Mail versturen via GSM (met GPRS)

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85738

Topicstarter
Ik heb een laptop en een mobiel met GPRS. Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om mails te versturen via deze GPRS-verbinding.

Via internet (mijn provider, Orange) vind ik wel de mogelijkheid om sms-en naar mailadressen te versturen, maar niet om met de laptop mails te versturen met mijn GSM als 'verstuurmiddel'.

Is iets dergelijks wel mogelijk of zoek ik iets wat niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455

Is mogelijk als je een eigen mail-server runt... Wil het zelf ook, maar is me nog nooit gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47171

Anoniem: 85738 schreef op 15 October 2003 @ 22:19:
Ik heb een laptop en een mobiel met GPRS. Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om mails te versturen via deze GPRS-verbinding.

Via internet (mijn provider, Orange) vind ik wel de mogelijkheid om sms-en naar mailadressen te versturen, maar niet om met de laptop mails te versturen met mijn GSM als 'verstuurmiddel'.

Is iets dergelijks wel mogelijk of zoek ik iets wat niet bestaat?
Als jou gsm een modem heeft, en verbonden is op een manier met je mobiel moet het mogelijk zijn. Wat voor mobiel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een Siemens m50 en ik heb ook een datakabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47171

Anoniem: 85738 schreef op 15 October 2003 @ 22:24:
Een Siemens m50 en ik heb ook een datakabel
Ok, heb je gprs instellingen? En maakt je pc verbinding met je telefoon? Als het goed is heb je bijgeleverde software, en vervolgens moet je nog een emailadres hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wel bijgeleverde software, maar die heeft geen optie om mails te versturen. Alleen sms-en. En wat bedoel met met GPRS-instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
je moet gewoon via je gsm een gprs connectie maken. dan zit je gewoon met je laptop op internet. en dan kan je dus gewoon met outlook mailen.

moet je eerst bij orange share activeren

dan nieuwe inbelverbinding:
nr: *99#
user: 0628000000
pass: 0628000000

en dan moet je bij opties van je modem als toegangspunt INTERNET instellen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, check idd gewoon effe hoe en wat van share. Je zult iig share moeten nemen om te kunnen GPRS-sen, wat je 6€/mnd kost en daarvoor krijg je 2MB traffic. Verder staan alle instellingen voor share wel op hun site, en kun je dan gewoon van de orange smtp server gebruik maken om te mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55
En welke smtp server is dat dan bij orange ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

1+1 is 2 hoor... Enorme zucht, het is niet dat het niet op orange.nl vinden is hoor... Wat dacht je van "smtp.orange.nl" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Het kan op een heel andere manier, ik internet en mail op mijn PocketPc regelmatig via m'n Orange Share account, ik zal ff uitleggen hoe dit werkt.
Je moet natuurlijk eerst de klantenservice bellen en Share activeren, je kunt dan voor 6 euro in de maand onbeperkt wappen op je mobiel. Wil je via je laptop (of pocketpc) gaan internetten/mailen/msn'en dan moet je eerst op de orange website een account maken, je kunt dan op deze link klikken nadat je bent ingelogd: http://www.orange.nl/mijn...sshare/internetaccess.php
Onderaan de site kun je tooltjes downloaden om een verbinding tussen je gsm en het apparaat waarop je wilt internetten te maken. Deze verbinding kan via kabel/bluetooth en infrarood.
Kom je er niet uit, post het dan even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Begrijp ik dan goed dat je dan met Share voor 6 euro per maand op je laptop onbeperkt kunt internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
dat begrijp je idd verkeert,
je kan op je mobiel onbeperkt wappen voor 6 euro
het echte internetten gaat via een andere gateway en kost dus dataverkeer/belminuten

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1