[NEC 1300] openen lade tussen branden en verifiëren

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 14:29
Ik heb de NEC 1300A DVD brander. Na het branden wordt de data geverifieerd. Voordat dat kan, moet de lade worden geopend en gesloten, dit gaat automatisch. Ik heb hierover twee korte vragen:

1. Kan het openen van de lade tussen branden en verifiëren ook worden uitgeschakeld, of is het een noodzakelijk gebeuren? (Ik heb een kast met een deurtje, een enkele keer vergeten het deurtje helemaal open te laten |:( )

2. Is verifiëren altijd nodig? Het is wel belangrijke data. (Ik brand vrij veel, zodat het veel tijd kost, verder zal de brander sneller aan zijn eind komen).

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

1, ik weet niet zeker waarom, maar ik denk dat het moet omdat zo echt de cd kan worden beschouwd als 'nieuw' ingestoken.
2, het is niet nodig, als je echt wel zeker alles moet hebben kan je best wel ff verifiëren, maar sneller kapot gaan ? van 1 dvd'tje meer of mionder te lezen, zal wel meevallen

• honey
Denhomer schreef op 15 October 2003 @ 22:33:
1, ik weet niet zeker waarom, maar ik denk dat het moet omdat zo echt de cd kan worden beschouwd als 'nieuw' ingestoken.
2, het is niet nodig, als je echt wel zeker alles moet hebben kan je best wel ff verifiëren, maar sneller kapot gaan ? van 1 dvd'tje meer of mionder te lezen, zal wel meevallen
1. Waarschijnlijk is dat de bedoeling, maar echt handig is het niet. Mijn Plextor CDRW kan gewoon verifiëren zonder dat de CD-lade open moet. Dus het kan wel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
in nero bij je expert settings kun je ergens aanvinken dat hij niet automatisch je lade open doet na het branden. misschien heeft dat ook effect bij het verifiëren? (ik vind het zelf ook irri idd, zal morgen eens kijken)

naar mijn ervaring is verifiëren wel handig om eens de mediacompatibiliteit te checken enzo. om te checken of je brander lekker werkt met die dvd's / cd-r's. als je combinatie brander - media gewoon altijd goed gaat, dan kun je je die tijd van verificatie besparen.

[ Voor 38% gewijzigd door smvs op 16-10-2003 01:41 ]

• honey
smvs schreef op 16 October 2003 @ 01:40:
in nero bij je expert settings kun je ergens aanvinken dat hij niet automatisch je lade open doet na het branden. misschien heeft dat ook effect bij het verifiëren? (ik vind het zelf ook irri idd, zal morgen eens kijken)
Dit had ik ook al geprobeerd, maar helaas. Na het verifiëren wordt hij niet uitgeworpen, dus dat kun je wel bereiken.

• honey
Weet iemand nog een oplossing?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:48
Dit heeft niets met de Nec te maken ... Maar met Nero. Dus ik begrijp je titel niet helemaal. Dit zal ook gebeuren met DVD brander merk X en Y.

-

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij mij doet ie dat nooit bij dataveriferen .. :?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:48
Bartjuh schreef op 19 oktober 2003 @ 13:19:
Bij mij doet ie dat nooit bij dataveriferen .. :?
Heb je een DVD brander ? En zo ja, welk merk ?

-

Verwijderd

Hier een NEC 1100A en nog nooit problemen mee gehad met jouw probleem. Als het softwarematig niet uit te zetten valt dan zou ik de firmware eens gaan updaten, wel met de nodige zorg en natuurlijk na goed lezen ;)

http://00028.tweakers.net/meuktracker/4444

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Ik heb dezelfde brander en dit nog nooit gehad. Is dus een software issue

Alleen:           DE GROETJES

• honey
Ik had de instellingen in NERO al veranderd. Na het gehele brand proces (en eventueel verifiëren) wordt de lade ook niet geopend. Het probleem is dat na het branden de lade eerst open en dicht moet (gaat automatisch) om verder te kunnen gaan met verifiëren.

Ik gebruik overigens de nieuwste firmware 1.08

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

volgens mij is hier geen oplossing voor, behalve het verifiëren uitschakelen.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Het open/close commando wordt door Nero uitgestuurd omdat in het verleden bleek dat een goed geverifieerde plaat in bepaalde gevallen niet meer te lezen was nadat er een open/close was gebeurd. Om de zekerheid te verhogen dat je je vers geschreven plaat ook nog kunt lezen doet Nero bij veel drives eerst een open/close, waarna de schrijver de plaat opnieuw moet invangen en herkennen. Als je Nero het zo doet, laat het maar staan, 't is ietsje veiliger.

• honey
Angels2 schreef op 19 October 2003 @ 18:41:
Het open/close commando wordt door Nero uitgestuurd omdat in het verleden bleek dat een goed geverifieerde plaat in bepaalde gevallen niet meer te lezen was nadat er een open/close was gebeurd. Om de zekerheid te verhogen dat je je vers geschreven plaat ook nog kunt lezen doet Nero bij veel drives eerst een open/close, waarna de schrijver de plaat opnieuw moet invangen en herkennen. Als je Nero het zo doet, laat het maar staan, 't is ietsje veiliger.
Duidelijk, bedankt!

Dit geld alleen voor DVD? Op mijn Plextor CD-brander hoeft de lade niet eerste open/dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 20-10-2003 08:30 ]

Pagina: 1