeft een gratis slotje weg, geld terug voor een ieder die een donatie heeft gedaan...

Woei, weer een techpost er bij :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

XceeD schreef op 16 October 2003 @ 12:16:
Woei, weer een techpost er bij :P
offtopic:
Volgens D2k zijn LA postings geen techpostings, sorry ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

offtopic:
heej Xceed jat m'n slot eens niet :( ik kan het geld goed gebruiken hoor!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.