[XP] raakt domein steeds kwijt

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met een XP Pro Client in een Server 2003 domein.

Het volgende doet zich steeds voor:

Na enige tijd werken kan het systeem het domein niet meer vinden en krijg je problemen met i-netten omdat hij zogenaamd het domein daar voor nodig heeft, ik denk omdat hij naar de DNS zoekt waar hij ook nog een ander IP voor heeft maar iig.

Enige dagen ervoor had ik problemen met SVCHOST.exe die steeds op 100% liep en het inloggen duurde zo vreselijk lang. Na ingesteld te hebben op de server dat XP moet wachten met inloggen totdat deze een netwerkverbinding heeft gevonden leek alles goed te functioneren.

Wat er nu ineens gebeurd is dat er steeds een C++-error komt op de internet explorer en dat het systeem dan even redelijk vast slaat en weer problemen met het DOMEIN.

Is dit vreemd ?? Ik kna er namelijk niet over vinden wat ik hier aan zou moeten doen. Het inloggen enz heb ik goed uit kunnen zoeken, dit helaas niet !

[EDIT] Tevens zie ik nu dat als ik op een W2K client inlog dat er een policy geladen wordt die hier niet eens in thuis hoort....... sjit volgens mij is m'n DOMEIN fucked up |:( Eerder op de aovn werd deze namelijk niet geladen op dit station :S waar check ik of dit station die policy sowiezo oppakt ? )

[ Voor 14% gewijzigd door BacardiBreezer op 15-10-2003 22:30 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

al in de eventviewer van je server gekeken en op de client? wat voor errors zie je daar voorbij komen.

doe eens GPRESULT op de client zou ik zeggen zie je welke policies geladen worden.

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 15-10-2003 22:31 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
ikmoet altijd nog wennen aan die eventlog :) sorry !!

Goede optie dat GPRESULT ;) (hbe jij van die microsoft cursussen gehad ofzo ;) )

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
de goede policy wordt geladen zie ik....... vreemd ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

BacardiBreezer schreef op 15 oktober 2003 @ 22:50:
ikmoet altijd nog wennen aan die eventlog :) sorry !!

Goede optie dat GPRESULT ;) (hbe jij van die microsoft cursussen gehad ofzo ;) )
Ja ik ben certified engineer voor 2000 maar dit wil nog niks zeggen :+

Welke policies worden geladen? Je zegt in je openingspost dat er een verkeerde policy geladen wordt.

Welke eventid's krijg je. Meer informatie zou van harte welkom zijn als we jou probleem op moeten/willen/kunnen lossen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 18:23

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als je het mij vraagt... DNS probleem. Zorg dat op je domeincontroller ook DNS voor de domeincontroller zelf staat geconfigureerd. netwerkomgeving>>properties>>TCP/IP>>Advanced>> DNS>> register...
(kun je makkelijk controleren in je SRV (A) records in je forward lookupzone.) ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zo nou mensen ik ben er weer druk mee aan de gang gegaan na wat andere dingen die nog meer prio hadden.

Ik heb de domeincontroller ook naar zijn eigen DNS laten verwijzen, ik heb nog wat instellingen gewijzigd in de policy maar het vreemde is dat het alleen bij de andere users gebeurd en bij mijn profiel niet :S Ik heb een userprofiel exact hetzelfde gemaakt als die van mij maar dat werkt ook niet :s

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja.

Als jouw DNS client service fscked is, dan kan je werkstation ook geen policies binnentrekken via AD omdat dat DNS gebruikt en die bij jou niet goed werkt (getuige je "domain kwijtraken"...)
hoe doe je dat eigenlijk, een domain kwijtraken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 October 2003 @ 21:42:

hoe doe je dat eigenlijk, een domain kwijtraken?
Krijg je netjes een melding van in Windhoos Windows ...... :(

Mod-break
Gebruik het dan niet :|

[ Voor 28% gewijzigd door elevator op 19-10-2003 21:56 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je op client al

ipconfig /flushdns en ipconfig /registerdns gedaan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BacardiBreezer schreef op 19 oktober 2003 @ 21:45:
Krijg je netjes een melding van in Windhoos...... :(
Windhoos ?
Is dat een nieuw OS ofzo?

als je zo gaat beginnen kun je verder weinig hulp verwachten vrees ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Hey mutsje het werkt goed hoor na het opnieuw opstraten van het systeem :) inloggen gaat nu echt stukken sneller !

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat er iets niet goed gaat met de policy mbt synchroniseren... Het staat uit in de policy en toch synchroniseerd het systeem, opzich niet erg,maar mijn documenten blijft naar de C:\ van de client verwijzen terwijl dat ik dat niet in de policy heb aangegeven..... de goede policy is geladen..... Ik zoek verder :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wat wil je precies. Je wilt dat de roaming profile geen local profile heeft na het afsluiten van de computer? dan zie [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]

En men heeft liever geen termen in GOT als M$ , Windhoos en dergelijke De naam is Microsoft of Windows.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
mutsje schreef op 20 October 2003 @ 08:21:
Wat wil je precies. Je wilt dat de roaming profile geen local profile heeft na het afsluiten van de computer? dan zie [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]

En men heeft liever geen termen in GOT als M$ , Windhoos en dergelijke De naam is Microsoft of Windows.
Iedereen scheldt wel ens op zijn PC ofzo toch :) verder hou ik me vrij netjes hier dus lijkt me dit geen probleem, zal er aan denken ;)

Ik zie nu net aan een andere switch die ik in het netwerk hang dat het lampje Col/Full van dat werkstation steeds brand..... ik denk dat er een probleem is met de netwerkkaart..........

Overigens werkt de roaming profile alleen op dat systeem niet echt lekker........

[ Voor 7% gewijzigd door BacardiBreezer op 20-10-2003 13:50 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Mhhhhh iemand misschien nog een idee ?? ik ben aan de hand van verschillende eventlogs wel wat zaken te weten gekomen maar het lost niets op... niemand ervaring met dit probleem ??

Of zal ik het systeem opnieuw installen ??

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
waar baseer je op dat je een probleem hebt met je netwerk? dmv een lampje op je switch?

Wat is je performance, hoe reageren pings, heb je packet-loss?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

ik denk dat het licht aan het feit dat je geen ms licentie hebt :p
Pagina: 1