Toon posts:

2 netwerkkaarten: KAN ZOEKPAGINA niet weergeven??¿

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mm.. ik heb win 2000 2 clients.. 1 win 2000 server.

Op de server 2 identieke 3com kaartjes 1 voor kabel ander voor lan. alleen tcp/ip
"internet kaart" krijg keurig ip van server (DHCP) en subnetmask (geen gateway) voor m'n lan vast ip 192.168.0.1
Maar toch kan ik op de server NIET internetten. IP adressen staan goed en ik kan ook pingen Provider ook. Maar toch krijg ik de foutmelding kan zoekpagina niet openen.
Ook met telnet enzo.

IEMAND verstand hiervan???

Verwijderd

ahum DNS ip of ipeetjes al opgevoerd ??

Verwijderd

kijk eens in cmd of je met ipconfig kan zie of je dns servers hebt zo ja dan kan er ook nog een applicatie lopen die je exporer tegen werkt of een poort gesloten houd.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
hoogstwaarschijnlijk heb je op de kaart voor je interne netwerk een default gateway ingesteld..dit geeft die melding

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
DNS op ipeetjes al opgevoerd?

huh?

enne.. geen gateway op m'n lan ingesteld. En het is een kale win2000 installatie. Geen dns gekregen en geen apps die explorer tegenkunnen gaan. En het is dus ook zo met telnet en outlook geen verbinding. die zoekpagina foutmelding is dus alleen met inernet explorer ;(

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
lijkt me geen dns-probleem...als je internet-sharing uitzet..kan je dan wel via de server het internet op? kan je wel naar pagina's als je ipv de naam het ip-adres invult? bijv 212.189.235.11 (tweakers.net)
staat binnen je internet-explorer de optie "proxy-settings detecteren"aan? zoja..probeer die eens uit te zetten

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Klinkt alsof je geen DNS'en hebt.

Ping eens naar de homepage van je provider dus: www.provider.nl en naar het ip adres 212.79.226.46 (www.afvallen.nl)
welke kan je wel pingen?
Kan je wel ip pingen en niet de provider.nl dan zit je DNS fout. Anders moet je ff alle proxysettings uitdoen, en je netwerksettings nakijken.

En misschien een TCP/IP reinstall kan soms ook helpen al lijkt het me nu niet van toepassing.

Verwijderd

Ik had ook zo'n probleem op NT Server. Omdat ik DHCP Server had geinstalleerd kreeg de A2000 kaart ook een vast ip-adres maar dat blijkt niet te werken want A2000 moet zonodig zelf een ip-adres toekennen. Dus misschien dat dat in Win2k ook zo is??? Met DHCP geen A2000???

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 21:29 schreef chazer het volgende:
-KNIP-
Maar toch krijg ik de foutmelding kan zoekpagina niet openen.
-KNIP-
Op de helpdesk krijgen we ook best vaak klanten met deze melding: "Kan zoekpagina niet openen" terwijl alles gewoon goed staat. Vaak is dat nadat de klant iexplore geupdate heeft...Snap er nog steeds niks van...:(
Weet iemand waar dit nou _echt_ aan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
het is een heeeeele nieuwe installatie van win2K

en ik kan m'n provider pingen en mezelf.
Op een andere pc zelfde instellingen en daar Geen probleem. Kan het misschien zoiets zijn dat m'n provider kan zien van heej.. andere pc en neej.. dat feest gaat niet door..
ofzoiets? :?

Verwijderd

en ik kan m'n provider pingen en mezelf.
Op een andere pc zelfde instellingen en daar Geen probleem. Kan het misschien zoiets zijn dat m'n provider kan zien van heej.. andere pc en neej.. dat feest gaat niet door..
ofzoiets? :?
Maar nameresolving lukt wel? dus een ping naar bla.com geeft aan:
pingen met [..] naar 213.46.x.x ??

