Toon posts:

[Geheugen] Raar probleem met Apacer geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb dus een raar probleem met mijn computer. (Ik heb al gegoogled en gesearched; er waren topics te vinden maar die handelden over iets anders)

Ik heb recentelijk een nieuwe pc gekocht: Athlon XP 2200+,msi kt4 ultra 2, 2x 256 mb appacer pc2700 geheugen.

Dit werkte prima tot gisteren, ik startte mijn pc op en tijdens het booten kreeg ik een ntfs.sys error. Ik dus direct denken mijn hd is corrupt. Na de hd te schakelen als slave op een andere pc heb ik hem geformat. En ik steek de hd terug in de andere pc. Ik probeer de winxp setup te draaien maar ik krijg een foutmelding nr. #### .Dus probeerde ik maar win98 te installeren, ik haalde een latje ram eruit (win98 klaagt nogal met 512) en ik kan het installeren. Daarna probeer ik nog eens winxp. en miraculeus kan ik dit ook installeren zonder fouten. Ik dus het latje er terug bij steken, maar dan krijg ik weer die ntfs.sys error.

Hier begrijp ik dus niets van :s
Cas delays staat op 2.5 zoals het hoort voor het apacer ram (de latjes zijn perfect in orde, mijn leverancier heeft ze al grondig getest)

Zou het aan mijn geheugenbanken van mijn moederbord kunnen liggen?
Alvast bedankt ;)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Test ze eens zelf met Memtest (zie RAM FAQ), misschien heeft je leverancier een steekje laten vallen. Je zou idd ook andere banken kunnen proberen, misschien dat er wat vuil of gewoon een foutje in een van de bankjes zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één latje al getest met memtest, dit gaf geen enkele fout.
En ik heb ook al andere banken geprobeerd. Daar stopt hij bij het booten tijdens het geheugencontrole. Ik vind het maar onwaarschijnlijk dat er direct 2 geheugenbanken kapot zijn bij een nieuwe pc.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je hebt een andere pc staan lees ik... kun je ze daar in testen?
(of is dat een compleet ander systeem waar die geheugenmodules niet in passen?)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc werkt op sd ram.
Ik heb nu zitten kijken in het bios. En ik heb de CAS delay handmatig op 2.5 gezet, nu start hij winxp op, maar bij het inloggen reboot hij.