nu weet ik niet zkr of dit het juiste topic is maar goed..
mijn probleem gaat als volgt... ik heb nu een ander moederbord in me pc gedaan..
de "chaintech 9BJF " en nu kan ik niet meer in windows komen...
ik gebruik windows xp home edition.. en hier de rest van mijn systeem mocht dat nog van belang zijn...:
p4 2,66ghz, 2 x 256mb (pc2700) , radeon 9800se , 120gb , 7200rpm
als ik nu mijn pc opstart krijg ik bij het begin de volgende melding:
"Realtek RTL 8139 (a/b/c) RTL 8130 Bootagent
Press shift F10 to configure "
als ik nu nix doe.. dan komt ie bij zo'n keuze scherm waaruit ik kan kiezen tussen veilige modus , windows normaal starten , etc welke ik ook kies van deze, mijn pc gaat altijd even laden en reboot dan
als ik nu bij de melding " F10 " druk kom ik in een blauw scherm waar een aantal dingen op staan.. namelijk :
Configuration Menu "
daar onder staan een aantal dingen waarbij ik keuzes kan maken..
er staat namelijk:
"Network Boot Protocol : RPL "
"Boot Order: PnP/BEV(BBS)"
"Show Config Message: Enable"
"Show Message Time: 3 seconds"
hieronder staat een rood balkje met daarin het volgende:
"Boot Ordered by BBS BIOS, if BBF BIOS present"
Nu heb ik tijdens het erin doen van me mobo vaak me powerknop in uit gedaan want ik had namelijk een aantal dingen niet goed aangesloten
kan dit ermee te maken hebben??? een vriend zei namelijk dat bij stroomstoring je ook wel es problemen kan krijgen met het opstarten van windows maar jah...
ik heb geprobeert te starten met de cd van windows xp maar hij komt gelijk aanzetten met die melding... en ik eindig altijd met me pc die dan reboot...
ik hoop dat dit niet betekend dat ik me hdd moet formateren ofzo..
ik weet niet wat ik moet doen... ik hoop dat iemand mij kan helpen
wat zou ik eventueel nog kunnen proberen?
bvd
mijn probleem gaat als volgt... ik heb nu een ander moederbord in me pc gedaan..
de "chaintech 9BJF " en nu kan ik niet meer in windows komen...
ik gebruik windows xp home edition.. en hier de rest van mijn systeem mocht dat nog van belang zijn...:
p4 2,66ghz, 2 x 256mb (pc2700) , radeon 9800se , 120gb , 7200rpm
als ik nu mijn pc opstart krijg ik bij het begin de volgende melding:
Press shift F10 to configure "
als ik nu nix doe.. dan komt ie bij zo'n keuze scherm waaruit ik kan kiezen tussen veilige modus , windows normaal starten , etc welke ik ook kies van deze, mijn pc gaat altijd even laden en reboot dan
als ik nu bij de melding " F10 " druk kom ik in een blauw scherm waar een aantal dingen op staan.. namelijk :
Configuration Menu "
daar onder staan een aantal dingen waarbij ik keuzes kan maken..
er staat namelijk:
"Network Boot Protocol : RPL "
"Boot Order: PnP/BEV(BBS)"
"Show Config Message: Enable"
"Show Message Time: 3 seconds"
hieronder staat een rood balkje met daarin het volgende:
"Boot Ordered by BBS BIOS, if BBF BIOS present"
Nu heb ik tijdens het erin doen van me mobo vaak me powerknop in uit gedaan want ik had namelijk een aantal dingen niet goed aangesloten
kan dit ermee te maken hebben??? een vriend zei namelijk dat bij stroomstoring je ook wel es problemen kan krijgen met het opstarten van windows maar jah...
ik heb geprobeert te starten met de cd van windows xp maar hij komt gelijk aanzetten met die melding... en ik eindig altijd met me pc die dan reboot...
ik hoop dat dit niet betekend dat ik me hdd moet formateren ofzo..
ik weet niet wat ik moet doen... ik hoop dat iemand mij kan helpen
wat zou ik eventueel nog kunnen proberen?
bvd