If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Lossless heeft het voordeel dat je geen verlies van geluid hebt. Wat ? Dat heb je het wav ook ? Ja, dat kan wel
Ik weet niet hoe het met WMA zit, maar er is een lossless compressie die maar de helft van wav is
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Er is geen qualiteitsverschil tussen de verschillende lossless compressietechnieken. Er is echter wel verschil in de hoeveelheid compressie, wat voor audio het ondersteunt (alleen stereo, of ook multichannel, meer dan 16-bits, etc.), wat voor andere data het kan opslaan (artiest, titel, of zoals FLAC een cue file), etc.
Dit alles gezegd zie ik niet in hoe LWMA zinvol is, tenzij het extreem goede compressie heeft. Er zijn al meerdere andere lossless compressors, waarvan de meeste cross-platform en open (FLAC, APE a.k.a. Monkey's Audio, Shorten, etc.)
Volgens mij is er geen enkele speler behalve Mediaplayer die LWMA aankan (zonder libs van MS), dus als je lossless gaat compressen, gebruik dan liever FLAC zodat je in de toekomst ook kunt luisteren naar je muziek.
Dit alles gezegd zie ik niet in hoe LWMA zinvol is, tenzij het extreem goede compressie heeft. Er zijn al meerdere andere lossless compressors, waarvan de meeste cross-platform en open (FLAC, APE a.k.a. Monkey's Audio, Shorten, etc.)
Volgens mij is er geen enkele speler behalve Mediaplayer die LWMA aankan (zonder libs van MS), dus als je lossless gaat compressen, gebruik dan liever FLAC zodat je in de toekomst ook kunt luisteren naar je muziek.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
LWMA, yep heb ik geprobeerd. Een CD ( 640 Mb ) werd...460Mb aan WMA's. Dat zet dus geen zoden aan de dijk.
APE bijvoorbeeld doet gewoon 1:2 oftewel 640Mb wordt... 320Mb.
En tja, WMA he...restricties, licentie, DRM.....brrrr....sorry hoor niet mijn formaat.
APE bijvoorbeeld doet gewoon 1:2 oftewel 640Mb wordt... 320Mb.
En tja, WMA he...restricties, licentie, DRM.....brrrr....sorry hoor niet mijn formaat.
[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 16-10-2003 02:26 ]
There is no place like ::1