Klachten over Sony D-E440 Discman, wie ook?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 15:26
Goed, ik heb nu al een tijdje deze discman maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden erover ben.
Ik had eerst zijn goedkope broertje (de naam weet ik niet) maar bij deze kon ik het motortje horen lopen bij bijv.
een fade-out. Toen heb ik deze omgeruild voor de 440.

Wat zijn me klachten:
- Hij stopt regelmatig met spelen, vooral als ik hem in mijn jas draag(rechtopstaand).
Waarom weet ik niet want dat lukt me bijna nooit als ie uit mijn jas is. Het is iig niet omdat ik
toetsen aanraak, want dan zou je een 'bleep' horen. Hij stopt gewoon als je maar een kleine lullige beweging
maakt. Het ligt dus ook niet aan lege baterijen. Als ik met de bus naar school gaat dan is ie in die reis ongeveer 10
uitgeslagen, wat je de neiging geeft om 'm tegen een muur aan te gooien :(
- Dat ESP-shock proof helpt echt niets, als je er tegenaan stoot slaat ie vrolijk over. Volgens mij buffert ie ook niet.
- Als je shuffle doet kort ie nummers met 2 seconden in.
- De linker speakertje valt constant uit mijn oor (is het type 'groove'), maar dat ligt ook maar net aan de vorm van je oren.

Al met al vind ik het een behoorlijke miskoop en ik had zo'n slecht product niet verwacht van Sony.
IIg, bedenk me wel een tweede keer voordat ik Sony apparaat koop.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die problemen hebben met dit apparaat of andere (Sony) discmans.
Ook als ie het perfect doet bij mensen dan hoor ik het graag, want dan is er misschien iets mis met mijn versie??
Het rare is dat ik een aantal mensen ken met (andere typen) Sony discmans en geven mij aan geen problemen ermee te
hebben.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 21:52

Diamon

The Weird One

Ik ben in bezit van een D-EJ620 Discman.
Hiervoor had ik een andere, waarvan ik het model nummer niet meer weet.
Maar dat ding heeft nooit echt goed gefunctioneerd. Ding viel uit, sloeg over (zowel in horizontale en verticale stand), wegvallend geluid, een shockprotection die een klein duwtje al teveel vond.
De winkel waar ik deze discman gekocht had, heeft mij uitstekend geholpen.
Ben vaak terug geweest met klachten over de discman, en ze werden mij niet zat.
Na 4 reparaties, waarvan er 2 bij Sony zelf, was ik en ook de winkel het zat.
Uiteindelijk ging Sony overstag, en leverde een nieuwe discman. Dit werd dus de D-EJ620, omdat mijn oude niet meer leverbaar was.
Dat deze discman ook kuren ging vertonen verbaasde me niet, wegvallend geluid bij het bewegen van de audio stekker. Ik had het probleem zelf al gevonden (breuk bij de aansluiting van de connector), maar ivm de garantie heeft de TD-man het gefixt.
Discman heeft tot nu toe geen problemen meer gegeven, maar ik ben het merk Sony en ook de service van Sony zat. De kans dat ik nog es iets van Sony koop is heel klein.

Zo, dit was een kleine versie van mijn n8merrie met Sony.

And The Only One

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 15:26
Tja voor gerantie is het bij al veel te laat, ik vroeg me af of er niet meer mensen met problemen waren. Had eignelijk meer reacties verwacht.
De problemen lijken wel veel op de van mij, maar dat ie slecht werkt lag dat nou aan een technisch mankement of was dat type van nature brak.

iig, bedankt voor de reactie.

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen met de DE440 gehad, hij valt steeds uit, en zelf erger met ESP aan dan zonder. IK heb er 2 gehad, eerste ging hield er helemaal mee op toen van een maat zijn oude gekregen en die vertoonde na een maand of 3 ook dezelfde probs.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

portables bespreken we tegenwoordig in Gadget Talk :). Ik zet dit topic daar even neer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp