Toon posts:

multiplier WEL gelocked op ASUS A7N8X-X maar NIET op A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een tijdje een ASUS A7V8X-X (VIA KT400 chipset) bordje gehad waar ik mn AMD Athlon XP 2600+ op een multiplier van 13,5 liet draaien op een FSB van 166MHz. Dit ging prima en was super stabiel >:)

Om andere redenen heb ik er nu een A7N8X-X (Nforce2 chipset) ingezet maar nu wil deze overclock niet meer lukken, d.w.z. dat het bord een veel lagere multiplier pakt dan de 13,5 die ik kies in het BIOS. De default 12,5 lukt gewoon prima maar zodra ik m op 13,5 zet zet ie m op 5,5. 13 lukt ook niet (zet ie m op 5).

Enige suggesties? }:O

Thanx!
Tymon

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Bios update........

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik heb 1007. Maar thanks voor tip.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

dit is heel erg bekend ;)
als je had gezocht op iets als multiplier nforce 2
dan kwam je er achter dat bij een proc met een standaart mp lager dan 12.5 of gelijk aan
de mp niet hoger zal komen dan 12.5 ;)

sim-pel
valt niets aan te doen behalve je cpu's standaart mp hoger zetten ;)
maar wat ik zou doen is gewoon ocen met de fsb
aangezien met de fnorce 2 chipset tog wel gemakkelijk een fsb van 200 gehaald kan worden zonder de agp + pci snelheden te verhogen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 15:40
Ik heb zelf een ASUS A7N8X gehad (dus niet de -X versie), maar ook deze deed dit niet, ondanks dat er de laatste bios versie op stond.

Wat wel helpt is de pin-mod. Hiertoe moet je een aantal pinnen van je CPU middels een draadje verbinden. Meer hierover kun je vinden op

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Verwijderd

Topicstarter
Hmm thnx voor de hulp, ik heb m nu op 10,5 x 200MHz staan... werkt tot nu toe goed :D

@ Shunt - hier heb ik precies op gezocht maar kon nix vinden.

Cheers!
Tymon

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er iemand geinteresseerd zijn; Ik heb m nu op een FSB van 200MHz met een multiplier van 11 lopen, ik moest de vcore wel een stapje verhogen. Loopt super!

Tymon
Pagina: 1