Verwijderd

Topicstarter
mm.. www.tweakers.net pingen lukt niet. het ip adres ervan ook niet.

op m'n oude 2000 bak kan ik alleen inetten als m'n lankaart op 192.168.0.1 staat
als ie op xxx.7 staat of anders dan doe ie het al niet. Kan het zo zijn dat m'n oude pc echt helemaal NIETS maar mag hebben van die 192.168.0.1 zodat m'n 2000 bak dat ip adres WEL mag overnemen en DAN mag internetten? of kan m'n provider ook nog dwars liggen?

nog voor alle duidleijkheid: ik kan alleen het ip adres van m'n provider pingen.. MEER NIET
;(

Verwijderd

Topicstarter
C:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . . . .: fred
Primair DNS-achtervoegsel . . . . . . :
Knooppunttype . . . . . . .. . . . : Gemengd
IP-routering ingeschakeld . . . . . . : Ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . . . : Nee

Ethernet adapter Internet:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: 3Com EtherLink XL 10/100 PCI NIC
(3C905-TX)
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-60-08-49-D8-42
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Ja
Autoconfiguratie ingeschakeld . . . . : Ja
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 213.73.175.18
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 213.73.175.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . . . : 172.31.254.133
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 195.114.251.18
Lease verkregen . . . . . . . . . .: dinsdag 5 december 2000 17:23:53
Lease verlopen . . . . . . . . . . : woensdag 6 december 2000 17:23:53

====>VOOR ALLE DUIDELIJHEID IK HEB NOG EEN ANDERE 2000 BAK WAARMEE IK WEL KAN INTERNETTEN EN DIT ZIJN Z'N PINGRESULTATEN. KAN HET ZO ZIJN DAT IK PAS NA WOENSDAG 6 DEC EEN NIEUW IP ADRES KAN AANVRAGEN VIA M'N 2000 SERVER?

Ethernet adapter Thuis:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet
Adapter
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-20-18-53-D5-58
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .:
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . :

Verwijderd

ik weet niet of ik het goed begrijp: maar plug je dan je modem over ofzo ?
bij chello moet je eerst releasen, overplugggen en renewen.

als je niet released kan je niet renwewn..
GoT my point ?

Verwijderd

Topicstarter
got your point
op ouwe bak heb ik 'm gereleased
vervolgens op andere bak gerenewed.

Maar ehh.. als ik 'm release of die andere bak (server) dan zegt ie zoiets van kan niet want adapter is niet verbonden aan DCHP server

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb hier een probleem die volgens mij wel in dit straatje past:

ik heb een netwerk van 2 comps met WinME, ik zit op het moment met het volgende probleem:
internet op de servercomp doet het, ik kan bestanden uitwisselen tussen beide comps, alleen het internet op de tweede comp wil niet vlotten, vanwege de error: kan zoekpagina niet openen...

kan iemand me zowiezo zeggen welke protocollen ik op de verschillende comps moet installen en welke waarden ik moet invoeren bij TCP/IP Internet Connection Sharing??

Verwijderd

AAAH, ik begin hier zo genoeg van te krijgen, ik weet dat het iets kleins is wat ik fout doe, maar ik weet alleen niet wat...

Mijn instellingen:
Servercomp:
NCI #1:
alle instellingen van chello(kan niet missen)
NCI #2:
instellingen van het netwerk, dus 192.168.0.2 met DNS aan(als ik DNA uitzet, dan gaat de DNS van NCI #1 ook uit)
verder heb ik op de servercomp nog:
ICS TCP/IP: wat moet ik daar invullen?????

en 3 protocollen:
Internet verbinding delen(protocol) NCI #1
Internet verbinding delen(protocol) NCI #2
Internet verbinding delen(protocol) ICS

op de clientcomp heb ik de volgende instellingen:

NCI

TCP/IP 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0
DNS instellingen uit en Gateway 192.168.0.1

HELP!!!!Wat staat er verkeerd en welk IP-adres moet ik invullen bij ICS???

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

Ik Had eerst ongeveer hetzelfde probleem....2 netwerkkaarten waarvan 1 van chello, wat precies het probleem was weet ik niet maar het leek wel of de pc bij de verkeerde NIC zat....toen ik nl de kabel van het intern netw eruit trok werkte i-net wel.....later de kabel er weer ingeplugged en geen problemen sinds....

Verwijderd

hmm, dat heb ik net gedaan, maar dat werkt ook niet.........ik merk wel het volgende:

zonder chellokabel doet het netwerk het wel, en met chellokabel niet........

Verwijderd

ik heb dit probleem ook en weet niet hoe ik het op kan/moet lossen :? :'(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Open maar een nieuwe topic ipv deze ouwe koe te schoppen waar je heel duidelijk je probleem uitlegt + de nodige instellingen post & wat je al geprobeerd hebt.

kortom een volledige openingspost.

Dus niet "ik heb het probleem van in ... topic"

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.